Ktm lc4 -00

Hagis

Riders Stockholm
Gick med
22 May 2010
Hoj
00 KTM LC4
Jag har äntligen skruvat ihop hojen men den startar inte!
Tändstiftet är nytt och det ger gnista.
Det finns soppa i hojen och motorn får soppa. och ja kranen är på!
Tändningen är rätt inställd.
Ventilerna lika så, dom har sitt 0.15 spel.

Tacksam för tipps på vad jag kan göra här näst. Och ni som inte har en aning utan bara skriver för att vara roliga, hitta en annan tråd att löjla er i tack!

Felaktig kickteknik? Startar den på startgas? vad har du haft nere?

Felaktig kickteknik? Startar den på startgas? vad har du haft nere?

Kickteknik? Elstart!
Den startar inte alls det är problemet. Har prövat startgas men utan resultat.
Hela motorn har varit nere. Vevstakslagret skar varpå jag fick en rad andra problem så som repig cylinder osv så allt är bytt i motorn.

Kickteknik? Elstart!
Den startar inte alls det är problemet. Har prövat startgas men utan resultat.
Hela motorn har varit nere. Vevstakslagret skar varpå jag fick en rad andra problem så som repig cylinder osv så allt är bytt i motorn.

Felaktigt timead kam? Finns där gnista? Korrekt monterad tändplatta? Fungerar dekompen? Ventilspel?

Felaktigt timead kam? Finns där gnista? Korrekt monterad tändplatta? Fungerar dekompen? Ventilspel?

Ventilspel 0.15 enligt föreskriften.
Gnista finns.
tändplattan ska sitta rätt, minns inte inställningen tyvärr.
Kamen kan vara fel inställd men vi kunde inte få igen ventil locket utan att lägga kammen på ett visst sätt!?
Dekompen funkar, men det är som om motorn inte orkar dra runt sig själv när man kör elstart och kickar man händer inte ett dugg.

Vi får baktändning i form av knallar men inget mer:va

Ja jävlar. Hojen är ihop skruvad, allt står som det ska MEN
- den orkar nästan inte driva runt med elstarten! Varför?
- den går orent som fan när man kommer upp lite i varv. Samt att den bluddrar till när man vrider på! Varför?

Tacksam för all hjälp

Ja jävlar. Hojen är ihop skruvad, allt står som det ska MEN
- den orkar nästan inte driva runt med elstarten! Varför?
- den går orent som fan när man kommer upp lite i varv. Samt att den bluddrar till när man vrider på! Varför?

Tacksam för all hjälp

Läste på SOE...

Brunnen startmotor är en bra gissning. Resten bokför jag på förgasarkontot. Kass accpumpsmembran eller kärvande mekanism är vanligt.

Läste på SOE...

Brunnen startmotor är en bra gissning. Resten bokför jag på förgasarkontot. Kass accpumpsmembran eller kärvande mekanism är vanligt.

okej, får pröva polarens startmotor så lär man väll se om den ställt till något. Men funkar den även om den brunnit?

Hur ser jag om det är membranet eller mekanismen och vad behöver jag i så fall byta om det är något av dessa?

Back