Simp
King of the hill
Hej
Igår på min kvällsrunda tappade jag kopplingsverkan. Lite i taget. Och i början kunde jag genom att pumpa flera gånger få upp tillräckligt med tryck i systemet för att kunna frikoppla.
Hojen det gäller är en KTM 950 SM -06. Jag har tidigare fått haveri på slavcylindern till kopplingen och monterade då (2017) en slavcylinder från oberon.
Det jag funderar på är om det finns något enkelt sätt att svara på om det är kopplingspumpen vid handtaget eller slavcylindern som har gett upp på nytt. När jag lossade slavcylindern är det oljekladd där och således verkar det mest troligt att det är slavcylindern som gett upp ännu en gång. För visst borde det vara tort innanför slavcylindern? Kan också säga att det finns lite olja kvar i behållaren på styret dock känns det som att det borde vara mer än vad det är nu.
Känns väldigt ovärt att skicka iväg en slavcylinder till UK för garantireperation om det är andra änden av systemet som felar.
Någon med några erfarenheter?
Tack på förhand
Igår på min kvällsrunda tappade jag kopplingsverkan. Lite i taget. Och i början kunde jag genom att pumpa flera gånger få upp tillräckligt med tryck i systemet för att kunna frikoppla.
Hojen det gäller är en KTM 950 SM -06. Jag har tidigare fått haveri på slavcylindern till kopplingen och monterade då (2017) en slavcylinder från oberon.
Det jag funderar på är om det finns något enkelt sätt att svara på om det är kopplingspumpen vid handtaget eller slavcylindern som har gett upp på nytt. När jag lossade slavcylindern är det oljekladd där och således verkar det mest troligt att det är slavcylindern som gett upp ännu en gång. För visst borde det vara tort innanför slavcylindern? Kan också säga att det finns lite olja kvar i behållaren på styret dock känns det som att det borde vara mer än vad det är nu.
Känns väldigt ovärt att skicka iväg en slavcylinder till UK för garantireperation om det är andra änden av systemet som felar.
Någon med några erfarenheter?
Tack på förhand