Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
KTM has continued to expand its presence in Asia with the opening of a new factory in the Philippines, which it says will strive to produce 10,000 units per year.
KTM Philippines plant will produce four of the firm’s Street models – the 200 Duke, 390 Duke, RC 200 and RC 390. The plant will begin operation by producing 6,000 bikes for the Asian market, before increasing production up to five figures.
This latest facility is part of KTM global expansion, which is also part of its objective to meet demand in varied markets - both local to the plant and as far away as China.
Nu vet jag inte var i Filipinerna, men i flera områden (t.ex Cebu) finns frihandelszoner med väldigt låg skatt för exportvaror för att locka utländska företag. Lägg till att lönen är lägre än i t.ex Indien och att många är välutbildade och pratar bra engelska (till skillnad från Indien) så blir det attraktivt att lägga produktion för asiatiska marknader där. Tyvärr har jag bytt jobb så jag har inte längre någon anledning att besöka mitt gamla outsourcingprojekt, vars kontor råkade ligga 3 km ifrån resorthotellen.
Om det bara är frakten som bromsar dig, så kan du få lite kontakter för att samlasta i container om du vill![]()
Kruxet är som jag förstår det att Indien och nog även Kina kräver aktiv arbetsledning då arbetarna inte har känsla för kvalitet och initiativförmåga.
Ja, tack!
Eller någon som har nåt dom vill ha producerat så kan jag fixa produktion och kvalitetskontroll när jag är där under vintern.
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife