KTM Freeride E-XC/E-SX/E-SM

Varför händer inget i denna tråden? Vart hänger alla Freeride ägare? På fb?

Grymt rolig hoj med 3 mils räckvidd om man kör i 50-60 med full laddat batteri, men det sliter på batteriet, jag laddar max 80%. Hojen är grymt lätt o grymt rolig o köra, går att köra överallt med den, helt ljudlös i låga farter. Gäller smörja kedjan ofta om man vill att den skall räcka länge, bytte olja i planetväxlarna nyligen, enkelt o snabbt, kör med Lukoil 80w-90 mineral (GL-5).

Hade bara räckvidden varit det dubbla så tror jag att många fler hade köpt hojen.

Jag har hört att man kan köpa en laddare/adapter för att kunna ladda den på stan, där folk laddar sina elbilar. Någon som vet nåt mer om detta? Kan ej hitta en sån manick på nätet...

RIDE FREE - FREERIDE E:banana

Jag kan eventuellt tänka mig att avyttra min. Axeln verkar inte bli så bra som jag hoppats sen min klotning. (Obs klotade inte på min freeride)

Jag är sjukt sugen på en Freeride. Antingen nån av fyrtaktarna eller batterimodellen.

Första årsmodellerna börjar bli rätt billiga men batteritiden är liiite för lite för att det ska funka för mig.

Har letat som fan men hittar inga uppgifter om var man kan köpa ett nyare/bättre batteri annat än i ktm-shop där de kostar 49 kkr, dvs mer än vad man betalar för en beggad cykel ink allt.

Finns det billigare eller finns det folk som hackat och satt i större celler och annan BMS? Är inte främmande för DIY på el-området.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back