KTM Factory Replica vs Evo VII grupp N

SM 570 RR skrev:
Det vill jag gärna se. Men då ska det vara samma kiloeffekt på bilen som du har på hojen. Och en lååååång snabb bana.

:3freak Eller ? :va

Ifall nu bilen skulle vinna (vilket den troligen gör i det fallet) så borde man testa med samma pris oxo ;) (vilket är det jag tycker talar mest för motorcyklar, i det här sammanhanget)

KickAss_Prod´s skrev:
Panterorna är jävligt moddade för banracing men precis som du säger så hasar dom mest omkring. Alldedles för tunga är bara förnamnet. Roliga va att dom som e riktigt insatta me detta hånflabbade mig i ansiktet o sa att : "visst det hade vart gött o sätta en mc på plats" Får väl se vem som skrattar sist :slicka
Som sagt: Ge dem bara. En liten nätt Elise tror jag blir värre men ändock chanslös...

Apropå 2wd-snacket tidigare finns massa läsning här. Riktigt intressant. Kolla in 2wd-ErrorEttan :va

Alltså när bakhjulet har god markkontakt = ingen hastighetsskillnad mellan hjulen (relativt) så är hojen bakhjulsdriven. Hydraulpumpen börjar pumpa när bakhjulet snurrar snabbare än framhjulet.

Edit: Det är inget 50/50 system heller, utan enligt uppgift så för systemet över ~10hk till framhjulet.

TomK skrev:
Jag tror de kan vara svårare att köra med, balansmässigt. För då spårar inte framhjulet i färdriktningen på samma sätt, utan spinner i förhållande till underlaget. På asfalt hjälper det inte så mycket - framhjulet är ju mest i luften när det går undan riktigt :)

Men, man vet ju aldrig - någon som lärt sig tekniken kanske kan uträtta underverk...

(hur sjutton går det vid kraftig motorbroms förresten, då släpper ju framhjulet kanske okontrollerat ?)

Här är hela artikeln.....

Bifogat

• x1.jpg
    x1.jpg
    137.3 KB · Visningar: 64
  • x2.jpg
    x2.jpg
    140.3 KB · Visningar: 53
  • x3.jpg
    x3.jpg
    129.4 KB · Visningar: 59
  • x4.jpg
    x4.jpg
    141.1 KB · Visningar: 56
Blip skrev:
Alltså när bakhjulet har god markkontakt = ingen hastighetsskillnad mellan hjulen (relativt) så är hojen bakhjulsdriven. Hydraulpumpen börjar pumpa när bakhjulet snurrar snabbare än framhjulet.

Edit: Det är inget 50/50 system heller, utan enligt uppgift så för systemet över ~10hk till framhjulet.

Om man då ligger o slangar så e d ju kanon! ....eller? :rolleyes:

Spider skrev:
I senaste nummret av Supermoto Magazine har dom gjort en ganska kul test. Dom ville se vad som var snabbast runt Rockingham (http://www.rockingham.co.uk/), en Mitsubishi Evo VII grupp N eller en KTM Factory Replica.

Båda kördes av elitförare 5 varv mot klockan och resultatet blev väl kanske inte riktigt som man kan förvänta sig....... Motarden krossade Evo'n !!!

Share 'n enjoy !

Är inte rockingham en stor ovalbana? har svårt att tro att hojen skulle ha någon chans då men ser man på bilden så ser det ut som en liten knixig bana!

ursäkta för spam,

-men hur i helvete så den dära bilen ut?
som värsta turktrimmade Yxbilen från Tumba
phedaste dekaltrimmet som gud å alla zatzybögar sett

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey