R1 racer
Stick i ögat!
Någon som förlängt eller tänker förlänga garanti tiden på sina hojar?
Finns 2 olika alternativ.
Titta på www.ktm.se och sedan garanti.
Single-Cylinders Price 12 months Price 24 months
Price Sweden: 1.680,23 kr 3.028,27 kr
+ moms!
Note: Indicated prices are without local tax.
Roadside assistance (RSA) for 1 or 2 years is included!
Jag har försäkringsbolag där det ingår makinskada, självrisk 1000 kr. Gäller upp till 6000 mil/6 år.
Fast det brukar vara allt annat smått o gott än motorn.
Själv haft lite garanti ärrenden på min KTM 690.
Tempgivare,insprut sensor,byte av instrumentpanel 2 gånger och förhoppningsvis sista gången.
Skav på kylaren,dock har jag åtgärdat med att fästa en skyddslist runt fläktkanten och hoppas på slippa problem med det.
Kabelhärvan sägs vara ganska dåligt gjord,själv råkat ut för kabel som gått av av sig själv.
I dessa fall har fabriksgarantin hjälpt mig.
Någon säger:Enligt konsumentköplagen har man tre års reklamationsrätt, det borde väl även gälla motorfordon?
Förmodar att köplagen är luddig när det väl gäller små garanti ärrenden elelr vad tror ni? Säkert är handlaren också motvillig.
Vad gäller? Är det värt att förlänga garantin för de tusenlappar det kostar osv?
Finns 2 olika alternativ.
Titta på www.ktm.se och sedan garanti.
Single-Cylinders Price 12 months Price 24 months
Price Sweden: 1.680,23 kr 3.028,27 kr
+ moms!
Note: Indicated prices are without local tax.
Roadside assistance (RSA) for 1 or 2 years is included!
Jag har försäkringsbolag där det ingår makinskada, självrisk 1000 kr. Gäller upp till 6000 mil/6 år.
Fast det brukar vara allt annat smått o gott än motorn.
Själv haft lite garanti ärrenden på min KTM 690.
Tempgivare,insprut sensor,byte av instrumentpanel 2 gånger och förhoppningsvis sista gången.
Skav på kylaren,dock har jag åtgärdat med att fästa en skyddslist runt fläktkanten och hoppas på slippa problem med det.
Kabelhärvan sägs vara ganska dåligt gjord,själv råkat ut för kabel som gått av av sig själv.
I dessa fall har fabriksgarantin hjälpt mig.
Någon säger:Enligt konsumentköplagen har man tre års reklamationsrätt, det borde väl även gälla motorfordon?
Förmodar att köplagen är luddig när det väl gäller små garanti ärrenden elelr vad tror ni? Säkert är handlaren också motvillig.
Vad gäller? Är det värt att förlänga garantin för de tusenlappar det kostar osv?
Last edited: