Ktm exc520 problem

#fosse#

GIXXER rockar
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Yamaha 06
har nåt problem med min 520
jag kom körande och så helt plötsligt dog, trodde då det var bensinslut, så jag vred på reserven och den startade körde nån km till och den dog igen.

Sen dess har jag inte fått igång den.
var hos en mekaniker med tändspolen, den var visst dålig, så när jag fick hem en ny så trodde jag problemet var löst men icke så nicke.
Har plockat isär förgasaren och rengjort allt men vad fan hjälpe de.
tändstiftet blir blött och det är fin gnista så vad fan är felet????
kan topplockspackningen ha gått?? undrar så ifall måste man ta bort kam kedjan??? har ingen lust att plocka med den skiten

HJÄLP

Hade ett liknande mystiskt fel på min 525'a. Vet inte var det var men till slut hoppade den igång efter att jag börjat köra med elstarten istället för att kicka. Eftersom batteriet tar slut snabbt kan du koppla på en bilbatteriladdare medans du försöker starta. Min var precis som din, fin gnista, fick soppa och förgasaren rengjord. Vet som sagt inte vad problemet var men testa elstarten 4-5s, vänta nån minut, testa igen och igen...

#fosse# skrev:
2501987 har nåt problem med min 520
jag kom körande och så helt plötsligt dog, trodde då det var bensinslut, så jag vred på reserven och den startade körde nån km till och den dog igen.

Sen dess har jag inte fått igång den.
var hos en mekaniker med tändspolen, den var visst dålig, så när jag fick hem en ny så trodde jag problemet var löst men icke så nicke.
Har plockat isär förgasaren och rengjort allt men vad fan hjälpe de.
tändstiftet blir blött och det är fin gnista så vad fan är felet????
kan topplockspackningen ha gått?? undrar så ifall måste man ta bort kam kedjan??? har ingen lust att plocka med den skiten

HJÄLP

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back