Ktm Exc

Pakman2

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2005
Hoj
Tillslut en Gasgas 125
HEJ
Eftersom exc är en endur maskin har jag lite frågor till er som har en??

-Finns det styrlås på dom???
-finns det täningslås på dom???
mm

Mycket tveksam till tändningslås och styrlås.
Eller ja, tändningslås går ju att köpa till men styrlås vet jag inte..
Annars finns det ju Abus skivlås och en vajer med larm i.

styrlås finns förvånansvärt nog på många nyare cross/enduromodeller. Så det är inte omöjligt. Bara vänta tills någon som vet kan svara. :tummenupp

Dom flesta enduro har väl styrlås ? Min har i alla fall, sen att jag inte har någon nyckel är en anna sak...

Svanen skrev:
Mycket tveksam till tändningslås och styrlås.
Eller ja, tändningslås går ju att köpa till men styrlås vet jag inte..
Annars finns det ju Abus skivlås och en vajer med larm i.
exc:n har styrlås (som av någon anledning bara går när man vridit åt höger). men inget tändningslås. detta är dock väldigt enkelt att sätta på själv, nackdelen är förstås att det ocks är lätt att tjuvkoppla det.

Det med tändningslås har jag löst som så att jag har ett vanligt tändningslås samt två små strömbrytare som sitter på väl valda ställe :)

Känns som om det är ganska säkert.

Loy skrev:
Det med tändningslås har jag löst som så att jag har ett vanligt tändningslås samt två små strömbrytare som sitter på väl valda ställe :)

Känns som om det är ganska säkert.
har funderat på att göra så. kändes säkert tills du sa det på ett öppet forum. :hihi

-Rosen- skrev:
har funderat på att göra så. kändes säkert tills du sa det på ett öppet forum. :hihi

Hahah, ska jag göra en feteedit?

Men om man sätter brytarna på lite smarta ställe så. Jag hitta inte en av mina fast jag hade av tanken å allt, fick ringa han jag köpte den av för att hitta den.

Loy skrev:
Hahah, ska jag göra en feteedit?

Men om man sätter brytarna på lite smarta ställe så. Jag hitta inte en av mina fast jag hade av tanken å allt, fick ringa han jag köpte den av för att hitta den.
okej, jag har funderat lite på trådlösa brytare. känns ganska säkert och smidigt

jag och farsan har snackat om det. det är i grunden ett trådlöstlarm till en bil som man helt enkelt kopplar in på kabeln någonstans. så kan man använda dosan för att starta tändningen.

-Rosen- skrev:
jag och farsan har snackat om det. det är i grunden ett trådlöstlarm till en bil som man helt enkelt kopplar in på kabeln någonstans. så kan man använda dosan för att starta tändningen.
ungefär som du låser upp dörrarna på en bil då elle? Ett sånt system iaf elle? Funderar på om det går att använda en sådan till varvtalsregulator?

CRMaeger skrev:
ungefär som du låser upp dörrarna på en bil då elle? Ett sånt system iaf elle? Funderar på om det går att använda en sådan till varvtalsregulator?

Varför vill du ha varvtalsregulator till en 125 :confused:

CRMaeger skrev:
jag undrar också varför du vill ha det till en 125:a men ja det går.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT