mada
Medlem
Min EXC 525 04 vägrar starta och det enda jag gjort sen jag körde sist var att kontrollera kamkedjesträckaren (antal klick kvar). Efter det fick jag igång den med choken men när jag drog in den dog den efter ca 5s. Efter att ha provat några ggr startade den inte alls, varken med eller utan choke.
Jag har nu kollat tändstift och ventilspel samt rengjort förgasaren (tagit ur nål och huvud + lågfartmunstycken och blåst rent) men likt förbannat startar inte skiten. Verkar även som stiftet blir surt ganska snabbt = riva tank m.m. och börja om... Ett sista försök imorgon blir att testa med ny 98 okt soppa men det känns långsökt då soppan jag ha nu är max 3månader gammal + att den inte reagerar på startgas.
MYCKET tacksam för tips om vad problemet kan vara....
Jag har nu kollat tändstift och ventilspel samt rengjort förgasaren (tagit ur nål och huvud + lågfartmunstycken och blåst rent) men likt förbannat startar inte skiten. Verkar även som stiftet blir surt ganska snabbt = riva tank m.m. och börja om... Ett sista försök imorgon blir att testa med ny 98 okt soppa men det känns långsökt då soppan jag ha nu är max 3månader gammal + att den inte reagerar på startgas.
MYCKET tacksam för tips om vad problemet kan vara....
Last edited: