KTM EXC 125(-06) Förgasar hjälp

C4pp3

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2019
Ort
Enköping
Hoj
2006 KTM EXC 125
Som titeln lyder så behöver jag lite tips/hjälp med vad jag ska ha för munstycken och inställningar på förgasaren.

Det är en SM konverterad hoj som jag kör dagligen fram och tillbaka till plugget(inga långa sträckor) och lite lek körning såklart.
Den drar soppa som bara den och får tanka den nästan varannan dag(2% 2T Olja), det rinner/droppar olja ur ljuddämparen. Har läst igenom KTM manualen jag fick till hojen och i den rekommenderar den större munstycken än vad jag har redan i...

Det som sitter i just nu:
Main jet: 168
Pilot jet: 45
Needle: NOZE (POS 4)
Luft skruv: 1 varv ut
Drev(om det gör något): 14, 42
 
Last edited:
Det låter ganska normalt i storlekar. Tänk på att snålställer du en 2T o ligger länge på låg trottel öppning så är det lätt att nypa motorn. En 2T smörjs enbart i cylindern med bränsle blandningen. Vill du åka snålt köper du en 4T hoj på 15 hp din har väll närmare 30 hp o det kostar soppa.
 
Kör med den bestyckningen som KTM rekommenderar för aktuell temperatur. Så slipper du fundera...
 
Jo att den drar mycket det förstår jag, var mer funderas då det rinnner olja ur ljuddämparen så på något sätt känns det som för mycket. såg också att man kan testa tippa hojen lite gran och om den börjar rinna mycket så är ''floaten'' fel inställd, vilket den verkar men när förgasaren var isär tyckte jag den såg bra ut :/
och det är ingen lång eller snål köring för mig, har ca 2km till plugget endast.
 
Kör med den bestyckningen som KTM rekommenderar för aktuell temperatur. Så slipper du fundera...

Har kollat på det men måste beställa fler munstycken då och det känns konstigt att gå upp i storlek när jag tror den får för mycket redan. Men ska nog beställa och kolla hur den går med ktm's tips
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top