När du kollar växelådan så provocera den särskilt på 2ans växel, den får inte hoppa ur.
Annars har du ju det vanliga som kan kosta däck och drivpaket tex.
Den ska ju naturligtvis gå bra också så båla ur den rejält, nu är inte 12tusen så mycket får man säga då hojar från tidigt 90-tal kan kosta nåt sånt i gott skick.
Men det sista du vill är att ha en hoj du måste byta däck direkt på och kedja och drev och vidare renovera motorn direkt på, då är den inte billig längre.
Tyvärr är det ju så att man kanske behöver erfarenhet för att sortera ut citronerna och det är ju svårt om man komer från en moppe och provkör sin första 125a, då tycker man ju allt går utav helvete liksom.
Det bästa är ju att ha provat några, men den lyxen är ju svår inom 125cc branchen då så lite av dessa cyklar säljs pga de regler vi har.
Jag hoppas du har kört lite cross 125 eller nåt så du märker att hojen svarar på varv som det är tänkt helt enkelt.
Skillnaden i pris är stor som du anmärker säger så det kanske är värt att kolla upp en äldre hoj för att bygga på.
Nu har du ju vad jag förstår en 410 redan, men den är svår att jämföra med då en 125a kommer vara så olik, du kommer svära över dåligt vrid på varv under 8000 typ:-D
Lycka till iaf.