Ktm EXC -02

<Anton>

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM
Nu börjar ni kanske bli trötta på alla mina ktm frågor men här har ni en till :rolleyes: :D

Det är så här att ja ska iväg o titta på en ktm till helgen o ägaren har aldrig haft den inregistrerad som enduro eller lv, men han har alla strypningar. Går det med enkelhet att få den inregistrerad som landsvägs fordon? Han ska ta reda på ramnummret till mig och ja tänkte kanske man kan ringa till ktm o fråga vilka intyg den har o sånt?

//Anton

mycket bra :tummeupp du behöver ramnummer som sagt, ring KTM och de kan besvara din fråga. Eftersom det är en 02a så finns det stor chans att papper finnes, vi får hoppas på att den går att LV regga.

philsson skrev:
mycket bra :tummeupp du behöver ramnummer som sagt, ring KTM och de kan besvara din fråga. Eftersom det är en 02a så finns det stor chans att papper finnes, vi får hoppas på att den går att LV regga.

Tack philsson! :tummenupp

<Anton> skrev:
no problema och lycka till med köpet. :tummenupp Vill du ha hjälp med LV registreringen sen så håller jag just på med det just nu på min husabergare så det är bara att hojta till.

om du får tag i alla papper som krävs så är det inte svårt att registrera den hojen, speciellt inte om du har hela strypkittet.

-Rosen- skrev:
om du får tag i alla papper som krävs så är det inte svårt att registrera den hojen, speciellt inte om du har hela strypkittet.
ingen hoj är väl spec svår att registrera när man har papper? :va
Strypningarna får man tag på hos närmaste återförsäljare.

Har aldrig reggat nåt men som jag har förstått det så ringer man husa/ktm och säger ramnr så skickar dom CoC intyg? sen skickar man det till VV och man får plåten och cykeln är förregad? Sen för att få den Lv-reggad krävs regbes och då behövs ju alla prylar på plats för att dom ska godkänna? Har säkert fel nånstans, nån skulle verkligen behöva skriva en guide i detta ämne då det dyker upp titt som tätt och är rätt intressant

-Rosen- skrev:
du fick väl problem med din :va
jo det fick jag, pga nåt *** verkstadsintyg de ville ha på bilprovningen. Det är sånna saker man kan hjälpas med så man slipper betala registreringsbesiktningar i onödan. :brinnerup

robbandalal skrev:
Har aldrig reggat nåt men som jag har förstått det så ringer man husa/ktm och säger ramnr så skickar dom CoC intyg? sen skickar man det till VV och man får plåten och cykeln är förregad? Sen för att få den Lv-reggad krävs regbes och då behövs ju alla prylar på plats för att dom ska godkänna? Har säkert fel nånstans, nån skulle verkligen behöva skriva en guide i detta ämne då det dyker upp titt som tätt och är rätt intressant
Själva förregistreringen kan jag inte rätta dig på men annars är det bra som du skrev. Sen behövs ett verkstadsintyg på att hojen är återställd enligt COC/ASB, jag råkade åka in på reggbesiktning utan detta, ska fixas snart så jag kan besiktiga på nytt. :gnissla

robbandalal skrev:

Inte hela sanningen.... Jag köpte mig en husa som var förreggad och jag trodde att det skulle vara hyffsat enkelt att lv-regga den. Då den hojen saknade CoC vid köp (prutade ner den 8k istället) så ringde jag husaberg och bad om detta men det gick inte att få till den modellen (600fc 00:a). Att e-regga däremot var inte så omständigt, bara lite pappersarbete från husabergs sida och sen två besiktningar innan det var klart. Bortsett från elsystem mm....

Nu har jag hört med KTM med ramnummer osv o det skulle funka, o jag fick även reda på att fr.om -02:orna (exc) har papper med sig från fabrik på landsvägsregistrering, om den är svensksåld.

<Anton> skrev:
Nu har jag hört med KTM med ramnummer osv o det skulle funka, o jag fick även reda på att fr.om -02:orna (exc) har papper med sig från fabrik på landsvägsregistrering, om den är svensksåld.
Fy va gött, har för mig det gäller de fläsat KTM/Husaberg fom 02. Bara till att åka och köpa. Som sagt hojta till om du behöver bytta elsystem till blinkare mm, precis gjort klart allt sånt på min Husa.

philsson skrev:
Fy va gött, har för mig det gäller de fläsat KTM/Husaberg fom 02. Bara till att åka och köpa. Som sagt hojta till om du behöver bytta elsystem till blinkare mm, precis gjort klart allt sånt på min Husa.

Tack för erbjudandet! :tummenupp
Har du koll på vad ett sånt intyg på att strypningarna är monterade kostar på ett ungefär? Varierar säkert från verkstad till verkstad men cirka?

<Anton> skrev:
Tack för erbjudandet! :tummenupp
Har du koll på vad ett sånt intyg på att strypningarna är monterade kostar på ett ungefär? Varierar säkert från verkstad till verkstad men cirka?
Om du har strypningarna så sparar du 500kr, jag fick ett ca pris på 1500-2000 för intyget men då skulle de beställa hem strypningar också. Ejfa i Jkpg jag pratade med. Sen är det reggbesiktning som gäller, kostar 600kr.

Back