Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Malte skrev:Står inför valet att antingen köpen KTM ,tänkte en SMC 625 eller köpa en Husaberg FS 650C. Är första hojjen, men mek är inget problem har kunniga snälla kompisar som kan hjälpa en komma in i de.![]()
Malte skrev:Står inför valet att antingen köpen KTM ,tänkte en SMC 625 eller köpa en Husaberg FS 650C. Är första hojjen, men mek är inget problem har kunniga snälla kompisar som kan hjälpa en komma in i de.![]()
blom skrev:lite skilnad på 625 och 650in.. hur ska du köra med hojen?
von reisen skrev:När det gäller att åka gata med tex husa så tycker en del att det är inga problem, jag kan meka och menar med det olja, filter och ställa ventiler (service). Det där är inte svårare än att tanka och räknas inte i sammanhanget. Att meka med en husa betyder att riva motorn och stoppa i delar för några tusen.![]()
Dainese skrev:Står inför samma situation...vet inte vad jag ska välja Husa eller KTM. Här i stna är det många som åker med husa på gatan och dom säger att det inte är några problem...Finns en del ktm oxå...men servicebn är väll lika på dom...tidsintervallerna menar jag??
Emmi skrev:KTM 625, 640, 660 är intervallen enligt bok på olja/filter 500 mil, så 250 mil är väl ganska lagom. De mer enduro/cross-inspirerade modellerna har tätare intervaller, ungefär som Husa var 5e timme.
HW skrev:Dainese = ska ha husa (behöver inga vänner)
Malte = ska ha ktm ( för att få behålla kompisarna)
Emmi skrev:KTM 625, 640, 660 är intervallen enligt bok på olja/filter 500 mil, så 250 mil är väl ganska lagom. De mer enduro/cross-inspirerade modellerna har tätare intervaller, ungefär som Husa var 5e timme.
I början på januari körde jag 16 timmar per veckaDainese skrev:Var 5.e timme....då får man ju byta olja jämnt!!! 5 tim kör man ju lätt på en vecka...det gör man ju nästan på 2 lr ja...1 dag om vädret och humöret är på topp
Men hur mkt olja tar dom då...och vad kostar filtret till dom...vi pratar Husa nu.
fel fel fel ingen husa har 5 tim, utan man gör det då för man tycker om sin maskin så mycketEmmi skrev:, ungefär som Husa var 5e timme.
Spider skrev:Det är rätt att det står 500 mil för 625 och 660 i boken men tyvärr är boken feltryckt (kollat med KTM). Det skall stå 300, d.v.s. service vid 100, 400, 700 o.s.v. (om man nu dristar sig att vänta så läng vill säga). Bryr man sig om sin hoj så är var 100'e perfekt för 625/660.
För 640/Duke så är det dock fortfarande 500 som gäller.
.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |