KTM eller BMW ?

enligt bmw ska jag kunna köra den på blyad ändå jag reagera också på detta och tycker det var konstigt men enligt dom ska det gå.

Katten svimmar av blyad soppa och måste demonteras om man vil ha den funkis när man kommer hem. Avgasvärden testas ändå inte på MC så du kan mycket väl åka omkring med den även om jag nog skulle föredra att slippa kånka afrika runt på en totalt onödig och tung katalysator.

Den enda Rotaxmotor som har sålts som en BMW är första genrationens BMW 650 Fonduro......
Är du helt 100 på det ? Har precis för mig att jag läst någonstans att deras F800'or är gjorda av Rotax. Men, men..... fel har man ju haft förr.

.

Är du helt 100 på det ? Har precis för mig att jag läst någonstans att deras F800'or är gjorda av Rotax. Men, men..... fel har man ju haft förr.

.

Motorn är konsturerad av BMW och inte ett derivat från någon annan rotax källa som f650 motorn är, däremot är den mycket riktigt producerad av rotax i österike.

Så om det är en rotax motor eller ej är väl upp till betraktaren...

rotax

.

Det står t.om rotax på toppen under "ventil-locket" :va

......Så om det är en rotax motor eller ej är väl upp till betraktaren...
Men, vilken dj-la tur jag då hade som skrev 'gjorda' - det kan ju både betyda konstruerad och tillverkad i detta fall - återigen ett fall för betraktaren :)

.

Hallå alla

Idag så gjorde jag vale.t nu finns det ingen återvändo har skrivit på kontraktet på bmw för en 1200 gs adventure nu. 7-10 veckors leverans så någon gång i slutet av januari hoppas jag på. Kollade upp det där med bensinen också 90 oktanig är lägsta rekomenderad oktanhalt men går med lägre. Och fungerar även att köra den på blyad bensin.

Så nu väntar man bara med spänning på den.

Gratulerar och hoppas du blir nöjd med den (borde väl snart vara dags
för leverans?).

Hittade ett rätt kul klipp om 2008:an.

http://www.youtube.com/watch?v=cbbT1gTdRkM

//F

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back