KTM Duke

finns många klipp där de bänkas i youtube...

Och det är en stor skillnad mellan 2t och 4t hästar :fatta!
Ge dig.

Läs ett masterenduro/mastercross-test från Bike. Dom bänkade alla hojar. En 125:a ligger på runt 30hk på hjulet, hur mycket du än vill att den ska ha 50hk..
 
Och det är en stor skillnad mellan 2t och 4t hästar :fatta!

Där gick du från lite teknisk trovärdighet till ingen... :)

En hästkraft är en hästkraft oavsett om det är en människa, en häst, en 2takt eller en 4taktsdiesel som utvecklar den...

Min 300 har ca 45 bakhjulshästar. Vad tycker du då det är rimligt att en 125a har?
 
Där gick du från lite teknisk trovärdighet till ingen... :)

En hästkraft är en hästkraft oavsett om det är en människa, en häst, en 2takt eller en 4taktsdiesel som utvecklar den...

Min 300 har ca 45 bakhjulshästar. Vad tycker du då det är rimligt att en 125a har?

Det jag menade med hästar är tex att en 200hk diesel är starkare än en 200hk bensinare (mera vrid osv...)

en 250 gör ca 49hp och en cagiva mito 125 gjorde 34hp för 15 år sedan så varför kan inte en ny modern 125 tävlingshoj ha 40hk?

Men det du vinner i fart förlorar du i kraft och det du vinner i kraft förlorar du i fart.
 
Det jag menade med hästar är tex att en 200hk diesel är starkare än en 200hk bensinare (mera vrid osv...)

en 250 gör ca 49hp och en cagiva mito 125 gjorde 34hp för 15 år sedan så varför kan inte en ny modern 125 tävlingshoj ha 40hk?

Men det du vinner i fart förlorar du i kraft och det du vinner i kraft förlorar du i fart.

200 dieselhästar brukar man kunna säga upplevs starkare då de generellt sett har bredare effektregister. 200 hästar är 200 hästar (förutsatt att man inte jämför olika normer då). Men det till trots så är ditt uttryck totalt... ja vad ska man säga? Fel?

250 cross har ca 49 ja, tänk på att du snackar om en endurohoj som troligtivs har offroad lite toppeffekt för bredare effektkurva.
Miton har inte samma krav på effektregister den och dessutom är det nog vevhästar du anger där.
 
Ja, det är lite skillnad på fyrtakt och tvåtaktare, fyrtaktare har oftast bredare register än tvåtaktare, det vill säga att effekten kommer tidigare, men nu är det toppeffekt som diskuteras :pannkyss men en KTM 125:a har inte fyrtio hästar för det :fakta

Men en tvåtaktshästkraft är fortfarande samma som en fyrtakts hästkraft, däremot kan vridet i motorn skiljas sig åt, beroende på hur motorn är konstruerad, men det var inte det som diskuterades..
 
Ja, det är lite skillnad på fyrtakt och tvåtaktare, fyrtaktare har oftast bredare register än tvåtaktare, det vill säga att effekten kommer tidigare, men nu är det toppeffekt som diskuteras :pannkyss men en KTM 125:a har inte fyrtio hästar för det :fakta

Men en tvåtaktshästkraft är fortfarande samma som en fyrtakts hästkraft, däremot kan vridet i motorn skiljas sig åt, beroende på hur motorn är konstruerad, men det var inte det som diskuterades..

lättare o säga en 2-taktsmotor förlitar sig mer på vav för att få effekt,
 
Jag vill faktiskt ha en. Undra vad priset kommer ligga på :va

Priset ligger på ca 35 tusen, och när ja provsatt den på MC-mässan så tyckte jag att den kändes väldigt liten :va Och det är förmodligen inte lika mycket drag i den som Ktm:s 125 2T, eftersom detta är en 4T... :yoparty
 
Priset ligger på ca 35 tusen, och när ja provsatt den på MC-mässan så tyckte jag att den kändes väldigt liten :va Och det är förmodligen inte lika mycket drag i den som Ktm:s 125 2T, eftersom detta är en 4T... :yoparty

Nä självklart är en 2 taktare rappare. Det förstår ju vem som helst.

Jävla gnällande om 2T vs 4T. Köp den du tycker är bra och som passar dig.
 
Ha!

Jag drömde om Duken inatt!
Det va skrämmande likt verkligheten för att i drömmen hade jag inte heller råd att köpa den :O
 
den e väldigt liten,

Om man haft de mesta och pengar till en extra hoj hade denna suttit fint, leka runder på asfaltsplaner, mhmmm!

Som street hoj hade raptor/planet dock vunnit varje gång,
 
Back
Top