KTM duke

Stromberget

Keep it burning (Rock n Roll)
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Sthlm!
Hoj
Röd
Aa jag har sökt runt lite på forumet och hittar ingen renodlad KTM DUKE tråd.

Så jag tänkte höra lite info om den.

Är det många som varit tvugna att meka med sina dukkar utöver service intervallarna (som är var 500 mil?) eller om dom rullar på rätt bra trotts att många smiskar på dom ordentligt vad jag förstår.

Jag har planer på att köpa mig en duke till nästa nästa år och det kommer nog bli en för högst 50k. Har sett en å annan 02-03 för dom pengar, är det nått man bör kolla extra noga på vid köp och/eller om nått är galet är det dyrt å byta dom vanliga slit delarna..

Vad har ni stött på för problem med era dukkar osv..

MVh
 
Bakramen bruker gå av på dom iofs lätt ordnat med en svets och lite plattjärn.

01 och tidiga 02 har haft problem med lagret bakom kopplingskorgen,vilket borde vara åtgärdat på dom flesta efter som dom varit med ett par år nu tycker man.

Dom läcker olja som alla andra Lc4 motorer i ventilkåpspacknigen.

Saker skakar av som på alla andra stånkor.

Annars har min gått 800 mil i år utan några maskinella problem,dock får man räckan med att det skakar av lite grejer på dom tex skruvar,nummerplåtar,blinkers osv.

Mitt ex hade en likadan -02 som mig innan och den gick kopplingslagret på annars gick den bra.
 
Köpte min 03:a för 47k inkl. Sebring helssystem och mikuniförgasare :tummenupp
Men kan bara instämma med Långis!!
Förresten så har 03:an "highflow top"
 
Ett enda strul och det var att inre kopplingskorgen och drevet innanför sitter ihopnitat och gummiupphängt, som nån ryckutjämnare. Det höll i 1400 mil men när man väl hittat felet så löste man det på en dag för runt 1000 lappen. Finns ju inte så många motardalternativ om man vill köra lite längre utan att serva. Då gäller väl bara LC4 eller xr 650, och om man vill ha elstart så är ju hondan borta med. :tuttar
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top