Florodoltarzan
Med lem
- Gick med
- 30 Sep 2003
- Hoj
- Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Tjen,
undrar varför duken har två bottenpluggar (en större bult som jag inte lyckades rubba med spärrskaftet och en mindre). Jag skruvade ur den lilla bulten och då rann det ut en massa olja. Är det någon som kan förklara oljesystemet. Man ska ju fylla på olja i ramen också, vad smörjer den oljan och är det den som töms genom den större bulten? Jag har även svårt att läsa av oljeläget i fönstret som finns på höger sida av motorn. På oljestickan ser det fullt ut men i fönstret tycker jag inte att det syns något alls. Kan det bero på att det är för mycket olja i. Om jag har förstått saken rätt så ska det vara 1,3 liter olja i motorn.
Tack för svar!
undrar varför duken har två bottenpluggar (en större bult som jag inte lyckades rubba med spärrskaftet och en mindre). Jag skruvade ur den lilla bulten och då rann det ut en massa olja. Är det någon som kan förklara oljesystemet. Man ska ju fylla på olja i ramen också, vad smörjer den oljan och är det den som töms genom den större bulten? Jag har även svårt att läsa av oljeläget i fönstret som finns på höger sida av motorn. På oljestickan ser det fullt ut men i fönstret tycker jag inte att det syns något alls. Kan det bero på att det är för mycket olja i. Om jag har förstått saken rätt så ska det vara 1,3 liter olja i motorn.
Tack för svar!