KTM Duke, oljesystem. Hjälp

Florodoltarzan

Med lem
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Skjutar-Södermalm förstås, var ska man annars bo?
Hoj
Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Tjen,

undrar varför duken har två bottenpluggar (en större bult som jag inte lyckades rubba med spärrskaftet och en mindre). Jag skruvade ur den lilla bulten och då rann det ut en massa olja. Är det någon som kan förklara oljesystemet. Man ska ju fylla på olja i ramen också, vad smörjer den oljan och är det den som töms genom den större bulten? Jag har även svårt att läsa av oljeläget i fönstret som finns på höger sida av motorn. På oljestickan ser det fullt ut men i fönstret tycker jag inte att det syns något alls. Kan det bero på att det är för mycket olja i. Om jag har förstått saken rätt så ska det vara 1,3 liter olja i motorn.

Tack för svar!
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top