KTM Duke, nått att ha???

Dr.EVIL

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
Brum...
Är en KTM Duke -01 något att ha eller är den slö och fet? Vad bör en sådan kosta orginal?

Kör en TL 1000r just nu så allt kanske är slött :7peta

Dr.EVIL skrev:
Är en KTM Duke -01 något att ha eller är den slö och fet? Vad bör en sådan kosta orginal?

Kör en TL 1000r just nu så allt kanske är slött :7peta

Det är en kanonhoj! Och i jämförelse med en TL1000R så är väl ingen hoj tung och fet. :)
Klart det finns lättare och rappare hojar men det är en underbar hoj i stadstrafik.

Ja, den är slö (jämfört med TLR:n). Men tung, nja. Styva upp dämparna och sänk framgaffeln lite så blir den hyffsat kvicksvängd och go.
Jag skulle ge max 50 för en 01a.
Den är dötrist på transportsträckor, typ 120-130 är lagomt för vad som är skönt att hålla. Men den är jävligt trevlig i stan och på väldigt kurviga vägar.

Last edited:
Både jag och gumman har varsin -02:a.

Funkar kanon i stan och på kurvägarna,som ovan sagt 120-130 är lagom marschhastighet,och då är det tråkigt.

Frågan är ju vad man skall ha den till,jag bor istan och kör i princip bara småvägar och busar runt med den,då är den KANON.

Men du kommer säkert tycka att draget är klent.
gick själv från en Honda X11 (140hk) till en Duke (54 hk) men det vägs upp av busfaktorn tycker jag iaf,jag kan göra saker med Duken som jag inte kunde dröma om med X11:an.

Vi har i princip bara haft problem med ett kopplingslager som lämnade in på en av våra ,annars är det bara service var 500 mil.

Pris på en 01 borde vara 45-50 000 beronde på skick och utrustning.

Last edited:
Långa farbron skrev:
Både jag och gumman har varsin -02:a.

Funkar kanon i stan och på kurvägarna,som ovan sagt 120-130 är lagom marschhastighet,och då är det tråkigt.

Frågan är ju vad man skall ha den till,jag bor istan och kör i princip bara småvägar och busar runt med den,då är den KANON.

Men du kommer säkert tycka att draget är klent.
gick själv från en Honda X11 (140hk) till en Duke (54 hk) men det vägs upp av busfaktorn tycker jag iaf,jag kan göra saker med Duken som jag inte kunde dröma om med X11:an.

Vi har i princip bara haft problem med ett kopplingslager som lämnade in på en av våra ,annars är det bara service var 500 mil.

Pris på en 01 borde vara 45-50 000 beronde på skick och utrustning.

Så den är nog busig? Man vill ogärna ha nått som är varken eller...
Som alla KTM är det väl max 200meter på bakhjulet innan den skär

Dr.EVIL skrev:
Så den är nog busig? Man vill ogärna ha nått som är varken eller...
Som alla KTM är det väl max 200meter på bakhjulet innan den skär

Du tänker nog på Husa:7peta

Mig veteligen så har jag inte hört talas om att någon Lc4 motor (med sina dubbla oljepumpar) har gått sönder/tagit stryk pga bakhjulsåka.

Jag har kört 1 km repor utan några som helst problem.

Ja den är busig,det är väl hela tanken bakom en motard,annars är ju en provkörning ett säkert sätt att kolla det på.

Långa farbron skrev:
Du tänker nog på Husa:7peta

Mig veteligen så har jag inte hört talas om att någon Lc4 motor (med sina dubbla oljepumpar) har gått sönder/tagit stryk pga bakhjulsåka.

Jag har kört 1 km repor utan några som helst problem.

Ja den är busig,det är väl hela tanken bakom en motard.

Nå, de som jag har surrat med säger att deen är minst motard av motarderna, så att säga.

Oh förresten hur lång e du :7peta D.V.S får man plats om man är lite längre? 188cm

Dr.EVIL skrev:
Nå, de som jag har surrat med säger att deen är minst motard av motarderna, så att säga.

Oh förresten hur lång e du :7peta D.V.S får man plats om man är lite längre? 188cm

Stämmer säkert,inte för inte den kallas för posör-motard.

Jag är 190 cm lång.

Duke II kom väl 99-00 har jag för mig..så det är en II:a

Last edited:
Vill absolut rekommedera dig att investera i en KTM
Finns givitvis alltid delade meningar, men vill du ha en hoj
med bra mos men ändå vettigt serviceinternvall är detta
nog något för dig...

Kör själv lc4 motarden som har lite
längre fjädringväg = aningens högre. ...(med ett knä på sadeln
och lite teknik går det att få upp hojen på slangen i 110 på 5an : tummenupp)

En av polarna kör en Duke 01 som funkat bra...

Back