Ktm duke II ett par frågor..

Klamster

Bra eller Anus?
Gick med
19 May 2004
Hoj
Cbr 954
Är det någon som har några sjyssta tips om hur man ska få mer liv i duken?
Visst den går ju som ett skott men jag vill kunna få upp den på slangen med bara gaspådrag på 2:an eller kanske t.o.m 3:an.. som det ser ut nu så går det endast på ettan.. den är helt orginal för övrigt, jag skulle behöva lite tips hur man skulle kunna lyckas med det utan att det kostar en fömögenhet..

Om du söker på "avstrypning" här i forumet så lär du hitta en del. Kolla även tips på vad jag gjorde med min maskin (lättade med gasen och ett knyck, på trean) på nedanstående länk. Finns förstås större cylindrar och portningsjobb för den som känner sig rik (och så blir man fattig efteråt i alla fall :) )...

http://irt.slu.se/tomk/mc/mc.tuning.html#duke

TomK skrev:
Om du söker på "avstrypning" här i forumet så lär du hitta en del. Kolla även tips på vad jag gjorde med min maskin (lättade med gasen och ett knyck, på trean) på nedanstående länk. Finns förstås större cylindrar och portningsjobb för den som känner sig rik (och så blir man fattig efteråt i alla fall :) )...

http://irt.slu.se/tomk/mc/mc.tuning.html#duke

Kan inte du skriva några tips vad du gjorde med din maskin då.. vore sjysst..

opium skrev:
Kan inte du skriva några tips vad du gjorde med din maskin då.. vore sjysst..

Du läste inte texten i länken ? ;) Det är steg för steg de grejer jag modifierat och under det finns motorjobben på 620:n (som ju är till vissa delar identisk med 640:n). Duken blev bara ordentligt avstrypt - inte trimmad i egentlig mening - men det gav ca 20Nm mer vrid och så några få hästar.

opium skrev:
Är det någon som har några sjyssta tips om hur man ska få mer liv i duken?
Visst den går ju som ett skott men jag vill kunna få upp den på slangen med bara gaspådrag på 2:an eller kanske t.o.m 3:an.. som det ser ut nu så går det endast på ettan.. den är helt orginal för övrigt, jag skulle behöva lite tips hur man skulle kunna lyckas med det utan att det kostar en fömögenhet..
Jag tycker inte att det överhuvudtaget är svårt att få upp duken på 2:an med bara gas. Prova att sätt dig lite längre bak kanske? Om du drevar ner ett kugg fram kan du fiska upp den på 3:an också. Ett system typ sebring är ju inte heller fel för att få lite mer mos i botten.

Kör du org. 17/38 så bör du byta till 40bak eller 16fram....... då blir den roligare direkt

Räk6an skrev:
Jag tycker inte att det överhuvudtaget är svårt att få upp duken på 2:an med bara gas. Prova att sätt dig lite längre bak kanske? Om du drevar ner ett kugg fram kan du fiska upp den på 3:an också. Ett system typ sebring är ju inte heller fel för att få lite mer mos i botten.

Har du orginal då? 40 KW eller vad den är på då..

Min duke hade lite godis. men jag har också kört orginal 40kw och det har inte varit några bekymmer att mysa lite på bakhjulet. Men jag ska ju inte sticka under stolen med att jag fick öva flitigt. :tummenupp

Min Duke är avstrypt och lite neddrevad, och den är omöjlig att INTE lyfta på 2an :) Ryck och av/på så reser den sig på 3an. Ståendes på 5an med bara ryck :banana

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back