KTM Duke II eller Honda FMX650?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hejs!

Tänkte köpa mig en "lövkraffsare" & njuta av dom sista hojdagarna, + ha en bra pendlare (kortdistans)

Efter lite sållning står valet mellan Honda FMX650 -05 & en KTM Duke II -01
Priserna är desamma ungefär strax under 30.000:-

KTM:en är snäppet snyggare, har bättre instrumentering, Brembo etc, men så har jag hört en del skit om kvalitéen, & Honda är ju...Honda...

Låt höra lite bu & bä!

Bifogat

• dukeii.jpg
    dukeii.jpg
    168.6 KB · Visningar: 180
  • fmx650.gif
    fmx650.gif
    20.8 KB · Visningar: 71
Last edited:
honda är honda.. sant.. håller i alla väder.. men inte mkt som slår en KTM i känsla och körglädje..
=)

har en honda å en ktm.. kör aldrig hondan ;)

ofc ;)

vill du ha riktig hojj ska du köra SD:n..
roligare på en sadel har man tusan inte!

Sambon för köra Hondan =)

DukeII har en förmåga att tappa lite grejor. Bl.a avgassystemet.

Lövkrafsare/pendlarhoj.. Varför inte en XT660?

Av dom två du har skrivit så skulle jag nog faktiskt välja Hondan. 4 år nyare är aldrig fel.

Klassiska dilemmat....satsa på något som faktiskt HÅLLER, eller gå efter hjärtat & köpa något med karraktär...KTM i all ära, men jag har läst lite extra om den nu...verkar faktiskt kunna tappa lite saker. Synd....

Ska provköra en FMX idag & se om den är lika seg som alla säger.

...KTM i all ära, men jag har läst lite extra om den nu...verkar faktiskt kunna tappa lite saker. Synd....

Allting trillar av om du inte loctitar som ett jehu ;) men det är ju en lätt börda för att slippa åka 740 asch jag menar Honda.

Har kört båda och tyvärr så är honda inte ett dugg rolig... om man inte har nedförsbacke och solen i ryggen....:)

Om man ändå skall satsa på själ så kan du lika gärna köra Husaberg 650.
Visst, liiite mer meka, men så sjuuuuuukt mycket roligare. (3 i liiite men 6 u i sjuuuuuukt så det goda vinner över det onda, dvs dubbelt så kul).

Satsa på Duken. Dom är roliga, mycket snyggare och håller rätt bra dom också. Hondan har ju varit en flopp mycket p g a den svaga och tråkiga motorn.

Köp inte FMX ( BMX:D ) ialf!!! Körde om en sådan med jobbets Toyota Hiace :näsblod Han klarade inte att komma om mig trots att han försökte!. En polare provkörde en sådan åt MC Nytt o han sa att det var det absolut tråkigaste han kört på två hjul.

Hade ju i så fall köpt en XR650 som du kan smiska upp lite grus med o så slipper du ju skruva så mkt!

Men står det mellan Duke o FMX så är svaret självklart!.

Min högst personliga åsikt såklart!

håller rätt bra dom också.

Jo, precis.. Jag renoverade bara motorn 2 ggr, fixade el-fel, bytte bakram, och signalhornet lossnade och flög nästan genom rutan på polarns CBR.
Just ja...glömde ju att cylindern sprack med och att kopplingskorgen packade ihop 2ggr.

Detta var första sommaren med min helt nya DukeII. Sommaren efter..Duken vara mkt långt bort:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage