KTM Duke, Duke II?

Jag hade en duke 1, inga problem med den, bättre förgasare än duke2.
Hagenblad på SOE har ju kört en jävla massa rally med sin 625a runt 5000mil innan renovering. Och han är ju inte direkt snäll på gasen...

Mmm men hans är väl en Super comp -02 för det är ju Broddes gamla. Rally nja Tuareg rally har han kört, resten är en massa 100% mm. Visst han gillar att gasa. Var det dellorto på Duke 1 samma som 620 super Comp hade istället för BST-40?
 
Jag hade en duke 1, inga problem med den, bättre förgasare än duke2.
Hagenblad på SOE har ju kört en jävla massa rally med sin 625a runt 5000mil innan renovering. Och han är ju inte direkt snäll på gasen...

Den gammla förgasaren (dellorto PHM40SD?) är ju rappare o ger bra med effekt, men den e väldigt törstig (iaf min).
Minskade bränsleförbrukningen med ca30% när jag bytade till en mikuni hsr42.

Så får man ju själv välja vad man tycker e bäst:D
 
Det lilla jag har hört är att dellorto är svårinställda eller?
 
Skönt att dom verkar skottsäkra LC4:orna

Har väl kört ca 150 mil på min Duke II sen jag köpte den i somras, den har gått totalt ca 1500 mil.
Tyckte efter ett tag att den började ticka lite(typ ventilljud) så jag tänkte att jag skulle serva lite. Började lite fint med stift och olja+filter. Hittade då ett ihop knycklat litet plåtbleck som satt på magneten i bottenpluggen. :confused:
Det kändes lite oroväckande sådär. Men jag justerade ventilerna 1 gång samt gjorde en efterkontroll för att säkerhetsställa att ljudet inte kom från ventilerna och det var bra spel oavsett.
Ljudet tilltog sakta under hösten så nu tog jag motvilligt beslutet att riva isär motorn och fann...................inget! :huvet
Eller jo, kassetten där växelklocka och skiftgafflar mm sitter i ska ju sitta fast i blocket med 3 st. M6 och den bakre skruven var lös och det syns att kassetten har "hammrat" mot blocket då metallen runt skruvhålet är lite utsmetat.
Om nu detta skulle orsaka det tickande ljudet så ok men varifrån kom plåtblecket? Skulle kännas bra mycket skönare att plocka ihop den om man hittat ett påtagligt fel.
Någon som känner igen sig?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top