ktm duke 640-02/05 drevning?

Tarzan/black

Utsikt: Bogesundsbron!
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
nyss Gsxr750-98 nu Ktm duke -02
Tänkte kolla om någon har ett färdigt recept på en lyckad kombination av drev. Idagsläget har jag 42kugg bak ingen koll på vad jag har fram. men vid 140 varvar den nästan 7000rpm toppar ca160/ 8000rpm. sitter och pendlar från vaxholm in till stan varje dag så jä... trisst, körde gsxr förra sommarn då var man inne på 15min parkerad och klar. nu tar det minst 25min. och jag tvivlar på att ktm:en tycker det är skit kul. vill med andra ord få ner varvet och upp med toppfarten. vill kunna ligga i 140 utan ångest.

Några tips?? byta hoj kan vara ett alternativ men den är ju fortfarande grymt kul i stan.!

Var det 17/38 original? Har för mig det - var så på min 01:a. Då blev den lite trött och växlarna hamnade fel för stadskörning. 16/38 var betydligt bättre. Hyfsat varv även i högre fart. Men räkna inte med att kunna köra mer än 130-140 långa sträckor - det gäller på kroppen en del och man lider med hojen som får slita :)

Kör man mycket och längre sträckor kan det vara skönt med en billig och enkel kåphoj. Någon 90-tals relik med 600-motor kanske. Bara att ha för pendling. Så sparar man enstånkan för busåka.

ska testa att byta till ett 38 då jag tror det sitter 16 fram,. vore kanske inte så dumt att skaffa sig ett landsvägs lik :tummenupp som bara älskar att löpa motorväg. tack för tipset!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT