KTM & Beviks Motardcup Nyheter

Barrett skrev:
Rött: Asfalt, Lila: grus
Precis efter skogsdungen på gruspartiet är hoppet. Direkt där asfatlen börjar är en dubbelchikan.
Meeeeeeeen..... För långsam var man....

Ett, två, tre........ röd !! .... Smurf !!! (Ni med barn förstår :) )

Edit: Men ingen av oss ritade exakt rätt på övergången mellan asfalt -> grus. Nåja, man kan inte få allt.

.

Last edited:
Tror fan du tycker Sviestad är knepigt Barrett, du har ju ritat fel sträckning :rofl
Kolla på Spiders så ser man bättre (marginellt, jag vet men jag var tvungen). Fast på hans ser det ut som man ska ha bortåt 1.2ppm för att klara hans vinglande :hihi

Supermoto skrev:
...Fast på hans ser det ut som man ska ha bortåt 1.2ppm för att klara hans vinglande :hihi
Så varmt och kladdigt och fuktigt som det är nu så är det ju som någon hällt sirap på skrivbordsytan så tro faaan musen 'hakar-upp-sig'. :fatta!

...eller är det när gumman har ont i huvet... hmmmm..... :crash

.

Spider skrev:
Meeeeeeeen..... För långsam var man....

Ett, två, tre........ röd !! .... Smurf !!! (Ni med barn förstår :) )

Edit: Men ingen av oss ritade exakt rätt på övergången mellan asfalt -> grus. Nåja, man kan inte få allt.

.
Övergången grus->asfalt ser dessutom olika ut varje gång. Det beror troligen på vem som lägger chikanen.
Nån gång har chikanen gått över gräset ut på asfalten :crash

Vaddå smurf :va

Supermoto skrev:
Om två ungar säger samma sak samtidigt, typ 'Djurgårn e bäst' *duckar*.

Då så räknar dom till tre och sen säger båda en färg. Om den färgen är samma så gäller det att säga 'Smurf' så snabbt som möjligt. Den som förlorar måste vara knäpptyst och blickstilla tills nåt-annat-som-jag-inte-riktigt-fattat-än händer.

Klart som korvspad, eller hur. :rolleyes: :hihi

.

Tackar, tackar!!

Hmm, då får vi la se hur det går den 16:e.
Mycket som ska göras tills dess... Nya drev, nya däck, fixa stötdämparna o kanske tillomed träna lite grann... :brinnerup

Ha de gôtt

Mvh Ludde

Det skall inte vara fullt men det närmar sig, jag är förtillfället i Östersund och har begränsad tillgång till att kolla och rättaupp listorna som inte stämmer. Men det bör vara ca 4-5 platser i Motion och 1 plats i Elit ledigt.

De betalningar jag ser som kommit in sedan förra tävlingen är följande:
Björn Nordensten
Andreas Erixson
Håkan Jonsson
Ola Andersson
Ludvig Bernhardsson

En engångslicens kostar 300:- och innefattar kostnader till svemo och försäkring för tävling och träning i samband med tävlingen.

mvh
Peter Larsson
Återkommer så snart jag är hemma.

Evil M skrev:
Är det fullt till den 16 i amatör klassen? Jag kolla på anmälningssidan men blev inte så mycke klokare av det. Vad kostar en engångslicens?

Last edited:
Motion full! Elit en plats ledig!

Nu är det fullt. Vi har fått fler anmälningar än vi klarar av och kan ta emot just nu. Det finns visserligen en ledig plats i Elit men Motionsklassen är jätte full.

Det är för tillfället några som kommer få tillbaka sina pengar. Jag är ledsen att vi inte kan ta emot Er och hoppas ni skall kunna vara välkommna nästa år.

mvh
Peter Larsson

yeah yeah, då var det dags att komma och kolla igen snart då, hoppas man får se lika mycket bakhjulsåka och feta sladdar som andra gånger, tur man har er så man kan bli lite inspirerad =)

Nu börjar det närma sig...

Tänkte bara kolla lite...
Hur ligger det till med handtagsskydd eller barkbusters eller vad det nu heter... Måste man ha sådana?
Sen startnummret, går det bra med svarta siffror på vit bakgrund om man kör som amatör?

Ha de gôtt!

Japp, du behöver ha handtagsskydd, men vad gäller siffror så bara det är tydligtläsligt från tidtagningen så är färgerna ok.

mvh
Peter L

Ludde skrev:
Nu börjar det närma sig...

Tänkte bara kolla lite...
Hur ligger det till med handtagsskydd eller barkbusters eller vad det nu heter... Måste man ha sådana?
Sen startnummret, går det bra med svarta siffror på vit bakgrund om man kör som amatör?

Ha de gôtt!

Barrett skrev:
Det görs ju på max 5 min. Varför låta bli?

Så sant så... Oljelocket går ju tokfort, men det blir ju lite bökigare när man ska börja borra bultar och så...

Oljelocken kommer bli najade, men hur ligger det till med bromsok och oljepluggar?

Nä, jag får la smyga ut i garaget inatt när det finns tid och fixa det där.

Ha de gôtt

Ludde skrev:
Så sant så... Oljelocket går ju tokfort, men det blir ju lite bökigare när man ska börja borra bultar och så...

Oljelocken kommer bli najade, men hur ligger det till med bromsok och oljepluggar?

Nä, jag får la smyga ut i garaget inatt när det finns tid och fixa det där.

Ha de gôtt

Alla av- & påfyllning av vätsor ska vara najade samt bromsoket fram. Sen kanske dom är snälla & släpper igenom en del i en motionsklass? Men det är väl lika bra att fixa det.

Glöm inte att du inte får ha glykol!

Barrett skrev:
Alla av- & påfyllning av vätsor ska vara najade samt bromsoket fram. Sen kanske dom är snälla & släpper igenom en del i en motionsklass? Men det är väl lika bra att fixa det.

Glöm inte att du inte får ha glykol!

Japp, får fixa det...

Kylvätskan är redan fixad... Destvatten + Waterwetter.

Ha de gôtt!

Kom på att man kanske skulle meddela att man bytt fabrikat?
Lite sent kanske? :rolleyes:
#112 kommer med en HVA istället för KTM iaf!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT