Video KTM Adventure reacts to real adventure

Jag kikade på denna hoj för några år sedan, och provkörde, men ifrågasatte just däckvalet.
Har bestämt för mig att ÅF här i norr då sa att det inte fanns några terrängbetonade däck som hade nog hög hastighetsklassning när den kom, och att den därför levererades med gatdäck.
Nåja, tack för att du delar och bjuder på dig själv, väl kämpat.
Du kanske skulle behöva en marsipandildo till kvällsfikat för att kompensera blodsockernivån :)
 
J
Du kanske skulle behöva en marsipandildo till kvällsfikat för att kompensera blodsockernivån :)

Hmmm... något du säljer? :Bugar

Här är i alla fall tråden jag nämnde. "Adventure" var inte uppfunnet som marknadsföringsbegrepp, ej heller moderna superoffroaddäck. Troligen inte heller Touratechkurser.

Likt förbannat körde man överallt. OBS fotkoppling! :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Lite andra hojar också, men inget vi idag skulle säga var terrängfähigt (fast jag menar ju att i stort sett alla är det).

https://advrider.com/f/threads/the-original-adventure-riders-and-bikes.29723/


Skall snoka reda på en fantastisk resa som en kille gjorde genom Alaska i början av 1970-talet med en fullpackad BMW R75/5. "Väg" fanns nästan överallt, men de flesta av dagens "äventyrs"-förare skulle ställa sin superduperhoj med hänvisning till att hojen/däcken/utrustningen inte var tillräckligt bra... :hihi
 
Last edited:
Det var framför allt längs den här vägen och dess fortsättning över den italienska gränsen (från Frankrike) som körningen skulle genomföras. Då hade nog däcket fungerat tillräckligt bra. Tyvärr blockerades en central del av sträckan av ett par kvarliggande laviner, så jag kunde bara köra den första tredjedelen.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2020-08-26 kl. 20.39.21.png
    Skärmavbild 2020-08-26 kl. 20.39.21.png
    1.6 MB · Visningar: 44
  • Skärmavbild 2020-08-26 kl. 20.39.53.png
    Skärmavbild 2020-08-26 kl. 20.39.53.png
    1.8 MB · Visningar: 46
Det avgörande ögonblicket var när jag fegade ur och körde nedåt mot gräset (där det var omöjligt att få fäste med bakdäcket), istället för mot höjden i pilens riktning, där hade jag kunnat vända, tagit fart och med jämn hastighet köra rakt över den porösa jorden tillbaks till utgångsläget. Tror jag.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2020-08-26 kl. 20.45.24.png
    Skärmavbild 2020-08-26 kl. 20.45.24.png
    346.5 KB · Visningar: 41
Jag kikade på denna hoj för några år sedan, och provkörde, men ifrågasatte just däckvalet.
Har bestämt för mig att ÅF här i norr då sa att det inte fanns några terrängbetonade däck som hade nog hög hastighetsklassning när den kom, och att den därför levererades med gatdäck.
Nåja, tack för att du delar och bjuder på dig själv, väl kämpat.
Du kanske skulle behöva en marsipandildo till kvällsfikat för att kompensera blodsockernivån :)

Jag är jätte nöjd me däcks valet för jag använder den ändast för asfalt körning... Den ända grus den kommer i kontakt me är de som ligger kvar på asfalten efter vintern..
 
Du har förmodligen också hört talas om Sjaak Lucassen som kört flera gånger runt jorden på diverse sporthojar, R1 t.ex. Finns på youtube.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sjaak_Lucassen

Hmmm... något du säljer? :Bugar

Här är i alla fall tråden jag nämnde. "Adventure" var inte uppfunnet som marknadsföringsbegrepp, ej heller moderna superoffroaddäck. Troligen inte heller Touratechkurser.

Likt förbannat körde man överallt. OBS fotkoppling! :Bugar:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

Lite andra hojar också, men inget vi idag skulle säga var terrängfähigt (fast jag menar ju att i stort sett alla är det).

https://advrider.com/f/threads/the-original-adventure-riders-and-bikes.29723/


Skall snoka reda på en fantastisk resa som en kille gjorde genom Alaska i början av 1970-talet med en fullpackad BMW R75/5. "Väg" fanns nästan överallt, men de flesta av dagens "äventyrs"-förare skulle ställa sin superduperhoj med hänvisning till att hojen/däcken/utrustningen inte var tillräckligt bra... :hihi
 
Last edited:
Friskt vågat att ge sig ut i spenaten solo med den paddan! :lol :tummenupp
Vet inte om TKC80 hade hjälpt så mycket där. Dom är ganska värdelösa på gräs. Och bakdäcket hade nog varit tokslut innan du kom ner till tyskland. Åtminstone om du använder alla 160 pållarna på asfalt.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top