Ktm 990 smt

Nackdelar på min är ganska mycket av/på karaktär samt kedjerassel. Det senaste är nog åtgärdat på senare modeller. Kör man aktivt så är "ready to race" beteendet en fördel, men glida runt inte lika.
 
Mitt!! råd Behåll Rad fyran om Du Tycker om Könlösa Motorer :D 990,, Lever :yoparty , v, motorer är ju lite speciella kanske inte för alla men jag Älskar 990 Motorn Snäll Men ändå Helt vild När man börjar vrida på Rullen. För mig väntar en Lång Europa resa om En 1/2 vecka då ska (Hen) :tuttar få Bekänna färg.. 005.jpg Packrullen (sw-Motech) Tyckte jag var för stor 35liter, Så Nu sitter det en Ktm (orginal) 12-18 liters Top box. Snygg och liten :)
 
Ang bensinförbrukningen, jag köpte en ny Superduke och förbrukningen gick ner ganska rejält efter 5-600 mil. 990-motorn verkar vilja ha en del mil innan den lossnar ordentligt. Från början drog den 0.8-1.2 ungefär, men med en del mil ville den sällan ha mer än 0.8 vid lite busigare körning. Norgetouring i lugnt tempo klarades av på mellan 0.55-0.65.
 
Mitt!! råd Behåll Rad fyran om Du Tycker om Könlösa Motorer :D 990,, Lever :yoparty , v, motorer är ju lite speciella kanske inte för alla men jag Älskar 990 Motorn Snäll Men ändå Helt vild När man börjar vrida på Rullen. För mig väntar en Lång Europa resa om En 1/2 vecka då ska (Hen) :tuttar få Bekänna färg.. View attachment 386882 Packrullen (sw-Motech) Tyckte jag var för stor 35liter, Så Nu sitter det en Ktm (orginal) 12-18 liters Top box. Snygg och liten :)

Ball hoj!
 
Hur mycket tyngre/segare känns SMT jämfört med Supermotarden? Motorn är väl exakt samma?
Har kört SM 990 ett par ggr
 
Jag har en Husa oxå (570 Motard) Visst Vikten är ju skilnad ,:fakta Men jag kör Hellre SMT,n. O.. Sm eller Smr är ju Grymma Bus Hojar, Smt,n Är en Mer Välklädd! Men Ändå Med på allt som Smr,en (Nästan) Smt,n Väger ca 215kg (Full) Medans Smr,en Väger Ca 204 kg, Så inte jätte Skillnad Vikt Mässigt. Men Bromsarna (09-11) är Sjukt grymma i Klass Med Husans :D samt att man sitter mer som en Cross samt mindre Tank. (15liter) Smt,n (19liter) Så allt Beror på Vad Man Vill Ha..Prova en Smr+Smt.. :rock
 
Vilken överaskning! Var in och kikade hos en ktm handlare för några dagar sedan och frågade då om försäkringen på en SMT och gissa om jag blir förvånad när jag får höra att smt:n gått ner i försäkringsklass och försäkringspremien näsan halverats för mig!! Bara börja spara sedan blir det hojbyte!!!! :)
 
Hoppas på att kunna byta hoj denna säsong, har min nuvarande till försäljning så hoppas på snabb affär där!
 
Upptäckte precis som du att försäkringen minskat... plockade ut en ny 2011 för 9 dagar sedan... har nu kört 140 mil och gjort 100 mila service. Njuter varje mil jag kör. Håller med föregående talare om fjädringen. Ändrade snabbt och enkelt till sport-läget som är beskrivet i manualen och det tycker jag är nödvändigt.
Såg några som pratade om olika typer av väskor.
Jag kan rekommendera den kantiga alu-toppboxen. Den tycker jag är riktigt snygg, jag som gillar äventyrsstuket. Den är lätt att lyfta av om man vill ut på stan och se lite "coolare" ut.

Det är verkligen en underbar hoj. Lycka till med inköpet.
 
Jag var ute och testade en 990 SMT -09 i helgen och kan väl säga att jag är helsåld, vilket chassi, vilka bromsar, vilken motor! Helt underbar hoj som jag så småningom kommer att införskaffa!

MVH Dan
 
Ja jag är lycklig.....!

Jepp idag blev man ägare till en KTM 990SMT 2010! Blev bara en liten testrunda innan jag lastade den på släpet hem, nya däck och blöt väg gjorde att man tog det väldigt lugnt. Längtar efter en runda imorgon mitt i altanbygget! :)

Nu önskar jag tips på sidor med mycket och billiga tillbehör!
 
Grattis!

990'n är magisk :yoparty

Akra&map samt crashpuckar är obligatoriskt, resten är bara grädde på moset :kär
Tanka soppa å köra på schyssta däck :tummenupp
 
Tackar! Akra eller likande med mappning får vänta lite, pengarna har nu gått åt på hojköpet och altanbygget! :)
 
Tackar! Akra eller likande med mappning får vänta lite, pengarna har nu gått åt på hojköpet och altanbygget! :)

Köp Wings, En Piss summa om man jämför Mot Akrat! 006.jpg Gav 5800, med frakt. Tanka in Akra map o Den kommer Gå kannon bra. Och låter Mulligt :) Å Du Grattis! Men prova att byta Framdrevet mot 16 tagg,(ca2-300:-) Original 17, Blir en skönare körning över hela registret, men märks Märkbart när man ligger o Lufsar på 6an o 5an runt 100. Bra val av en Underbar Hoj. :tummenupp
 
Tack!
Men nu till något mindre underbart!

En sak som jag påpekade för säljaren när jag tog en liten provrunda var att jag tyckte det skramlade från kopplingen eller liknande när man småvarvar på tomgång, och även när man drar på lägre varvtal, men hörs mest på vänster sida? ljudet försvinner om jag håller in kopplingshandtaget och varvar från tomgång.

Någon som tror sig veta, eller känner igen liknande ljud från sin KTM SMT?? Eller ska det vara så?

Detta är min första KTM och kanske låter dom mycket, men jag tycker ändå inte det låter okej! Försökte spela in ljudet med mobilen men det blir inte bra, ljudet överstyrs.

Kommer kontakta säljaren på firman imorgon om han jobbar/annars på Måndag och påpeka felet igen, tyvärr är det ju en bit dit för mig, så det gör det lite jobbigare!

:(
 
Last edited:
Vad sitter det för framdrev på den? Ett med gummidämpning eller ett utan?
Är det utan så rasslar kedjan lite extra.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top