Ktm 990 smt

Svanstedt

Viljan finns..
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -00
Tjena!

Varför hittar jag inget om denna hoj?

Någon som kört? Klämt? Känt?

Den passar mina behov klockrent, verkar det som, men är den så bra som alla säger? Har ingen möjlighet att provköra då jag inte har kortet än, så det är inget alternativ..

Om du har en, lägg gärna upp bilder :)

Jag fick låna en demo då jag hade min RC8 på service.

Trevlig maskin med kräm i. Man sitter riktigt bekvämt på den.
Jag läste ett test i MC folket 4/09, den fick bra betyg där.
+ på lättkörd, Underbar motor, Busvänlig.
- på ingen abs, ingen kontinentracer.

Jag har provat den.
Mkt trevlig hoj. Kändes klart snällare än den 990SMR jag testat. Om det beror på originaldämpare jämfört med akra eller om det faktiskt skiljer i motorerna kan jag inte svara på. Klart avslappnad hoj med fin komfort enligt mina referenser som inte bangar för inspirerad körning :tummenupp

Jag har provat den.
Mkt trevlig hoj. Kändes klart snällare än den 990SMR jag testat. Om det beror på originaldämpare jämfört med akra eller om det faktiskt skiljer i motorerna kan jag inte svara på. Klart avslappnad hoj med fin komfort enligt mina referenser som inte bangar för inspirerad körning :tummenupp

Och hojen Supermoto jämför med och snackar om är ju Sveriges råaste SMR...akrad och plastramskyddad, nämligen MIIIIIIN SMR...

Är det inte löjligt dyr service på 950/990 hojarna ?
Det verkar vara en kanonfin hoj, men servicn verkar vara den största utgiften .
Man vill väl inte meka själv så länge garatin gäller , -eller ?

Är det inte löjligt dyr service på 950/990 hojarna ?
Det verkar vara en kanonfin hoj, men servicn verkar vara den största utgiften .
Man vill väl inte meka själv så länge garatin gäller , -eller ?

Service var 750:e mil, ventilkoll varannan gång. Lilla servicen kostade mig 2500kr när jag körde superduke, den stora vet ja inte men jag kan sätta min oskuld på att den är dyrare.

Provade SMT i våras samtidigt som SDR och jag tyckte faktiskt inte SMT:n gick speciellt mycket sämre, däremot satt man finfint och kåpan skyddade bra. Jag tror jag kommer köpa en sån när det är dags för ny MC.

Har provat SMT:n två gånger i år och tyckte den gick kanon.

Vad gäller servicarna har KTM ändrat material i ventil/topp till 2009 vilket gör att ventilkollen på 100-mils servicen har tagits bort. Sparar en del tusenlappar.

//F

Har provat SMT:n två gånger i år och tyckte den gick kanon.

Vad gäller servicarna har KTM ändrat material i ventil/topp till 2009 vilket gör att ventilkollen på 100-mils servicen har tagits bort. Sparar en del tusenlappar.

//F

Jasså, stämmer det? Jag frågade en handlare och han sa att det inte var några skillnader alls på dem.....:va Alltså -08 och -09.

Jasså, stämmer det? Jag frågade en handlare och han sa att det inte var några skillnader alls på dem.....:va Alltså -08 och -09.

Läste det någon gång i våras på advrider.com och frågade sedan KTM-gubbarna på RoadTouren en tid efteråt som bekräftade att ventiljusteringen inte behövs på 100-milaren. Borde väl gälla alla LC8:or -09, men man vet ju aldrig.

//F

Back