KTM 990 SMR vs KTM 990 SMT?

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
055 (2).jpg004.jpg010 (2).jpgNu när man har dom två Bästa hojarna (Enligt mig ,,) Är frågan vilken ska man då välja? ja Smr`n är Bättre på Nästan! allt. Men åka långt (Då menar ja Europa m.m Inte till Slinger Bulten) Då väljer jag smt`n Men Annars tycker jag Smr`n Är Heelt Underbar en dräpare. Har Yoshi carbon samt Evo2 Map. o På Smtn sitter det Wings samt Akra map. ÅÅ vilken skillnad på dessa Bikes, Smr`n Spelar i en helt annan Liga Känns 20kg (minst)lättare Men ska endast va ca 10kgs skillnad Hm?? Nu Känns smt`n Bara som en Touringhoj Så Du som tvekar på vilken du ska välja!! så SMR`n För dig som älskar Motard men vill kunna åka som en vanlig Biker (Motorväg samt kanske en liten Norge resa) Jag har en 11 så inge abs tjafs o vilka bromsar. Mumms..Och Du som sneglar på en Smt, En Helt suverän Hybrid Motard/Touring Hoj. Körde Låångt med Smt iår (Europa) och den Var helt Super Topp Betyg.. (Det är ju därför jag har den kvar).

Last edited:
Det är minst sagt entusiastiskt skrivet iaf..
Ett annat tips är att använda smileys för att få en trevlig ton i inlägget :crash

Kan man inte bara slänga på en ruta på SMR:en om man vill ta sig lite längre? Man får väl tanka något oftare iofs. Är sjukt sugen på att byta från mitt Monster till någon av dessa två. Monstret har ju också liten tank, och jag kör naket men det funkar att ligga och pressa etapper ändå tycker jag :yoparty

Edit: På Bilsport & Mc är SMR dubbelt så dyr att försäkra kontra SMT. Värt att notera.

Last edited:
Byt, du lär inte ångra dig! Men du har lite rätt på tanken där. Enda issue jag har med min som efter förra sommaren visade en stadig förbrukning runt 0.9/milen.. KAN ju ha något att göra med gashanden och jag gjorde inget tourande tyvärr för att göra nån jämförelse men vill du ha kul.. välj SMR..!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman