Införskaffade mig en 990 med full servicebok som gått 870 mil i tron om att jag då skulle förskonas mot allehanda problem... Tji fick man, för nu efter 50 mil så börjar det hända grejer.
Problem 1: När jag slår på tändningen / tar dödarswitchen från off till on, så rasslar det från något som jag tror är bränslepumpen. Vad kan detta bero på och finns det något lätt sätt att åtgärda det? Video på problemet:
http://www.youtube.com/watch?v=TqXJhfVR3yw&feature=youtu.be
Kan det vara någon skruv som har vibrerat loss? Jag tycker nästan att det låter som att det är något som slinter därinne.
Problem 2: Mellan 5 000 - 6 000 varv så vibrerar det väldigt mycket i chassi, fotpinnar och styre. Är detta normalt? Jag läste att det var fler som hade dessa symptomen, men att de gått över efter ~200 mil. Vissa säger dock att det är en V-twin, och det ska vara så. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro här. Hur är det för er andra som kör 990?
Det som är gjort sen tidigare på cykeln: Motohooligan luftbox, Leo Vince pipor, 16 kuggs drev fram och Acramapp. Hojen går bra för övrigt och avgassmäller ej.
Problem 1: När jag slår på tändningen / tar dödarswitchen från off till on, så rasslar det från något som jag tror är bränslepumpen. Vad kan detta bero på och finns det något lätt sätt att åtgärda det? Video på problemet:
http://www.youtube.com/watch?v=TqXJhfVR3yw&feature=youtu.be
Kan det vara någon skruv som har vibrerat loss? Jag tycker nästan att det låter som att det är något som slinter därinne.
Problem 2: Mellan 5 000 - 6 000 varv så vibrerar det väldigt mycket i chassi, fotpinnar och styre. Är detta normalt? Jag läste att det var fler som hade dessa symptomen, men att de gått över efter ~200 mil. Vissa säger dock att det är en V-twin, och det ska vara så. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro här. Hur är det för er andra som kör 990?
Det som är gjort sen tidigare på cykeln: Motohooligan luftbox, Leo Vince pipor, 16 kuggs drev fram och Acramapp. Hojen går bra för övrigt och avgassmäller ej.