Ktm 950 sm

Ni som kör med CPR Rottwailer luftfilter, vad använder ni för filterolja då jag glömde köpa med olja o rengöring, kan biltemas funka oxå =) ??

Glömde att fråga om Rengöring, när jag åkte cross tidigare använda jag en hink med avfettning och rengjoder filtres sedan tvätta med vatten och la det på tork, funka bra men tror ni det funkar lika bra på ett CPR filter eller måste/borde man ha rengöringsmeden, i så fall vilket?
 
Last edited:
FAB1 sprayburk med filterolja kör jag med. Funkade smidigt att få ett jämt lager vill jag minnas. Man vill ju inte dränka in det helt tokigt mycket som det enligt mig lätt blir när man kör med vanlig o stryker på.
 
Jag kör liknande som wicknertz fast med spray från KN till min motohooligan box. Snyggt med röd färg till det röda filtret:-) Trexen tror det funkar alldeles utmärkt att göra på det viset du beskriver!
 
Gott, beställde 2 burkar FAB1 från XXmx
blir nog bra det, mekka hoj nu när det känns som om säsongen är över :mad: :huvet
 
Var på CrazyDays på Johans mc i GBG idag, riktigt trevligt.
Frågade efter slingor till värmehandtag. Men dom hade inga..
Vilka kitt kör ni med?
 
Var på CrazyDays på Johans mc i GBG idag, riktigt trevligt.
Frågade efter slingor till värmehandtag. Men dom hade inga..
Vilka kitt kör ni med?

Lustigt, jag var också där idag och såg ett paket slingor hänga på vid tillbehörs hyllorna. Kostade typ 250 spänn något, tror det var samma som man kan beställa från duells eller motsv, 15W?
 
Lustigt, jag var också där idag och såg ett paket slingor hänga på vid tillbehörs hyllorna. Kostade typ 250 spänn något, tror det var samma som man kan beställa från duells eller motsv, 15W?

Nu hoppas jag att du skojjar med mig..Dom letade och kollade runt först i butik sedan i diverse kataloger...Vist kör du med slingor under org handtagen om inte jag mins fel? Har du justerbar värme?
 
950in har funkat felfritt hela sommaren fram tills nu.

När jag skulle hem idag började kopplingshandtaget känns mer och mer löst, alltså trycket började försvinna sakta för varje gång man kopplade. Till slut försvann kopplingen helt och jag fick leda hem hojen(bra kondis träning :gnissla)

Har inte hunnit kolla speciellt mycket på den än men på plats kunde jag inte se några större läckage varken vid handtaget eller cylindern nere på motorn(heter den huvud- eller slavcylinder? Glömt bort vilken som är vilken...)

Visst var det lite kladdigt på handtaget men inte direkt markant så man visste att det var där den läckt...

Vad kan det förutom läckage vara? Någon som haft liknande på sin 950?

Tänkte testa att bara smacka i lite ny olja, har en flarra med mineral-olja som passade till min 640sm -03, borde väl vara samma för 950in?
 
Hallådär folks!

Har Leo Vince 7546 slipon till ktm:n Låter fördjävlig så jag kör numera med originalburkarna.
Lite trist men sliponet var För högljutt (huvudvärk), Har letat mig galen men inte hittat några db-killers till detta slipon. Jag vill inte hålla på och göra egna. Vill köpa så att det passar direkt.

Ngn som har tips på ngn bra hemsida eller ÅF som jag missat.

Mvh
 
950in har funkat felfritt hela sommaren fram tills nu.

När jag skulle hem idag började kopplingshandtaget känns mer och mer löst, alltså trycket började försvinna sakta för varje gång man kopplade. Till slut försvann kopplingen helt och jag fick leda hem hojen(bra kondis träning :gnissla)

Har inte hunnit kolla speciellt mycket på den än men på plats kunde jag inte se några större läckage varken vid handtaget eller cylindern nere på motorn(heter den huvud- eller slavcylinder? Glömt bort vilken som är vilken...)

Visst var det lite kladdigt på handtaget men inte direkt markant så man visste att det var där den läckt...

Vad kan det förutom läckage vara? Någon som haft liknande på sin 950?

Tänkte testa att bara smacka i lite ny olja, har en flarra med mineral-olja som passade till min 640sm -03, borde väl vara samma för 950in?

Nu har inte jag råkat ut för detta men vad jag har läst i forum är väl just slavcylindern en öm punkt på hojen. Googla problemet så kommer det säkerligen upp liknande beskrivelser på exakt det som verkar vara ditt problem. Leda hem.. ? Bara o peta i en växel utan påfrestning så kan du ju köra, så gör jag ifall jag kör bana eller slangar..

Lycka till!
 

Sedärja grymt bra post!

Tror det får bli en oberon från ebay faktiskt. Verkar ha vart en hel del problem med orginal slavcylindern när man googlar på skiten.

Pruttade i lite ny olja och kopplingen funkar nu(lär läcka ut igen antagligen). Men tycker inte att jag fick till luftningen helt 100%.

Fyllde på med spruta + slang på slavcylinder, tryckte upp tills det slutade bubbla uppe i locket, tryckte ner igen några gånger och visst fan syntes det bubblor ändå i slangen. körde så ett par gånger men blev aldrig riktigt bra, vad gör jag för fel?
 
Någon som vet var man kan hitta en matrix för vad man ska ha för fjädrar i dämparna för sin vikt. tänkte lämna in den för service och då kanske byta fjädrar när det ändå håller på =)

Ska tilläggas att jag är novis på det här med dämpare.

Gafflar: WP Suspension Up Side Down 4860 ROMA PA (7,5 N/mm) org
Bad dämpare: WP Suspension 4618 BAVP DOC (140 N/mm) org

/M :Bugar
 
Lägger in ett lite klipp från förförra helgen på Gelleråsen, sen tog batteriet slut.... Men som lördagsmorgon film duger den kanske i de få minuter den varar?
 
Efter lite snabba ryck så blir det bänkning i Sthlm på torsdag, i samband med att man går på 1290 Duke lanseringen :rolleyes:. PCV upphämtades efter en idiotresa till claessons i bromölla som fredagsmys och installerades i helgen. Härligt..

Min fråga ang. mappning är däremot: Hur stor skillnad är det att ta cylinder för cylinder mot att mappa en och köra båda på det? Enligt bike senaste så är det ju väl investerade timmar men efter mina efterforskningar så iaf enligt biscaya och dom borde ju veta vad dom pratar om är det en minimal skillnad..? Någon som har lite ideér på detta?
 
Efter lite snabba ryck så blir det bänkning i Sthlm på torsdag, i samband med att man går på 1290 Duke lanseringen :rolleyes:. PCV upphämtades efter en idiotresa till claessons i bromölla som fredagsmys och installerades i helgen. Härligt..

Min fråga ang. mappning är däremot: Hur stor skillnad är det att ta cylinder för cylinder mot att mappa en och köra båda på det? Enligt bike senaste så är det ju väl investerade timmar men efter mina efterforskningar så iaf enligt biscaya och dom borde ju veta vad dom pratar om är det en minimal skillnad..? Någon som har lite ideér på detta?

Nå hur gick det med bänkningen? Hoppas du fick fina siffror och en bra kurva! Posta den gärna här.
 
Sedärja grymt bra post!

Tror det får bli en oberon från ebay faktiskt. Verkar ha vart en hel del problem med orginal slavcylindern när man googlar på skiten.

Pruttade i lite ny olja och kopplingen funkar nu(lär läcka ut igen antagligen). Men tycker inte att jag fick till luftningen helt 100%.

Fyllde på med spruta + slang på slavcylinder, tryckte upp tills det slutade bubbla uppe i locket, tryckte ner igen några gånger och visst fan syntes det bubblor ändå i slangen. körde så ett par gånger men blev aldrig riktigt bra, vad gör jag för fel?

Tänkte bara säga att jag köpte oberon från ebay och den funkar grymt smidigt! Bara smacka på och kopplingen känns bättre än tidigare och inte läckt något än
 
Någon som vet om tankarna på SM/SMR är så lika att dom går att byta ut sinsemellan? Tex en SMR-tank på en SM?


Edit: Det e 990 det gäller
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top