Ktm 950 sm

Tja!

Ingen som sitter på ett luftfilterkitt till 950sm som man vill bli av med?
Eller tips på vart det är billigast att beställa?

Med vänlig hälsning,
 
Last edited:
Nålen på läge 3, original förgasarbestyckning, blandningsskruven ut 2.25 varv, Leo-pipor med DB-killer, går kanon.

Kolla era vattenpumpar, min hoj har gått 2600 mil och det var ordentligt med grädde på kopplingskåpan när jag kollade, hade gamla pumpen i min, brun packbox och blank axel, den nya har grå packbox och svart axel, tydligen en uppgradering, bara ett tips så ni hinner byta innan det börjar rassla.
 
Kommer antagligen skaffa mig en 950 motard nu. Har hunnit åka och provköra en i alla fall, fan vilken rolig hoj :)

Tänkte fråga bara om någon vet om det hänt något mellan årsmodellerna 05, 06 och 07?

samt märkte av en del vibrationer när jag kom upp i varv lite på motorväg, något man får leva med? Trodde det skulle vara större skillnad i vibrationer mellan min 640 och 950 men uppe i lite varv så känns dom likadana.

EDIT: Skitsamma det blev en 950 -06. En hel del mer kräm än gamle 640in. Fy fan vilken rolig hoj! :)
 
Last edited:
Har provat att gå upp ytterligare några storlekar på huvud#. Inget vidare resultat, den e svårstartad, måste gasa lite för att starta och går bra på tomgång och upptill halvgas, sen dör den om man gasar mer.
Suck börjar bli skaplig less på de här nu .
Denna setup var 165 fram 170 bak, och mixtrat lite på blandskruven.
Lyckades dock sura ner skiten när den var svårstartad och var tvungen att plocka ner allt igen för att byta stift. Ktm är inte så lättmeckat som man kan tro, bara byta stift är ju en halvdagsprojekt? hurfan tänkte dom här, riva halva hojen för att byta stift :huvet SUCK!
 
Har dock plockat ihop ett par handtagsvärmare som jag blev riktigt nöjd med.
Är av med två olika värmelägen och jag drog det till ett relä jag satte under sadeln. Dragit styrström från skyltbelysningen så att man inte glömmer värmarna på och drar ur batteriet.
 

Bifogat

  • $(KGrHqFHJC8FBkW7e3tKBQj+PitB(Q~~60_12.JPG
    $(KGrHqFHJC8FBkW7e3tKBQj+PitB(Q~~60_12.JPG
    34 KB · Visningar: 78
  • IMG_2278.jpg
    IMG_2278.jpg
    188.3 KB · Visningar: 82
  • IMG_2279.jpg
    IMG_2279.jpg
    157.7 KB · Visningar: 72
  • IMG_2281.jpg
    IMG_2281.jpg
    169.2 KB · Visningar: 86
  • IMG_2282.jpg
    IMG_2282.jpg
    156.5 KB · Visningar: 80
Har dock plockat ihop ett par handtagsvärmare som jag blev riktigt nöjd med.
Är av med två olika värmelägen och jag drog det till ett relä jag satte under sadeln. Dragit styrström från skyltbelysningen så att man inte glömmer värmarna på och drar ur batteriet.

Snygg installation! Vart köpte du kittet?
 
Snygg installation! Vart köpte du kittet?

Jag köpte från ebay för en dryg femhundring och relä från biltema.
Finns ju färdiga handtag att köpte för nästan samma pengar, men jag är inget fan av dem då då blir lite tjocka och klumpiga i mitt tycke, på det här sättet kan man använda de vanliga handtagen och det bygger inte så överdrivet mycket.
Vet inte exakt hur värmelägena funkar för några watt är inte angivet. Men på 2an så ger den 12v +12v och på 1an ger den 12v + 6v när jag mätte upp . Har inte provkört dom ännu men i garaget värmer dom fint och man känner klar skillnad på lägena.
 
Har provat att gå upp ytterligare några storlekar på huvud#. Inget vidare resultat, den e svårstartad, måste gasa lite för att starta och går bra på tomgång och upptill halvgas, sen dör den om man gasar mer.
Suck börjar bli skaplig less på de här nu .
Denna setup var 165 fram 170 bak, och mixtrat lite på blandskruven.
Lyckades dock sura ner skiten när den var svårstartad och var tvungen att plocka ner allt igen för att byta stift. Ktm är inte så lättmeckat som man kan tro, bara byta stift är ju en halvdagsprojekt? hurfan tänkte dom här, riva halva hojen för att byta stift :huvet SUCK!

Hoppas du nu kikat på filmen med dina förgasare in action!
Har själv inte upplevt något liknande men roligt var det!
Nu kommer den funka.
Kastar ihop den i morgon. :)
 
Hoppas du nu kikat på filmen med dina förgasare in action!
Har själv inte upplevt något liknande men roligt var det!
Nu kommer den funka.
Kastar ihop den i morgon. :)


Haha!, ja nu har jag (tyvär) sett filmen, var ett jävla sprut, inte undra på jag har bestyckat förgäves i typ 5 dygn nu. Jaha, är man klantig så är man .
 
Va,va,va??? Nu vill jag veta vad ni pratar om. Vad hade hänt? :7peta :)

Bara jag som klantat mig när jag plockat SAS+EPC och i all iver råkat plugga nån slang för mycket :rodnar Men nu pratar vi inte mer om det.
Jag har överlämnat hojen i bättre händer hos patrik för bänkning :tummenupp
 
Bara jag som klantat mig när jag plockat SAS+EPC och i all iver råkat plugga nån slang för mycket :rodnar Men nu pratar vi inte mer om det.
Jag har överlämnat hojen i bättre händer hos patrik för bänkning :tummenupp

Visa filmen, Visa filmen! :banana
Bra att det verkar lösa sej.
Själv har jag inte haft en sekund över till min KTM :gråta
Men bättre tider stundar! Idag fick jag igenom min dr på bilprovningen :)
Så nu får det bli KTM-mek.
 
Någon som sitter inne på tips var man kan köpa sjysta krasch-puckar till en 950?
 
Hur mycket soppa drar 950 egentligen?
Är det någon här som haft en mindre hoj typ 625/640/660/690 tidigare? Upplever ni att 950 är mycket större och tyngre?
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top