Ktm 950 sm

Är det ngn som vet om sadelhöjden blir lägre eller högre med "gelsadel" från KTM?
Gäller en 990SM.
 
Ingen som har en trevlig liten 950 sm till salu? :)

Jag har en. Bördig från södra Sverige men bor i norr nu =). PM vid intresse. Jag ska besikta den nu den 10 april och så ska den servas innan den hamnar på annons. Frakt kanske kan ordnas =). Underbar hoj, men jag vill ha en offroadmoppe istället :rock

//Robert
 
990 SM/SMR/SMT/Adventure ska det väl vara samma till om jag inte missat något.
Mitt akra va från början till en Adv men passar perfekt på SMT.

Hm det är inte samma artikelnummer när jag kollar på ktmshop.se... SMT/SMR alltså.
 
Jag har bänkat den förra året hos Turbo Andersson med acra mapp, då gav den 115,2hk och igår gjorde de tydligen en testrunda med med de nya tillbehören men jag har inte fått de siffrorna.

Jag lovar att posta allt jag får:)

Jo men nu är det klart (tror jag), 122hk som mest på slangen. Men det är ju inget toppenväder att bänka nu eftersom det är så torrt och kyligt. Dessutom tror jag att de glömde pilla ut db-killers innan de bänkade.

Men jag kommer bänka en gång till lite senare i vår.

image.jpg
 
Jo men nu är det klart (tror jag), 122hk som mest på slangen. Men det är ju inget toppenväder att bänka nu eftersom det är så torrt och kyligt. Dessutom tror jag att de glömde pilla ut db-killers innan de bänkade.

Men jag kommer bänka en gång till lite senare i vår.

View attachment 382518

Ser ju inte alls tokigt ut! Lite skillnad på vad ktm lämnar för spec på hojen när man handlar den split ny =) Dina tilltagande fick mig allt och börja leta en PC5 tillobörja med :)

Har du hunnit med nån provtur?
 
Nu har jag gjort min premiärtur:banana

Helvete vad den går! Jag kör ju originaldrevat, och det har inneburit att jag oftast fått fleppa till kopplingen lite för att få upp den på slangen på 3:an (eller att jag kört extremt inspirerat innan), men nu med de nya grejerna så är det inga problem alls att gasa upp den i tid och otid.
Det är t.o.m. så den i bland sticker upp på 4:an med bara gas!

Jag har ju också pillat dit RC8 trattar och ljudet när man drar på är häääärligt med Rottweilern monterad.

Sjukt nöjd:kär
 
Har förresten också beställt 520 kedja och drev från Tyskland, så nu skall det ätas sporthojar på årets bandagar:)
 
Nu har jag gjort min premiärtur:banana

Helvete vad den går! Jag kör ju originaldrevat, och det har inneburit att jag oftast fått fleppa till kopplingen lite för att få upp den på slangen på 3:an (eller att jag kört extremt inspirerat innan), men nu med de nya grejerna så är det inga problem alls att gasa upp den i tid och otid.
Det är t.o.m. så den i bland sticker upp på 4:an med bara gas!

Jag har ju också pillat dit RC8 trattar och ljudet när man drar på är häääärligt med Rottweilern monterad.

Sjukt nöjd:kär

Låter ju kanon! Hur upplever du själva gången på hojen? Är ingen wheelie kung på långa vägar men gasa upp den på 3an är väl inte det omöjligaste med 16 drev ifram men gasa upp den på 4an låter ju RIKTIGT intressant! =)

När jag drog dit min rottweiler och hade första provturen funderade jag skulle bli av med ett ben eller två :hihi Insugningsljudet är sjukt beroende framkallande haha!

Tack för infon!! :)
 
Låter ju kanon! Hur upplever du själva gången på hojen? Är ingen wheelie kung på långa vägar men gasa upp den på 3an är väl inte det omöjligaste med 16 drev ifram men gasa upp den på 4an låter ju RIKTIGT intressant! =)

När jag drog dit min rottweiler och hade första provturen funderade jag skulle bli av med ett ben eller två :hihi Insugningsljudet är sjukt beroende framkallande haha!

Tack för infon!! :)

Nu är ju inte jag någon av dem som klagat på "på och av"-karaktären på LC8:an, det är ju karaktären som KTM vill få fram. Jag resonerar så att gillar man det inte så kan man gå till en könlös radfyra istället:)


Men som sagt så kör ju jag originladrevat 17/41 och nu gasar jag upp den utan problem på 3:an, när jag vill.
Gången upplevde jag nog som jämnare, när jag tänker efter så är det nog mindre "kedjerassel" som det gärna blir i lagstadgade hastigheter.

Hur som helst så har ni säkert insett att jag ser MYCKET fram mot denna säsong och dess bandagar:rock
 
Nu är ju inte jag någon av dem som klagat på "på och av"-karaktären på LC8:an, det är ju karaktären som KTM vill få fram. Jag resonerar så att gillar man det inte så kan man gå till en könlös radfyra istället:)

Så sant så, hade en hynda cb1000r innan som gjorde allt med galans..men ingen "zing" i hojåkandet lixom! Svårt o få fram riktigt vad jag syftar på..:) men låter som det är the right way to go!
 
Sjuuukt jobbigt hitta rätt tråd men nu är det väl rätt... Jag letar efter "handskydd" och crash bobbins för min 990 SM R. är det bara original som gäller eller nån med erfarenhet av annat? Vill ha skydd mot väder och vind för händerna så det behöver inte vara förstärkta skydd. När det gäller crash bobbins så ska det vara skyddbak, fram och för motorn. Räcker lyftbobbiner för bakhjulet eller ska det vara de man kör igenom med en axel bak/framgaffeln? Tackar på,förhand för förslag.
 
Sjuuukt jobbigt hitta rätt tråd men nu är det väl rätt... Jag letar efter "handskydd" och crash bobbins för min 990 SM R.

http://www.rg-racing.com/ och http://coyotemoto.com/ har crashpuckar för hela hojen. Jag hade ett par "enduro handguards" när jag köpte 990 SMR'en men de passade inte tyvärr, bromspumpen stack ut för långt.
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz_920.jpg
Så ser de ut.



På tal om något helt annat så hittade en kompis ett klipp på mig från Anderstorp, det räcker inte med en Motohooligan luftburk för att hålla jämnt med S1000RR på långa rakan! ;)
Kolla 8:20 å framåt.

https://www.youtube.com/watch?v=8mKRENe2BzM
 
På tal om något helt annat så h...l]https://www.youtube.com/watch?v=8mKRENe2BzM

Han vid 9,24 gjorde säkert i brallan när det small till vid sidan av honom.
(men Jensen, det är inte bara knät som skall ut i kurvorna du måste ju hänga ut kroppen och flytta huvudet inåt kurvan också, själv har jag kapat styret ca 1,5cm på varje sida för att kunna flytta mig mer)
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top