Ktm 950 sm

Det lät ju onekligen bra Jensen!
Jag fick ett pris på 5000.- och att det tar lite över 4 timmar?! Pris/timme låter ju rimligt men inte att det ska vara en så stor service på 100 mil. Har hört mig för hos andra också och inväntar svar.

Lite över 4 timmar låter vettigt om de gör en ventiljustering också, men du behöver nog inte kolla ventilerna föränn vid 1500 mil enligt en KTM mekaniker jag snackat med.
 
750milaservicen är väl bara olja, oljefilter och allmän översyn/smörjning väl?
Ventiljusteringen är inte förens vid 1500 mil och då kan det nog stämma med runt 4000-5000kr och 4 timmar kanske.

Min 750milsservice gjorde dem på ca. 1,5timme på MC Kompaniet i Väring.
 
Ja, ventiljustering gjordes på 950 vid 100 mil men togs bort på 990. Så har jag hört i alla fall. De kan ha svarat fel när jag frågade, lät osäker då den filialen inte utför KTM service. Finns det ingen tråd om servicepriser? Äter ju upp många leenden tycker jag.:(
 
Fick ett SMS med en bild taggad, nu står hon där, min fining med nymonterad Rottweiler, PC5, RC8 trattar och väntar på att bli bänkad och mappad. Spänd på vad det blir för resultat imorgon.
image.jpg
 
Fick ett SMS med en bild taggad, nu står hon där, min fining med nymonterad Rottweiler, PC5, RC8 trattar och väntar på att bli bänkad och mappad. Spänd på vad det blir för resultat imorgon.
View attachment 381515

Blir det en bänkning före mappning med PC5? Alltså med endast akramappen eller bromsar dom bara efter mappningen med PC?
Spännande!:tummenupp
 
Fick ett SMS med en bild taggad, nu står hon där, min fining med nymonterad Rottweiler, PC5, RC8 trattar och väntar på att bli bänkad och mappad. Spänd på vad det blir för resultat imorgon.
View attachment 381515

Håller med High_Octane, spännande indeed! Är nyfiken på vad PC5 gör för skillnad mot att bara mappa om, dvs hur stor är skillnaden måntro? Kan säga att Rottweilern gör mycke gött för ljudet! =)

Lite vådligt torrgasande efter byte till Acra evolution(Rottweiler sitter på):

 
Blir det en bänkning före mappning med PC5? Alltså med endast akramappen eller bromsar dom bara efter mappningen med PC?
Spännande!:tummenupp

Jag har bänkat den förra året hos Turbo Andersson med acra mapp, då gav den 115,2hk och igår gjorde de tydligen en testrunda med med de nya tillbehören men jag har inte fått de siffrorna.

Jag lovar att posta allt jag får:)
 
Jag har bänkat den förra året hos Turbo Andersson med acra mapp, då gav den 115,2hk och igår gjorde de tydligen en testrunda med med de nya tillbehören men jag har inte fått de siffrorna.

Jag lovar att posta allt jag får:)

Det är inga dåliga siffror:) Vilka var moddsen då?

Toppen!:tummenupp
 
Sitter och kikar lite på handtag till hojen och tänket höra om det är nån som har beställt ifrån ktmtwins?

Eller nån som har hittat någon annan åf som är helt ok i pris/kvalité?
 
Mappa en fransk 990

Hej KTM intresserade, är ny på forumet och detta är mitt första inlägg.

Har en 990SMR 12a FR version (106hp) som jag har tagit bort sas och installerat Rottweiler och Wings slipon på, men har nu en fråga angående mappning, försvinner den förbannade strypningen om man slänger in en mapp för EU version eller måste jag byta ECU?

Samt är det ngn som har ngt bra tips var jag kan köpa kabeln för att mappa hojen?

Ska tilläggas att jag ska in och montera en powercommander och bänka hojen om några veckor.

Tacksam för svar då våren nalkas:P
 
Jag köpte en 950SM-06 (samma motor-förgasare som SE) i höstas att vingla omkring med på asfaltstäckta vägar med. Den gick rent och fint när den ställdes undan i september-oktober någon gång.

Idag så startade jag upp den, den startade snällt på choke men går orent och tappar en cylinder ibland i vissa varvtalsområden, gissar på gammal soppa och en del skit som samlats i förgasarna.
Är det bara att riva och rensa som gäller eller finns det "fix" att ta till. På gamla raggarbilar som stått över vintern kan man slå en liter diesel i en tank soppa och sen kör man, det brukar rensa ur skiten, har någon provat något liknande på en 950 SE/SM?

Körde 950SE 2007-2011 men den gick mer eller mindre året runt så där var det inga såna här "stå-still" problem.

Tips mottages tacksamt.
 
Sitter o letar slipon till 990:n

Är sliponen samma på SM/SMR/SMT eller skiljer de nåt på fästen och liknande?
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top