Ktm 950 sm

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Ort
i Garaget
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Hmm.. ni som köpt akra eller leo pipor till era SM.. har det varit kat i dem? (katalysator alltså)
Börjar filura lite på vad besiktningen kommer säga.. ljudnivån är väl första problemet kanske.. men luktar betydligt mer avgas nu än med orginal där kat sitter.
 

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm
Hmm.. ni som köpt akra eller leo pipor till era SM.. har det varit kat i dem? (katalysator alltså)
Börjar filura lite på vad besiktningen kommer säga.. ljudnivån är väl första problemet kanske.. men luktar betydligt mer avgas nu än med orginal där kat sitter.


Besiktade min för en vecka sedan utan problem. (Wingsburkar utan kat)

Besiktningsgubben provkörde en bra vända och
när han kom tillbaka sa han - Jaha, det här var väl den enda roliga hojen
man fick köra idag då antar jag.
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Vart sitter katalysatorn på en 990 SM?

Hittade ett par riktigt snygga svarta slip-on till bra pris. Nån som vet nått om SC-PROJECT grejer???

KTM_990_SUPERMOTO_SC_PROJECT_BOLT_ON.jpg


http://www.sc-project.com/ktm_990_sm_e.htm
 
Last edited:

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Vart sitter katalysatorn på en 990 SM?

Hittade ett par riktigt snygga svarta slip-on till bra pris. Nån som vet nått om SC-PROJECT grejer???

KTM_990_SUPERMOTO_SC_PROJECT_BOLT_ON.jpg


http://www.sc-project.com/ktm_990_sm_e.htm

Dom ser ju riktigt bra ut! Så fort min skatteåterbäring kommer tänkte jag skaffa till min med. Har varit sugen på Mivv Suono men de verkar ju kosta en hel del...
Tyvärr vet jag inte var katten sitter, har knappt hunnit kika nåt på min än. :va
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Besiktade min för en vecka sedan utan problem. (Wingsburkar utan kat)

Besiktningsgubben provkörde en bra vända och
när han kom tillbaka sa han - Jaha, det här var väl den enda roliga hojen
man fick köra idag då antar jag.

Besiktigar ni utan db-killer? Ska besiktiga min snart, har akrapovic och slipper gärna sätta dit dem, den ena brukar sitta så jäkla fast när man ska ta ut dem igen.
 

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm
Besiktigar ni utan db-killer? Ska besiktiga min snart, har akrapovic och slipper gärna sätta dit dem, den ena brukar sitta så jäkla fast när man ska ta ut dem igen.


Jag besiktade med db-killersen monterade. Åker
med mina monterade hela tiden, låter ju så inihelvete annars.
Börjar väl bli gammal antar jag:näsblod
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Besiktigar ni utan db-killer? Ska besiktiga min snart, har akrapovic och slipper gärna sätta dit dem, den ena brukar sitta så jäkla fast när man ska ta ut dem igen.

Att besiktiga utan är att be om problem. Jag har tillverkat ett verktyg av en svetstråd som man drar ut dem med. Snabbt och smidigt....
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Att besiktiga utan är att be om problem. Jag har tillverkat ett verktyg av en svetstråd som man drar ut dem med. Snabbt och smidigt....

På mina burkar så släppte den ena snällt men den andra satt som berget. Ev så tror jag det hade kunde gått lättare om man kört en runda innan och värmt upp dämparen?

Tror jag stod med ståltråd, trasa och någon tång sist och slet.
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Var inne hos min lokala mc-mek och bytte framdäck idag, nu sitter det Pirelli Diablo Rosso II fram och bak. Blev snabbt väldigt nöjd med greppet i bakdäcket som jag hunnit köra 40-50 mil på, så jag bytte till ett likadant framdäck.

Passade även på att lyfta upp gaffelbenen 10mm genom gaffelkronan, dvs sänka hojen fram och på så sätt få den mer snabbsvängs men samtidigt lite mer ostabil. (har aldrig upplevt min 990 som ostabil.)

Det verkar vara en populär modifikation att göra om man läser ktmforum.co.uk, en del rekomenderar t.o.m 15 mm. Hann knappt köra något efter jag fått på däcket och lyft gafflarna, plus att det regnade. Hoppas på att kunna ta en runda imorn och känna lite mer på det.
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Dom ser ju riktigt bra ut! Så fort min skatteåterbäring kommer tänkte jag skaffa till min med. Har varit sugen på Mivv Suono men de verkar ju kosta en hel del...
Tyvärr vet jag inte var katten sitter, har knappt hunnit kika nåt på min än. :va

MM vet dom får det nog bli till min :)

Idag ringde klockan 04:00 för att tiga upp å sen åka till gbg med lastbil.
Ut blir 1st SuperdukeR 2010 1st RC8 2008
In blir 2st 990SM 2009

Hoppas allt går bra ska dra snart :tummenupp
"Murdoc" vi måste ta å dra en repa nån gång :) Gå in på http://mlmc.forum24.se/mlmc.html å kika Vi ett roligt gäng som brukar köra i dina trakter
 

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Ort
umeå
Hoj
KTM 990 SM
Last edited:

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Så tail tidy skall inhandlas till nya 990SM.
R&G som gäller? Förslag på andra tillverkare motages gärna....Samt gärna bilder på era tail tidy
 

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
MM vet dom får det nog bli till min :)

Idag ringde klockan 04:00 för att tiga upp å sen åka till gbg med lastbil.
Ut blir 1st SuperdukeR 2010 1st RC8 2008
In blir 2st 990SM 2009

Hoppas allt går bra ska dra snart :tummenupp
"Murdoc" vi måste ta å dra en repa nån gång :) Gå in på http://mlmc.forum24.se/mlmc.html å kika Vi ett roligt gäng som brukar köra i dina trakter

Haha, det låter nästan som resan jag gjorde förra veckan... Satt i bilen 04.00 på torsdagen med min gammelgixxer på släpet, körde ner till Johans MC i gtb och bytte den mot 990sm.

Jag ska kika in där! För det mesta är jag bara ute själv och åker, känner inte så många som kör hoj, så det vore kul att träffa lite nytt folk. :yoparty
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Haha, det låter nästan som resan jag gjorde förra veckan... Satt i bilen 04.00 på torsdagen med min gammelgixxer på släpet, körde ner till Johans MC i gtb och bytte den mot 990sm.

Jag ska kika in där! För det mesta är jag bara ute själv och åker, känner inte så många som kör hoj, så det vore kul att träffa lite nytt folk. :yoparty

Klockers du e välkommen in i våran lilla gemenskap :)

Du det var du som köpte 08:an med 25 mil på mätaren ?
Den var ju min :) Haha hoppas du blir nöjd
 

Murdoc

Ge mig pengar!
Gick med
16 Apr 2010
Ort
Tungelsta
Hoj
Banhoj GSX-R 750 -04, Superduperduke 990 -05
Klockers du e välkommen in i våran lilla gemenskap :)

Du det var du som köpte 08:an med 25 mil på mätaren ?
Den var ju min :) Haha hoppas du blir nöjd

Tack!
Japp, det var jag. =P Sorry!

Just nu är jag inte nöjd alls!

Skulle köra till stan i morse...skiten starta inte???

Nånting har hänt med startspärren tror jag.. lyset tänds, men den röda "larm"lampan fortsätter att blinka, tändningen slås inte på...

Jag har testat båda svarta nycklarna.
Batteriet är fullladdat.

Vad kan det vara för fel? Hjälp!!!??
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top