Ktm 950 sm

Är det enkelt att lyfta tanken på en 950 SM? Hur bär man sig åt med slangar och annat, är det lätt att få av? Finns det någon slags backventil så man slipper spilla bensin? mcmeknoob:

Drar du år bensin kranarna så kommer det i princip ingen soppa alls så det är lungt, det är en bensin slang från varje sida av tanken, en snabb koppling och en slang som kommer ifrån pumpen på vänster sida gör du rätt tar den inte mer än 10 minuter att plocka av tanke:)
 
Tjoho!

Någon som har testat den hojen jag kör (Aprilia Dorsoduro) och som kör en KTM 950/990 SM och kan ge mig lite feedback på skillnader? Jag har gått och sneglat på en KTM ganska länge och det lutar åt en 990 SM-T tackvare att den inte verkar så himla spartansk om man vill dra på 1 veckas MC-semester söderut :)

Flyg lågt!

//D

Jag provkörde Dorsoduron på Stora Holm i våras och min enda kommentar till försäljaren var hur otroligt trött hojen kändes. Han ursäktade sig med att "det är bara en 750". Den hade inte hellen den råa motorkaraktären som 990 har. Kändes mer som en radfyra tyckte jag.
 
Senil

Vet att det varit uppe tidigare om tailtidys.
Här är en bild från sidan på Pretenders tidy som jag slängde på förra säsongen..

rearend.jpg


Vinkeln på regplåten går att justera från i princip rakt ut till rakt ner..

Måste få tag på SMR baklykta och SMR handtag bak bara.. :gnissla
 
Hejsan kärringar!
Nu hände det på de vise att ja bytte min gamla 600 kubiks ärtbössa mot en riktig motorcykel, dvs. en 2007 950 SMR. Ett problem som den dock har är en satans hal bänk. Man glider ju av om man vrider lite hårdare på gasen. Någon som vet vad ja talar om eller har en lösning på problemet?
 
Hejsan kärringar!
Nu hände det på de vise att ja bytte min gamla 600 kubiks ärtbössa mot en riktig motorcykel, dvs. en 2007 950 SMR. Ett problem som den dock har är en satans hal bänk. Man glider ju av om man vrider lite hårdare på gasen. Någon som vet vad ja talar om eller har en lösning på problemet?

HaHa kärring kan du vara själv som inte skaffat dej sandpapps arsle ännu:yoparty

du vänjer dej helt enkelt:D
 
Hejsan kärringar!
Nu hände det på de vise att ja bytte min gamla 600 kubiks ärtbössa mot en riktig motorcykel, dvs. en 2007 950 SMR. Ett problem som den dock har är en satans hal bänk. Man glider ju av om man vrider lite hårdare på gasen. Någon som vet vad ja talar om eller har en lösning på problemet?





Här har du lösningen.
 

Bifogat

  • Chapsschwarz.jpg
    Chapsschwarz.jpg
    56.3 KB · Visningar: 56
Någon som har rensat upp sin bakdel (regplåt hållaren) på sin 950 sm som har lust att slänga upp lite bilder, som kan användas som inspiration.
 
Utmärkt, hur e de om man endast byter fram drevet på en 14 000 km körd motorcykel, borde man i så fall också byta kedjan o bak drevet, för att få jämn slitage på delarna ifråga?

Äh, ett framdrev kostar lite mer än 200, och det kan man kosta på sig att offra på ett beggat paket. Drevet sliter sig snabbare ner än om allt skulle vara nytt, men tar inte slut innan dom andra sakerna gör det.

Hänga på en ny x-ring kedja för 1500 på gamla drev är en annan plankstek däremot ;)
 
Äh, ett framdrev kostar lite mer än 200, och det kan man kosta på sig att offra på ett beggat paket. Drevet sliter sig snabbare ner än om allt skulle vara nytt, men tar inte slut innan dom andra sakerna gör det.

Hänga på en ny x-ring kedja för 1500 på gamla drev är en annan plankstek däremot ;)

word:tummenupp
 
Ang. packväskor

Funderar på att ta en längre tur och då är det ju trevligt att ha med sig lite mer grejer än vad som ryms i ryggsäcken och fickorna på goretex-stället.

Någon som monterat nån form av väska på sin hoj?
 
Funderar på att ta en längre tur och då är det ju trevligt att ha med sig lite mer grejer än vad som ryms i ryggsäcken och fickorna på goretex-stället.

Någon som monterat nån form av väska på sin hoj?

Topboxplatta (boxen hemma för tillfället) ovanpå original passagerarhandtag, borde gå att göra något liknande på en SM.
Dessutom använder jag stor tankväska så då får jag med en hel del.
 

Bifogat

  • SE.jpg
    SE.jpg
    151.6 KB · Visningar: 98
Last edited:
Snabb fråga:
Höja nålarna från orginal.. visst är det i mitten dem hamnar då om man höjer ett snäpp? :va
Alltså 3 position typ

Hade lite TLC igår och gjorde rent kedja o drev grundligt.. efter lite läsande i andra trådar kan jag bara säga - jäklar va bra lysfotogen och tandborste fungerade.. helt sjukt rent blev det. 29:-/lit på biltema..
 
Någon som har rensat upp sin bakdel (regplåt hållaren) på sin 950 sm som har lust att slänga upp lite bilder, som kan användas som inspiration.
kolla några poster längre upp/bak.
postade min Pretender tailtidy från sidan.
Längre bak i tråden finns fler bilder på R&G med.. :tummenupp
 
Snabb fråga:
Höja nålarna från orginal.. visst är det i mitten dem hamnar då om man höjer ett snäpp? :va
Alltså 3 position typ

..

Höjde nålarna på min SE i helgen, original så sitter dom på andra spåret uppifrån (från trubbiga sidan sett) satte min på tredje uppifrån (kan nog kallas position 3 ja) och en hel det av poffandet i avgassystemet försvann.

Kollade även luftskruvarna, mina stod helt galet, ställde dom på två varv ut och nu går den bättre än någonsin.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top