Ktm 950 sm

Eftersom ingen ville byta sim 950 SMR mot min 950SE så blev det till att bygga en själv, var är den varma torra asfalten när man behöver den?

Ska bli kul att se hur den är att köra.

Bifogat

• 950-Motard.jpg
    950-Motard.jpg
    143.6 KB · Visningar: 220
Eftersom ingen ville byta sim 950 SMR mot min 950SE så blev det till att bygga en själv, var är den varma torra asfalten när man behöver den?

Ska bli kul att se hur den är att köra.

Skoj skoj :yoparty
Men nu är de ju bara å uppsöka grusväg, sandtag eller nå annat skoj med knotterhjulen på ju :)

Knotterhjul är bra för denna årstid, ska ut och åka så fort jag läkt ihop ordentligt.

Konstig fråga mitt i allt styling-effekt snack.

Men vad är avgaskraven på en sumo -06:a.
Har nämligen borrat bort katalysatorerna i ljudämparna:)

Nya blinkers på en 990 SMR

Någon som vet var man får tag i en originalkontakt till blinkers bak? Vill byta till andra men inte ha sönder nått.

Konstig fråga mitt i allt styling-effekt snack.

Men vad är avgaskraven på en sumo -06:a.
Har nämligen borrat bort katalysatorerna i ljudämparna:)

Vad jag vet inte några alls. Tror att det bara är hur hojen är typad som gör att det skall finnas katalysator?

Då har detta blivit favorit tråden på forumet.
Blev en 950 smr -07 med akra nu i helgen. Tänkte höra om där finns något bra sida och beställa lite bling till hojen ? Svensk eller utländsk spelar mindre roll utan pris och service är viktigare.
Håller på att beta av tråden här med 150 sidor lär ta sin tid :)

Då har detta blivit favorit tråden på forumet.
Blev en 950 smr -07 med akra nu i helgen. Tänkte höra om där finns något bra sida och beställa lite bling till hojen ? Svensk eller utländsk spelar mindre roll utan pris och service är viktigare.
Håller på att beta av tråden här med 150 sidor lär ta sin tid :)

Grattis till en kanon hoj. Tycker att gången i dessa motorer är bland det "goaste" jag kört. Du kommer få många mysiga turer med din båge till våren :tummenupp

Ja får hoppas att jag kommer bli nöjd, har bara hunnit bli en kort provrunda. De flesta man läst om verkar vara nöjda med sina 950/990 så det kommer förmodligen jag också bli :tummenupp

Tack för länkarna, någon som handlat för ktmtwins.com ? Tänkte på leverans och hur stor risk det är för tull och andra tråkiga avgifter ?

Jag köpte lite prylar och åkte på moms och avgifter så jag hade lika gärna kunnat köpa här hemma. Läropeng, jag har handlat en hel del och sluppit moms men nu är jag inte lika säker på större paket mer.

Tack för länkarna, någon som handlat för ktmtwins.com ? Tänkte på leverans och hur stor risk det är för tull och andra tråkiga avgifter ?

Varning dum fråga.

Är det värt att köpa en 950SMR istället för en 950SM?

Vad vinner jag ev. förlorar jag?

SMR är baserad på SE-delar (tank, sadel) smalare och smidigare.
Kanske skiljer sig fjädringskomponenterna också, vet inte.

Hållare och liten packväska

Nu har jag i alla fall fått tailpacken från Kriega, ryggan skickade dom fel så den riktiga är på väg.

Bifogat

• US-20.jpg
    US-20.jpg
    105.9 KB · Visningar: 158
Nu har jag i alla fall fått tailpacken från Kriega, ryggan skickade dom fel så den riktiga är på väg.

Badlakan och nytvättade sängkläder i garaget...jag vet att du gillar din SMR, men jag visste inte att du älskade med den!

;)

Har någon provat det här på gatan?

Många åker SE och Adventure med dessa grejer, jag hade väl tänkt beställa men det skulle vara kul med lite erfarenheter från gatan innan.

http://www.advmachines.com/product_p/jp1002.htm

Jag hade ett sådant kit på min hoj. Den gick bra innan och den gick bra efter - så jag märkte aldrig någon större skillnad egentligen. Jag drevade om samtidigt som jag monterade kittet, så eventuell effekthöjning doldes ju också av den förändrade drevningen.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!