Ktm 950 sm

Är insprutningen lika ryckig på SM:en som den är på Superduken? Många i Superduke-tråden som tycker hojen är extremt svårkörd om man inte byter ljuddämpare och monterar en powercommander..
 
Sladdfantomen: ja 2an och 3ans växel är det strypning på om jag inte minns fel kan vart 1an och 2an också :) jag har drevat ner en kugg fram på min 990 men inte hunnit kört så mycket sen dess.
 
Sladdfantomen: ja 2an och 3ans växel är det strypning på om jag inte minns fel kan vart 1an och 2an också :) jag har drevat ner en kugg fram på min 990 men inte hunnit kört så mycket sen dess.

Tack för det snabba svaret Moggina, finns det ngn färdig "fix" (typ kontakt som till 690:n?) att köpa eller vad gör man... :confused:
Finns det Seabring som passar till 990 SM?, hade Acra till min förra hoj men tycker att Seabring låter mkt dovare(bättre) & så kostar ju dom oftast betydligt mindre så är det någon här som har ngt annat slip-on än Acra på sin 990 SM...
 
Dom var jag nog lite sent på tyverr. Är det samma till 950 som till 990 föresten passar dom rakt av. Var köpte ni era Leo Vince?

Köpte mina samtidigt som hojen. Men tror nog att de flesta firmor kan plocka hem dom. Annars så kanske ebay skulle kunna funka?

Vet inte som det är samma till 990 som till 950. Men tittar man så ser det jäkligt likt ut iaf?
 
Eftersom min 950 ska in på sin första service (100 mila) nu snart så tänkte jag fråga lite om detta:

- Brukar de höja nålarna till 3e utan att man ber om det eller måste man säga till?
- Om man har orginalkannorna på, funkar det om man höjer nålarna till 3e eller blir det för mycket tillförsel?

Har en känsla av att de kommer säga "varför ska du höja nålarna?"
Enda svaret jag har o komma med är "Eeeh.... öööh.. alla förespråkar det.. på nätet:) "

Vet inte hur vana de är här uppe med 950SM.. söderut har ni ju lite fördel iaf att det rullar fler så typ lelles m.m vet vad som ska göras :)
Med det sagt tror jag inget illa om de här uppe, bara att de kanske får in nån 950sm per år o meka med.. :/
 
Vet inte hur det funkar med att höja nålarna på original burkarna?

Sitter det inte Katalysator i dom? Isf kan det bli lite fel med för mycket soppa.
 
vet ej om det finns nån färdig fix, de åtgärdade det på min första service iaf, det är några givare dom målar över så de lurar givarna, vet att färgen kan släppa efter ett tag så då får man göra om det om man märker att den är strypt igen.
 
Ok, då får jag kolla så att dom fixar det när jag lämnar in hojjen nästa vecka...
 
?
Är det någon strypning på 1:an, 2:an & 3:an som på flera andra av KTM:s modeller, tycker att den dör helt vid rödmarkeringen på 1:an till 3:an...
Annars så är det ruggigt mycket att köra med!!! :D

Mvh / Sladdfantomen

Man laddar i en annan mappning som strypningen inte är med i. Till nya 990
(-09) finns det flera mappningar beroende om man har bytt ljuddämparna eller ej.

Stickan
 
Klockrent, då blir det ju busenkelt att fixa... :)
Tack för tipset Stickan!!

Mvh / Sladdfantomen
 
Eftersom min 950 ska in på sin första service (100 mila) nu snart så tänkte jag fråga lite om detta:

- Brukar de höja nålarna till 3e utan att man ber om det eller måste man säga till?
- Om man har orginalkannorna på, funkar det om man höjer nålarna till 3e eller blir det för mycket tillförsel?

Har en känsla av att de kommer säga "varför ska du höja nålarna?"
Enda svaret jag har o komma med är "Eeeh.... öööh.. alla förespråkar det.. på nätet:) "

Vet inte hur vana de är här uppe med 950SM.. söderut har ni ju lite fördel iaf att det rullar fler så typ lelles m.m vet vad som ska göras :)
Med det sagt tror jag inget illa om de här uppe, bara att de kanske får in nån 950sm per år o meka med.. :/

Höjja nålarna och byta lågfartsmunstycke gör susen. Den går jämnt och fint. Ett snäpp större lågfartsmunstycke gör att den slutar bluddra vid motorbromsning, sen går den kanske lite jämnare på låga varv också. Men det gör 950 ändå, bara insprutarna som är ryckiga :)

Plocka bort sas och epc är bra att göra om det inte redan är gjort.
 
tja. har en 950 -06a och undrar om någon har kolla på om det går att få systemet att gå i ramen istället för under? tackar för svar
 
Har en undran på om någon har monterat en Powercommander på en 990 SM är det någon som har erfarenhet hur hojen ändrar på sig !
Får man bort lite av svårigheten att köra i stan med ryckigheten ??

Mvh F
 
urk.. jag måste byta min integral hjälm.. låter some en gammal cylinda tvättmaskin i den när man ligger över 70 knyck.. och då har jag riktiga öronproppar isatta..

Kom på att lika bra och fråga om tips om hjälmar som låter mindre i denna SuMo tråd!
Passform är ju viktigt så den kommer provas ut först.. men om nån har provat olika hjälmar och hittat en som de märkt varit tystare än övriga.. tar jag gärna emot det tipset :)

Många racers har nämnt Shark RSR2 som en tyst hjälm.. nån med sumo erfarenhet av den? själv inte testat så vet inte ens om den passar min skallform...
 
Vad tycker ni att man ska betala för en ny KTM 990 -08? Verkar va extremt dåligt med beggade SM 990, sålde dom dåligt eller är ägarna verkligen så nöjda att dom inte vill byta hoj än?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top