Ktm 950 sm

sådär ja nu har man monterat i db- killers så de inte gnäller imorgon på Sviestad :P , ses där alla ^^



gah vilket meck, märkte nu när jag var ute och körde att bromsklossarna bak var helt slut, så måste köra till johans mc i göteborg och skaffa hem nya snabbt :huvet
 
Last edited:
Hade samma problem med den 950 jag hade ända tills jag drog ur dränering på den bakre förgasaren. Alternativt kan man ju dra om den bakåt, hann aldrig testa det, har bytt hoj nu så...

//Thomas

Jamen då kanske min teori stämmer, men vågar inte tro det förrän jag har provat med tanke på att Ragnar på Lelles har ju sagt att dom kunde fixa det för nån hunka i samband med service...

Jag ska göra ett test, vore guld om det är så enkelt :yoparty

Tack för svaret! / Matte
 
Jaha, då har Lelles ryckt och fixat SAS och EPC (i samband med att de fixade startmotorn på garanti). Hade Akra och 16-kuggars sen tidigare så det blev ingen riktig wow-upplevelse. Den går nog upp lättare på bakan nu i alla fall. Fortfarande mycket nöjd med hojen. Kollade dock på Duke 690 igår och den ser ruskigt trevlig ut fast det är ju bara 65 hk i den...
 
Jaha, då har Lelles ryckt och fixat SAS och EPC (i samband med att de fixade startmotorn på garanti). Hade Akra och 16-kuggars sen tidigare så det blev ingen riktig wow-upplevelse. Den går nog upp lättare på bakan nu i alla fall. Fortfarande mycket nöjd med hojen. Kollade dock på Duke 690 igår och den ser ruskigt trevlig ut fast det är ju bara 65 hk i den...

Tjena killen Får du upp din hoj på 3:ans växel?
 
Låt mig få återkomma men jag är hyfsat säker på att jag gasade upp den på trean igår efter verkstan. Är ingen fantom på bakhjul direkt... Finns de här som drar upp dem med lite trix på allt utom 6:an typ. Det finns en video där nån plockar upp den på de flesta växlarna men tråden är så jävla lång.

Tjena killen Får du upp din hoj på 3:ans växel?
 
Låt mig få återkomma men jag är hyfsat säker på att jag gasade upp den på trean igår efter verkstan. Är ingen fantom på bakhjul direkt... Finns de här som drar upp dem med lite trix på allt utom 6:an typ. Det finns en video där nån plockar upp den på de flesta växlarna men tråden är så jävla lång.

Ok Har gjort precis samma modifieringar på min som du har. Min ska tydligen gå att få upp på 3 på bara gas men det e fan omöjligt samt om man drar upp den på 2-an å kör höga wheelies så bluddrar den å faller ner. Hade lite problem med min när den var inne på 100-mila service att den dog ibland när jag skulle göra en power wheelie på 2-an. Ska lämna in den på tisdag till lelles för att få bort problemet med att den går dåligt på slangen samt att dom ska kolla bestyckningen eller vad det nu kan vara som gör att den e helt omöjlig att få upp på 3-ans växel. Jag e inte heller nån kung på slangen men vet absolut hur man ska få upp den samt köra en bit.
 
Drar upp min på 3:an med orginaldrevning och inget acra eller strypning borttaget. Duttar till lite på kopplingen så går det fint.

Ni som drevat om till 16 kugg, hur har ni upplevt skillnaden?
 
Jag är svinkass på att köra på bakan, men 2:an är ju bara att titta på gasen så sticker den ju upp. På 3:an har jag lyckats gasa upp en ett antal gånger när jag har lite bensin i tanken. Dock aldrig testat några speciella tekniker som att dra av/på på gasen, aldrig kopplat heller.
16-drev + GPR slipon.
 
Min 950 går ju skitdåligt som jag skrivit tidigare, men vid de tillfällen som den går bra får jag upp den jättelätt på bakhjulet med bara gas på trean. När min var helt orginal kunde jag inte få upp den men med 16 drev fram och bos-slipon så är det inga problem.
 
Vilket akra är det som gör att man luktar avgaser efter en tur?
Uppkommer det här fenomenet med andra ljuddämpare också?
 
Tja, min polare välte min hojj när han skulle provsitta den så nu behöver jag en svart kylvingskåpa på höger sida. Är det nånn av er som har en tillövers eller vet var man kan få tag i en billigt?
 
Jamen då kanske min teori stämmer, men vågar inte tro det förrän jag har provat med tanke på att Ragnar på Lelles har ju sagt att dom kunde fixa det för nån hunka i samband med service...

Jag ska göra ett test, vore guld om det är så enkelt :yoparty

Tack för svaret! / Matte

Tjena! har du testat dra om dräneringen ännu? hjälpte det, så att du kan bakhjula med hög vinkel nu utan bludder??

:)
 
Försäkring?

Är det skillnad i försäkring på 950SM och 990SM?
Om det är det så undrar jag om det är stor/liten skillnad samt om det är ett eller flera bolag som räknar så?

(Hade jag ett reg.nr. från båda typerna så jag kan kolla själv men det törs man inte fråga efter för då tror nog många att man är tjuv):tungan
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top