Ktm 950 sm

jag har inte skruvat så mycket själv. det enda jag gjort är att montera slipon. ta bort sas och epc och plugga igen hålen samt höjt nålarna i förgasarna ett snäpp. jag har inte pillat mer på förgasarna än så. i mekboken står det inget mått på flotörhöjden utan man måste köpa ett specialktmmått för att kunna mäta flotörhöjden. jag tror att flotörhöjden kanske kan va fel på min.

Har inte orkat läsa igenom tråden men du kanske har fel flotörnivå?
 
Last edited:
Monterat Hel/Halv-Xenon på min KTM, åkte förbi bilprovningen idag för att göra en ljusbildskoll.
Rullar in cykeln på plats och slår på halvljuset, jag tycker det ser bra ut och slår på hel.
En av besikningkillarna kommer fram för att se vad jag håller på med och:
-men va faan?...
-slå över till halv igen (han tittar in i reflektorn).
-Haha... va dom hittar på...
-ser ju bra ut det här, jag skulle godkänna det där ljuset utan att tveka för det ligger inom alla gränser men om det är godkänt kan jag inte svara på, du får ringa till en tekniker och kolla men så länge ljusbilden är godkänd så är det OK för oss för det är det vi kollar.

Besiktningen i Sollefteå :tummenupp[/QUOTE]


Grymt, blir nog att slå till på ett kitt.Borde ju inte vara svårt att byta över till original H4 om det e samma anslutning å man inte behöver kappa några kablar osv... Man vet ju inte med besiktningen kan ju slå ner på allt om dom e på det humöret :huvet Vad gick allt på med frakt osv... Åkte du på tull?
 
Jag köpte flera kit så självklart åkte jag på moms och tullavgift. :gnissla
Räkna med ca 430:- inkl. frakt, moms och tull vet man aldrig.
 
Det där med tull e som att spela på lotto. Nu har jag iallafall beställt ett paket.Hoppas jag blir lika nöjd som du e :tummenupp

Det där med Xenon låter helt klart intressant – men nu till nåt helt annat.

Ingen annan SuMo-åkare i Sthlmstrakten än jag som kör på bana? Hänger ofta en hel del med ett gäng SuperDuke-boys på allehanda banor – Tuvängen, Rörken, Sviestad etc – men aldrig att man ser en SuMo...?

Våra hojjar passar utmärkt för sånt, så var är ni? Sjukt kul och mycket lärorikt.
Rekommenderas varmt, om inte annat så för att det är kul att träffa likasinnade.
 
Jag kör gärna på bana när tillfälle ges. Jag var ensam sumo på gelleråsen i maj. Ska köra sviestad igen i augusti. Jag hänger gärna med på någon annan körning om du har något på gång mooseman :tummenupp
 
Jag kör gärna på bana när tillfälle ges. Jag var ensam sumo på gelleråsen i maj. Ska köra sviestad igen i augusti. Jag hänger gärna med på någon annan körning om du har något på gång mooseman :tummenupp

Jag vill också ut på bana - så om tre veckor när db-killers är på plats och brutna benet är läkt så tänkte jag leta efter banåkning, men man skulle ju kunna planera redan nu och försöka lura med fler sm's... När i augusti är du inbokad och med vilken arrangör? så ska jag se om det finns plats för en till?
 
En liten fråga: Har nån koll på vart man kan köpa en "meck-bok" till 950n?
Alltså med bilder å sånt när man skall serva samt byta div. delar på hojen...brorsan har en sjukt bra bok till sin HD men har inte lyckats hitta till min ännu.
 
Det där med Xenon låter helt klart intressant – men nu till nåt helt annat.

Ingen annan SuMo-åkare i Sthlmstrakten än jag som kör på bana? Hänger ofta en hel del med ett gäng SuperDuke-boys på allehanda banor – Tuvängen, Rörken, Sviestad etc – men aldrig att man ser en SuMo...?

Våra hojjar passar utmärkt för sånt, så var är ni? Sjukt kul och mycket lärorikt.
Rekommenderas varmt, om inte annat så för att det är kul att träffa likasinnade.

Var på Gelleråsen i torsdags där jag hade den enda icke-RR hojen i min grupp. Gick rätt bra ändå och var skitkul. När man har lärt sig att hantera hojen på rätt sätt på banan så går det rätt fort. Skulle vilja flytta upp fotpinnarna något, dock, för att kunna köra ännu snabbare:-)
Footpeg.jpg


Ja, det vore kul att köra lite bana med ett gäng andra Sumo piloter. Rörken någon måndag kväll, kanske?
 
Var på Gelleråsen i torsdags där jag hade den enda icke-RR hojen i min grupp. Gick rätt bra ändå och var skitkul. När man har lärt sig att hantera hojen på rätt sätt på banan så går det rätt fort. Skulle vilja flytta upp fotpinnarna något, dock, för att kunna köra ännu snabbare:-)


Ja, det vore kul att köra lite bana med ett gäng andra Sumo piloter. Rörken någon måndag kväll, kanske?

Du har fel sittställning!! :) :) :)
 
Last edited:
Var på Gelleråsen i torsdags där jag hade den enda icke-RR hojen i min grupp. Gick rätt bra ändå och var skitkul. När man har lärt sig att hantera hojen på rätt sätt på banan så går det rätt fort. Skulle vilja flytta upp fotpinnarna något, dock, för att kunna köra ännu snabbare:-)


Ja, det vore kul att köra lite bana med ett gäng andra Sumo piloter. Rörken någon måndag kväll, kanske?

försök å få ut rumpan lite från sadeln så tar inte saker i lika mycket.
på 950:in måste man hasa bak lite för att nå ner med knät utan att avgas å fotpinnar tar i när de börjar gå undan..
 
En liten fråga: Har nån koll på vart man kan köpa en "meck-bok" till 950n?
Alltså med bilder å sånt när man skall serva samt byta div. delar på hojen...brorsan har en sjukt bra bok till sin HD men har inte lyckats hitta till min ännu.

Hos KTM-handlarna eller Ebay. :D

När du köpt CD-skivan kan du alltid ladda hem en backup-kopia också :tummenupp , den här borde passa till din SM:
LC8 (2003 - 2006) Repair Manual.pdf
Annars kolla här:
KTM Manualer
 
försök å få ut rumpan lite från sadeln så tar inte saker i lika mycket.
på 950:in måste man hasa bak lite för att nå ner med knät utan att avgas å fotpinnar tar i när de börjar gå undan..

Tack för rådet men jag kan lova att jag hänger av hojen så långt det går och mina knäpuckar är nu totalt nedslitna. Lärde mig förra året att det blir lite begränsad på banan om man inte hänger av och försöker hålla hojen mer upprätt och det hjälpte mycket i början men nu efter senaste bandag får jag pinnarna ner ändå trots att jag hänger av som en jävla apa. Det bästa är att ju mer man sliter bort fotpinnarna desto mer kan man sedan lägga ner hojen utan att de tar i.:tungan
 
Jag e på om det blir nått :tummenupp

Kul med så många banåkarsugna SuMo's! Har själv en bit kvar till att käka fotpinnar men med lite goda råd kan det väl bli aktuellt även för en medelålders rookie...:D

SMHI lovar uppehållsväder så det blir nog Rörken på måndag (dvs imorrn/idag för min del.

See U där?!?
 
Tack för rådet men jag kan lova att jag hänger av hojen så långt det går och mina knäpuckar är nu totalt nedslitna. Lärde mig förra året att det blir lite begränsad på banan om man inte hänger av och försöker hålla hojen mer upprätt och det hjälpte mycket i början men nu efter senaste bandag får jag pinnarna ner ändå trots att jag hänger av som en jävla apa. Det bästa är att ju mer man sliter bort fotpinnarna desto mer kan man sedan lägga ner hojen utan att de tar i.:tungan

Kom på att de e bra å sätta den på race inställningen på fjäderningen oxå.
men jag misstänker att du redan gjort det :D :näsblod
Det går alltid å hänga lite till :tungan
 
Kul med så många banåkarsugna SuMo's! Har själv en bit kvar till att käka fotpinnar men med lite goda råd kan det väl bli aktuellt även för en medelålders rookie...:D

SMHI lovar uppehållsväder så det blir nog Rörken på måndag (dvs imorrn/idag för min del.

See U där?!?

Blir tyvärr inget för mig ikväll, måste ta hand om barnen. Sedan nästa måndag åker jag iväg till England i tio dagar men i augusti är jag med :tummenupp. Ska däremot ut och köra nu på onsdag kväll, som vanligt: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=187296. Vore kul om vi var ett gäng Sumo åkare.

Kom på att de e bra å sätta den på race inställningen på fjäderningen oxå.
men jag misstänker att du redan gjort det :D :näsblod
Det går alltid å hänga lite till :tungan

Ja, redan gjort:) Kör alltid med race inställningar och tycker att de funkar bra på gatan med. Bara när det blir mycket guppigt att det känns för hårt.
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top