Gös i agenthatt
Live hard, Paul Young
I vilka hastigheter använder ni 6:ans växel?
Vanligtvis kickar jag i 6:an runt 150 km/h (17-kugg).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I vilka hastigheter använder ni 6:ans växel?
nå då spänner jag väl kedjan lite..
jag har ingen momentnyckel så att ja skulle få den där största bulten exakt
90nm eller vad det skulle vara men det är väl viktigast att den är tillräcklit hårt fast?
Nån som har kraschpuckar? Vart köpte ni dom isf?
Är det fler än jag som har startproblem...? Har en -06 som batteriet verkar risigt på, möjligtvis laddning eller något som tjuvdrar också. Batteriet blir så svagt att startrelät bara klickar.
Hade bekymmer för två veckor sedan med samma sak och laddade då batteriet på nytt och var nöjd med att det funkade. Nu upprepas det igen. Vore intressant att veta om någon har samma bekymmer eller om någon har något råd?
Jag lutar åt att köpa ett nytt batteri. Det känns väldigt ostadigt att ha en hoj som inte startar jämt... går ju dessutom inte att rulla eller kicka igång den.
/C
Är det fler än jag som har startproblem...?
/C
Upplever ni att era sumos går lite ryckigt/ojämt ibland?
Täntke på det igår då jag var ute och körde. Håller jag jämn gas med hyfsade varv på 2:an eller 3:ans växel är det som att hojen smårycker/hakar sig då och då. Även hänt nån gång om jag kör på ettan sen drar på att den hakar sig lite innan den sätter iväg.
Ex. Kör jag 90km/h på trean känner jag hur den hackar lite, lägger jag däremot in fyran och kör 90km/h eller 120km/h för den delen så tycker jag den går mycket jämnare.
Kör med slip-on och borttagen SAS, däremot är EPC:n kvar, kan det vara den som spökar? Eller en felinställd förgasare? Eller är det bara jag som är känslig?![]()
min 950 går fortfarande skitdåligt och jag var inne på atv-racing i eskilstuna och pratade lite med dom och han frågade om jag hade pillat på bläcken nere vid växelpedalen. det sitter tydligen en rad med bläck där som känner av vilken växel man har i och man ska tex ta på nagellack på tvåan och treans bläck så att cdi-boxen inte förstår att man har i dom växlarna. då ska man få mycket mer effekt för annars stryps hojen mycket på tvåan och treans växel. jag vet att superduke har något sånt här men jag har aldrig hört talas om det på 950. är det någon av er som kollat på detta?
min 950 går fortfarande skitdåligt... man ska tex ta på nagellack på tvåan och treans bläck... superduke har något sånt här men...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |