Ktm 950 sm

:tummenupp
Nu e vi nåra stycken runtomkring här som kör 950sm,,varför inte träffas en dag o köra lite,, e jy tex sjöborakan på onsdagar man kan ha som mål..

:hojsmilie



Det tycker jag vi gör så man får köra med rediga pågar.
Då kanske du kan lära mig få upp den på bakan:tummenupp ,fast det är nog mest psykologiskt.


På Lördag passar det inte mig :sjuk
 
Det tycker jag vi gör så man får köra med rediga pågar.
Då kanske du kan lära mig få upp den på bakan:tummenupp ,fast det är nog mest psykologiskt.


På Lördag passar det inte mig :sjuk

Är väl många som är borta över helgen.
Men vore som sagt skoj att framöver stråla samman
 
Nope, det va inte jag.

Kör mest uppe på åsen och ut mot Klippan och Örkelljunga.
Fina vägar där :yoparty


Edit:Kan nämna också att min 100-milaservice gick på 4800 riksdaler.HUGA!!
 
Blev preiärtur idag, fan vilken kulig hoj!!:tummenupp
Men ett 16-drev o andra pipor så lär de nog bli ännu bättre.
 
Newbe-fråga!!!

Fick inte med någon användarhandbok när jag köpte min, handlaren hade slarvat bort den!! Men ska få på posten snart hoppas jag.

Har ju läst att dessa kan dra lite olja, så tänkte kolla och fylla på lite.
Man kollar ju som bekant oljan på det "lilla-röret" på vänster sida.
När min Sumo står på sidostödet ser det OK ut, nivån ligger mellan max och min, men när jag ställer den lodrätt, så man brukar kolla olja, så ligger det under min.

Min fråga då, är det så att man skall kolla oljan på denna när den står på sidostödet??

Ursäkta kanske dum fråga, men inte kört hej sen 2001, och är van vid de där små "titt-fönstrena"...
 
Äntligen har den kommit, lyckats skrapa ihop 25 mil i helgen. Helt underbart förutom lite träsmak:arsele . Så jag undrar om det är någon som kör med ergo seat och om det är värt pengarna.
 
Newbe-fråga!!!

Fick inte med någon användarhandbok när jag köpte min, handlaren hade slarvat bort den!! Men ska få på posten snart hoppas jag.

Har ju läst att dessa kan dra lite olja, så tänkte kolla och fylla på lite.
Man kollar ju som bekant oljan på det "lilla-röret" på vänster sida.
När min Sumo står på sidostödet ser det OK ut, nivån ligger mellan max och min, men när jag ställer den lodrätt, så man brukar kolla olja, så ligger det under min.

Min fråga då, är det så att man skall kolla oljan på denna när den står på sidostödet??

Ursäkta kanske dum fråga, men inte kört hej sen 2001, och är van vid de där små "titt-fönstrena"...

Den ska stå rakt när du kollar oljan..
Tidiagre sörplade min i sig rätt duktigt.
kanske 3 dl på 50 mil. :näsblod
Nu inte alls lika mycket.

/F
 
Hej!

Står med ett 16-kuggs framdrev i näven och ett 17-kuggs drev på hojen.

Förstår att det är många som gjort detta byte och ni verkar vara nöjda.
Jag är dock lite frågande till hur jag skall få av orginaldrevet. Måste kedjan brytas? Det är väldigt tajjt där framme samt att det sitter en anordning (tillhörande den hydrauliska kopplingen) i vägen som jag inte vågar ta bort.

Hur har ni gjort? Vill gärna ha lite tips om hur jobbet görs smartast innan jag ger mej på det.

Mickx
 
Hej!

Står med ett 16-kuggs framdrev i näven och ett 17-kuggs drev på hojen.

Förstår att det är många som gjort detta byte och ni verkar vara nöjda.
Jag är dock lite frågande till hur jag skall få av orginaldrevet. Måste kedjan brytas? Det är väldigt tajjt där framme samt att det sitter en anordning (tillhörande den hydrauliska kopplingen) i vägen som jag inte vågar ta bort.

Hur har ni gjort? Vill gärna ha lite tips om hur jobbet görs smartast innan jag ger mej på det.

Mickx
Bara å lossa kopplingen, byta drev och skruva dit kopplingen igen. No probs.

.
 
Okay, Spider. Tack för svaret.

Började nämligen skruva bort kopplingen innan jag skrev föregående inlägg. Då jag upptäckte att det började droppa från den blev jag rädd och drog åt de två skruvarna fort som attan.

Säkert att det inte börjar drälla ut en massa vätska när jag tar bort kopplingen?

Mickx
 
Okay, Spider. Tack för svaret.

Började nämligen skruva bort kopplingen innan jag skrev föregående inlägg. Då jag upptäckte att det började droppa från den blev jag rädd och drog åt de två skruvarna fort som attan.

Säkert att det inte börjar drälla ut en massa vätska när jag tar bort kopplingen?

Mickx
Ett par droppar lär det komma men absolut inte mer. Är ju bara en slavcylinder som sitter där och vätskan skall stanna i den (om den inte gör det är något trasigt)..... Dom droppar som kommer är smörjning. Kör på.

.
 
16 kugg

E det samma dres som på LC4:or? Skeptisk men jag har ett 16 drev liggande.
Vad for man annars betala för ett 16 drev?
/Mats

PS! Cyckeln e helt king. Fast det vet ni redan.:tummenupp
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top