Ktm 950 sm

Jag tänkte fixa ett 12v-uttag till GPS i framkåpan. Är det någon som har gjort det och satt det på nåt snyggt ställe och har bilder.

Finns visst en som är på alltid (ACC1) och en som går på nyckel (ACC2).

http://www.advrider.com/forums/showt...highlight=volt

http://www.advrider.com/forums/showt...highlight=volt

http://www.advrider.com/forums/showt...highlight=volt

dina länkar.... =)
jag köpte ett 12mm uttag på kjell o co, art nr 39004 ... vart grymt diskret å bra... =)
har tyvärr inga bilder.
 
2 frågor. Nån som bytt kopplingshandtag till ett gjort för 2 fingrar? Tycker det skulle vara grymt skönt att ha då det endast behövs 2 fingrar å originalet e för långt. Nån som kommit på ett snyggt sätt att få bort dom fula passagerarhandtagen bak på hojen?
 
jag har satt i vagnsbultar m8*30mm som jag svartlackerat,å spännt fast med låsmutter.
 

Bifogat

  • PA080009.JPG
    PA080009.JPG
    19.7 KB · Visningar: 155
..Nån som bytt kopplingshandtag till ett gjort för 2 fingrar?....
Jag har testat men förkastat det igen - inte för att det inte var skönt utan för att jag inte kunde hitta ett tvåfingersgrepp som funkar.

Det finns nämligen ett liiiiitet aber. Om du plockar bort ditt vanliga grepp så ser du att det finns en liten klack längst in mot styret vid fästet. Denna klack trycker på en liten kontakt när du kopplar ur vilken gör att du kan köra startmotorn utan att först lägga i friläge - d.v.s. du kan starta med växel i men med koppligen indragen.

Det tog mig en stund att klura ut vad som hänt när jag bytt grepp och det inte funkade. Eftersom jag köpt tvåfingersgreppet av Ragge/Lelles så var ju själva greppet inte det första jag tänkte på som orsak till att jag inte kunde starta utan att ha den i friläge.

Hittar du något tvåfingersgrepp med klack så posta gärna här. :tummenupp

.
 
2 frågor. Nån som bytt kopplingshandtag till ett gjort för 2 fingrar? Tycker det skulle vara grymt skönt att ha då det endast behövs 2 fingrar å originalet e för långt. Nån som kommit på ett snyggt sätt att få bort dom fula passagerarhandtagen bak på hojen?


Jag använder alltid två fingrar till kopplingen, bromsen också. Tycker inte det spelar någon roll men visst det är inga tvåfingersgrepp.
 
Hittar du något tvåfingersgrepp med klack så posta gärna här. :tummenupp

.

Ok ska undersöka saken vidare å självklart om jag kommer på en lösning så postar jag den här :tummenupp

Jag använder alltid två fingrar till kopplingen, bromsen också. Tycker inte det spelar någon roll men visst det är inga tvåfingersgrepp.

Jag använder också 2 fingrar på koppling men tycker resterande 2 fingrar e i vägen så man inte kan dra in kopplingen till 100%
 
Last edited:
Ok ska undersöka saken vidare å självklart om jag kommer på en lösning så postar jag den här :tummenupp



Jag använder också 2 fingrar på koppling men tycker resterande 2 fingrar e i vägen så man inte kan dra in kopplingen till 100%


Jo men justera ut kopplingen litegrann då (om du inte redan gjort det). Jag är också petig med kopplingen, men tycker KTMs reglage är skitbra. Provkörde en CB1000R nu i veckan. Fin hoj, men bromsarna på den hojjen var inte alls lika bra som på 950. Trodde även att motorn skulle kännas starkare på den hojjen.



Skar ut en plåtbit till den fina reflexen som man måste ha där bak och så råkade visst GBgubben vara med när jag vände på plåten.
 
Last edited:
hämtade ut min sprillans 950 sm -06 idag. kunde ju inte motstå att dra en runda trots lite halvruggigt väder.
daaaaaaaamn nice!!!
underbart ljud i akra-högtalarna. chassit i sportläget - men släppte helt på förspänningen fram efter en stund o kändes då ändå bättre.
och jobbigt med vinden över 130. kanon!!! no more 240 på 70-väg!
växellådan helt suverän. känns inkörd från början.
motorn känns som silke. går t o m att köra i 50 utan att behöva köpa valium.
 
hämtade ut min sprillans 950 sm -06 idag. kunde ju inte motstå att dra en runda trots lite halvruggigt väder.
daaaaaaaamn nice!!!
underbart ljud i akra-högtalarna. chassit i sportläget - men släppte helt på förspänningen fram efter en stund o kändes då ändå bättre.
och jobbigt med vinden över 130. kanon!!! no more 240 på 70-väg!
växellådan helt suverän. känns inkörd från början.
motorn känns som silke. går t o m att köra i 50 utan att behöva köpa valium.

Nu börjar det ju bli lagom varmt ute :tungan

Gratulerar till köpet!
 
Var det någon här som jag kom ikapp idag på E18 strax för SEB idag vid 17.45?

Svart 950 SM med akra och en kille med KTM ryggsäck.
 
hämtade ut min sprillans 950 sm -06 idag. kunde ju inte motstå att dra en runda trots lite halvruggigt väder.
daaaaaaaamn nice!!!
underbart ljud i akra-högtalarna. chassit i sportläget - men släppte helt på förspänningen fram efter en stund o kändes då ändå bättre.
och jobbigt med vinden över 130. kanon!!! no more 240 på 70-väg!
växellådan helt suverän. känns inkörd från början.
motorn känns som silke. går t o m att köra i 50 utan att behöva köpa valium.

Grattis till ett gott köp!
 
LC8-dag på Gelleråsen, anyone...?

Hej alla,
Dom av er som håller koll på SD-tråden vet det redan, men ju fler etc...:

Ett gäng SD-kompisar försöker få till en egen dag på Gelleråsen nästa säsong, och då bara för LC8-hojjar/åkare. Det började som en SD-grej men med lite övertalning (gick sjukt lätt:D ) är det alltså LC8-profil på övningen.

Tanken är att genomföra dagen tillsammans med SMC, vilket borde innebära instruktörer, säkerhetsfolk, sjukvårdspersonal etc. Och mycket bra stämning! Alltså som en "vanlig" bandag/kurs, men bara med LC8:or. För att få ner deltagaravgiften till ca 1000:- är minsta antal deltagare runt 35 pers.

Så ser planen ut.
Sugen? Ta en titt på SD-tråden NU och häng med!
 
Vad bör man se till är åtgärdat innan ev. köp av en 950 sm?

* Se till så att startmotor är bytt på garantin

* Åtgärdat problem med oljeläckage vid cylinderfoten

* Åtgärdade förgasare (som inte stryper flödet vid bakhjulskörning)

* Att oljenivån är ok, då den verkar sörpla i sig en hel del.

Någonting mer??
 
Vad bör man se till är åtgärdat innan ev. köp av en 950 sm?

* Se till så att startmotor är bytt på garantin

* Åtgärdat problem med oljeläckage vid cylinderfoten

* Åtgärdade förgasare (som inte stryper flödet vid bakhjulskörning)

* Att oljenivån är ok, då den verkar sörpla i sig en hel del.

Någonting mer??

Slavcylinder till koppling och vattenpump.
 
Vad bör man se till är åtgärdat innan ev. köp av en 950 sm?

* Se till så att startmotor är bytt på garantin

* Åtgärdat problem med oljeläckage vid cylinderfoten

* Åtgärdade förgasare (som inte stryper flödet vid bakhjulskörning)

* Att oljenivån är ok, då den verkar sörpla i sig en hel del.

Någonting mer??

det är detta som får en att verkligen undra om man ska köpa en 950 :gnissla
behöver mer råd inför nästa sommar ös på med bra info..
fråga gäller detta 990? är inte 990 insprut?
 
Last edited:
Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Back
Top