Ktm 950 sm

Tjeena alla sumoägare! Blev igår ägare av en 950 sm -06 och jag är mycket nöjd, har redan kört över 20 mil men varmt var det inte:gnissla
Nä nu ska ja ut å ta mej en tur igen så den är inkörd tills värmen kommer:yoparty
 
Tjeena alla sumoägare! Blev igår ägare av en 950 sm -06 och jag är mycket nöjd, har redan kört över 20 mil men varmt var det inte:gnissla
Nä nu ska ja ut å ta mej en tur igen så den är inkörd tills värmen kommer:yoparty

Kör på bara.
Inte så "svårt" att motivera körning med den va?
Grattis till hojen.:tummenupp
 
Tjeena alla sumoägare! Blev igår ägare av en 950 sm -06 och jag är mycket nöjd, har redan kört över 20 mil men varmt var det inte:gnissla
Nä nu ska ja ut å ta mej en tur igen så den är inkörd tills värmen kommer:yoparty

Grattis till ett sjukt kul hojköp! Har en likadan sen i våras, det blev 980 mil i fjol och även om Stockholm hade vinterväder den gångna helgen så var premiärturen i torsdagens vårväder desto skönare:-)
 
Grattis till ett sjukt kul hojköp! Har en likadan sen i våras, det blev 980 mil i fjol och även om Stockholm hade vinterväder den gångna helgen så var premiärturen i torsdagens vårväder desto skönare:-)

I dag var det vårväder i stockholm.
Är väll att ta i lite. men massor med hojar ute.
Mötte 4 HDs på strandvägen .
En Duke på hornsgatan.o.s.v.
Alla med ett stort flin på läpparna.:D
 
ska man ta bort både sas och epc lr räcker det å ta bort bara epc:n?:gnissla

Tycker absolut att du ska ta bort båda, det har jag gjort med gött mos som resultat. Det ena är den effektbegränsning på lägsta växlarna och det andra är en helt onödig avgasreningsgrej som knappast höjer effekten...

Annat som jag rekommenderar är att dreva ner till 16 kugg fram, och varför inte ett par Akra-slipon! Skruvade på mina förra veckan – mer gött mos – och nu återstår bara att ta en tur till KTM-verkstad för att bestycka om förgasarna så att insatserna kan plockas ur:D
 
Tycker absolut att du ska ta bort båda, det har jag gjort med gött mos som resultat. Det ena är den effektbegränsning på lägsta växlarna och det andra är en helt onödig avgasreningsgrej som knappast höjer effekten...

Annat som jag rekommenderar är att dreva ner till 16 kugg fram, och varför inte ett par Akra-slipon! Skruvade på mina förra veckan – mer gött mos – och nu återstår bara att ta en tur till KTM-verkstad för att bestycka om förgasarna så att insatserna kan plockas ur:D


SAS:en kan väl göra att motorn blir lite orolig.
det blev en jäkla skillnad på hojen med bortagen SAS och epc + sebring piporna.
16 kuggsframdrev gör inte hojen mer tråkig det heller :)
helt plötsligt så fick man ju användning för sexan.:tummenupp

angående ombestyckning så verkar det ju vara problem å få fram rätt prylar.
finns tydligen till högfart men inte resten.
Herr Spyder kan mer om det där!:)

/Freddan
X 950 misshandlare
 
SAS:en kan väl göra att motorn blir lite orolig.
det blev en jäkla skillnad på hojen med bortagen SAS och epc + sebring piporna.
16 kuggsframdrev gör inte hojen mer tråkig det heller :)
helt plötsligt så fick man ju användning för sexan.:tummenupp

angående ombestyckning så verkar det ju vara problem å få fram rätt prylar.
finns tydligen till högfart men inte resten.
Herr Spyder kan mer om det där!:)

/Freddan
X 950 misshandlare

Koolt. Spyder, är du där...?
 
SAS:en kan väl göra att motorn blir lite orolig.
det blev en jäkla skillnad på hojen med bortagen SAS och epc + sebring piporna.
16 kuggsframdrev gör inte hojen mer tråkig det heller :)
helt plötsligt så fick man ju användning för sexan.:tummenupp

angående ombestyckning så verkar det ju vara problem å få fram rätt prylar.
finns tydligen till högfart men inte resten.
Herr Spyder kan mer om det där!:)

/Freddan
X 950 misshandlare

Tror jag har koll på vem du är, X 950-misshandlare var en bra ledtråd:-). Undrar om vi sågs på Lelles i våras/somras när du just hade åkt lite för fort över ett krön med din 950 på Bogesund? Eller om det var Bulten...?
Anyway, har sökt på Spyder utan framgång, hittar bara gamla meddelanden från honom/henne ang CBR 600r etc. Eller är Spyder ett nick-name på mkt välkänd KTM-guru på Lelles?:D
 
Tror jag har koll på vem du är, X 950-misshandlare var en bra ledtråd:-). Undrar om vi sågs på Lelles i våras/somras när du just hade åkt lite för fort över ett krön med din 950 på Bogesund? Eller om det var Bulten...?
Anyway, har sökt på Spyder utan framgång, hittar bara gamla meddelanden från honom/henne ang CBR 600r etc. Eller är Spyder ett nick-name på mkt välkänd KTM-guru på Lelles?:D

hehe ja du har nog koll på vem jag är..
å så har vi åkt på rörken tillsamans osv :tungan

oj stavar som en kråka Spider här på SH ska det vara.
han har ju en 950 SMR å brukar hänga i tråden :)
 
Tycker absolut att du ska ta bort båda, det har jag gjort med gött mos som resultat. Det ena är den effektbegränsning på lägsta växlarna och det andra är en helt onödig avgasreningsgrej som knappast höjer effekten...

Annat som jag rekommenderar är att dreva ner till 16 kugg fram, och varför inte ett par Akra-slipon! Skruvade på mina förra veckan – mer gött mos – och nu återstår bara att ta en tur till KTM-verkstad för att bestycka om förgasarna så att insatserna kan plockas ur:D


Låter inte fel detta! ska ta å mixtra lite me hojen efter 100 milarn:tummenupp
Angående slipon så har jag kikat endel på wings, snygga och kostar inte så mycke pengar, vad är det för munstycken jag ska ha om det blir dessa?:rolleyes:
 
Låter inte fel detta! ska ta å mixtra lite me hojen efter 100 milarn:tummenupp
Angående slipon så har jag kikat endel på wings, snygga och kostar inte så mycke pengar, vad är det för munstycken jag ska ha om det blir dessa?:rolleyes:

Låter som en Spider-fråga:D
Funderade själv på Wings, på deras hemsida wings.si hävdas det att man inte behöver göra nån ombestyckning med deras grejor. En kompis till mig har Wings på sin 950 sm, (hans nick är Frolomp) så kolla med honom och hälsa från mig.
Men ta en funderare på Akra innan du bestämmer dig. Jag fick ett bra pris på Lelles så skillnaden blev inte alltför stor.
 
Dom här piporna från GPR har jag liggandes. Hojen är ombestyckad när jag får den. Har även ett 16-drev som åker på snarast möjligt.
 

Bifogat

  • medio_KTM%20LC8%20-%20Superenduro%20950%20term[1].jpg
    medio_KTM%20LC8%20-%20Superenduro%20950%20term[1].jpg
    14.4 KB · Visningar: 436
Det tycker verkligen jag med. Har nu sett dom live (dock ej monterade ännu, de vill jag göra själv) och dom är verkligen 100%:iga. Det är ingenting som jag vill ändra på utseendemässigt. Hoppas att dom låter riktigt gott också.:yoparty

Priset är för den som är nyfiken ca 7800 kr.

Vilken tur att jag hittade dem till dig dårå:) :yoparty
 
Back
Top