Ktm 950 sm

Då var det dags att vinterförvara den svarta kärleken. Tänkte inför detta passa på att byta olja. Bör jag byta oljefilter i samma veva? Vet nån vilka oljefilter som passar (finns ingen KTM-återförsäljare i Göteborg längre, att få tag på KTM-märkta oljefilter lär inte gå för tillfället).

Tacksam för svar!

Vad sägs om Bike i trollhättan? Inte så där toklångt från surte.

Hej.. alla glada ägare till en 950 sumo, jag blir en på lördag, då jag hämtar min... men jag har en fråga.. Hur hög är den, när den står helt upprätt, alltså högsta punkten utan backspeglar (dom är väl lätta att skruva bort):confused: , han som skulle hjälpa till och frakta hem den ville veta... Snälla, kan någon mäta.... sumo sumo sumo :yoparty :yoparty :yoparty

2. En ny ktm 950 supermoto R för 99.000, med toppbox, packväskor, och slipon, är väl ett bra pris :confused:
Sumo rockar så fett :yoparty :yoparty

Hej.. alla glada ägare till en 950 sumo, jag blir en på lördag, då jag hämtar min... men jag har en fråga.. Hur hög är den, när den står helt upprätt, alltså högsta punkten utan backspeglar (dom är väl lätta att skruva bort):confused: , han som skulle hjälpa till och frakta hem den ville veta... Snälla, kan någon mäta.... sumo sumo sumo :yoparty :yoparty :yoparty

2. En ny ktm 950 supermoto R för 99.000, med toppbox, packväskor, och slipon, är väl ett bra pris :confused:
Sumo rockar så fett :yoparty :yoparty

Backspeglarna är lätta att skriva av, men ett smärre helvete att skruva på.

"En NY Sumo med slipon"? Varför sitter det slipons på en NY Sumo?

Okej.. jag skrev lite fel kanske...:gnissla, Jag får slipon i kartong.....:yoparty
mvh ed

oj.. glömde, det är Acra slipon ( i kartong) :tungan , vad kostar nya Acra slipon i butik..:confused: :yoparty

Last edited:
Då var det dags att vinterförvara den svarta kärleken. Tänkte inför detta passa på att byta olja. Bör jag byta oljefilter i samma veva? Vet nån vilka oljefilter som passar (finns ingen KTM-återförsäljare i Göteborg längre, att få tag på KTM-märkta oljefilter lär inte gå för tillfället).

Tacksam för svar!

Karlströms Motor har grymt bra internethandel. Om du går in och beställer under dagen har du det hos dig dagen efter!
www.karlstrommotor.se

Någon som sett bilder/ideér på ombyggda rövar? Gillar inte riktigt att röven hänger över som den gör.

Allo!

Är det någon som är sugen på en liten KTM-kväll med en mini-moto tunering och kanske lite käk å en pillsnerdricka eller två?!

/Freddan

Vad sägs om Bike i trollhättan? Inte så där toklångt från surte.

True true, inte jättelångt till Trollhättan, men tråkig väg + att man måste dra från jobbet... Fick hursomhelst oljefiltret på posten från MC-Kompaniet igår, där jag köpte hojen :tummenupp

Okej.. jag skrev lite fel kanske...:gnissla, Jag får slipon i kartong.....:yoparty
mvh ed

oj.. glömde, det är Acra slipon ( i kartong) :tungan , vad kostar nya Acra slipon i butik..:confused: :yoparty

Kostar väl mellan 8000-9000 kr

Last edited:
Kan inte någon med Bos ljud dämpare eller om det nu heter slipon lägga upp en ljud fil eller film så man kan lyssna lite..

990 Supermoto!

Då har den landat, 990 Sumo!

115 hästar och mjukare linjer. Väcker i a f mitt habegär... :yoparty
http://www.fastbikes.se/index.php?option=com_content&task=view&id=314&Itemid=1

Ser även ut som de har gjort bränsletanken smalare där det behövs, till förmån för bättre supermotokänsla och tankgrepp.

Skönt att KTM inte flippade ur på den här modellen som de gjorde med 690 SM. Jag tycker det är lagom mkt förändringar designmässigt och definitivt inte till det sämre!

Helvete vilken snygg bralla! Ser ut som en korsning mellan nuvarande 950 SM och Superduken. Dessutom har den fått en mycket efterlängtad varvmätare. Har ännu inte lyckats förlåta KTM för att de skitit i att sätta en sådan på nyvarande modeller.
Undrar vilket pris den kommer att landa på...?

-Nu är dè bra dött här... :tungan Typiskt, just när man fått hem sin nya Ktm 950 supermoto R...:yoparty Just nu känns det som att sommarn aldrig kommer att komma...:gnissla MEN DEN KOMMER :yoparty :yoparty :yoparty Finns det många sumons här i dalarna...:va

Du Gösen... Har du haft din ktm på service i falun någon gång... Det finns väl en ktm handlare där... undrar om dom kan ta bort strypningarn och mappa om den...:va Man har ju inte så långt dit, det vore bra om det är en reko handlare......
-Någon som vet vem det var som kvaddade en ny sumo i en rondell i falun :va det är sånt som händer..... det var väl inte du Gösen :yoparty ...Mer sumos till dalarna.... Vilken leksak det är....:yoparty :yoparty

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back