Ktm 950 sm

950 SM -07 ska säljas

Nån som är sugen? Tänkte vänta till våren att sätta ut annons ... men lägger ut en liten teaser. Ska byta till renodlad offroad.

Däck 90% fram 75% bak, 1162 mil, servad enl bok med extra oljebyte inför varje vinteförvaring. Tankväska, Ljud som ger en ståpäls med Acrapovic Titanum Evolution ljuddämpare med db killers (har för mig att det kostade 14.000:- monterat o klart), Orginaldämpare finns självklart, lite bling bling sitter på med cnc frästa alu lock i oreange till bromsvätska fram och bak, lock till kopplingsvätska samt för ett par bultar vid motor/ram. Handguards sitter på, extra framskärm finns, tyvärr lyckades jag bryta av en backspegel vid vintringen (kostar under 400:-)

På blocket ligger en 07:a på runt 70-85 kkr utan riktigt utblås. ...
Skippa gärna skambud då jag inte är i behov av att sälja nu, men det seriöse kan göra en bra affär på en välvårdad hoj!! Har ingen kompetens för bakhjulet eller annat bus men den har inte sotat igen helt heller.

PM:a om intresse finns. Hojen finns i Sthlm.
 

Bifogat

  • _DSC0282.JPG
    _DSC0282.JPG
    51.6 KB · Visningar: 103
  • _DSC0284.JPG
    _DSC0284.JPG
    37.6 KB · Visningar: 86
  • _DSC0289.JPG
    _DSC0289.JPG
    56.3 KB · Visningar: 151
Är det plötsligt ingen som gjort detta själv längre? Eller ovilja att hjälpa till?..

Sätt tillbaks slang 1 på insugsröret, nippel 1. Plugga den lösa änden av den slangen med en passande skruv och kanske en kattstypare. De smala slangarna använder man om man vill synka förgasarna. Den smala slangen (nummer 2 i din bild) går ju från insugsröret och till en plastnippel som sitter i bakkant på luftburken. Det är bara en blindnippel som tjänar till att plugga slangen.Slang 1 och 2 skall alltså vara kvar om du vill kunna synka förgasarna. Annars kan du ta bort dem helt och plugga nipplarna på insugsrören.

Hoppas du fattar hur jag menar.

Hur pluggade du membran kåporna på förgasarna?
Viktigt att det blir tätt och hållbart.
 
Last edited:
Sätt tillbaks slang 1 på insugsröret, nippel 1. Plugga den lösa änden av den slangen med en passande skruv och kanske en kattstypare. De smala slangarna använder man om man vill synka förgasarna. Den smala slangen (nummer 2 i din bild) går ju från insugsröret och till en plastnippel som sitter i bakkant på luftburken. Det är bara en blindnippel som tjänar till att plugga slangen.Slang 1 och 2 skall alltså vara kvar om du vill kunna synka förgasarna. Annars kan du ta bort dem helt och plugga nipplarna på insugsrören.

Hoppas du fattar hur jag menar.

Hur pluggade du membran kåporna på förgasarna?
Viktigt att det blir tätt och hållbart.

Ah, då fattar jag precis. Hygglo. :yoparty

Membran kåporna på förgasarna?
Menar du där EPC´n gick in på vardera förgasare? Dom 2 pluggade jag med varsin plastnippel från Lelles och tejpade sen runt med eltejp.

Om det är detta du menar: http://www.ktm950.info/how/epc/sas_epc_removal_009.jpg

Hålen för slangarna in i luftburken täppte jag igen med karrosserifog av något slag.

Om det är detta du menar så: http://www.ktm950.info/how/epc/sas_epc_removal_012.jpg

Då använde jag ett SAS kit från ktm.
 
jag funderar på att skaffa mig en 990 sm till våren och givetvis så måste man ju sätta på slipon på hojen och jag undrar om man kan få lite åsikter om vilket slipon som ger mest för pengarna,inte effektmässigt i första hand men ljudmässigt.dela gärna med er av era åsikter.:confused:
 
Har man en ducati så är det Termignoni som gäller.
Har man en KTM så är det Akrapovic som gäller. Det är liksom så det är

Hålet i plånboken blir så stort att det gör ont i själen, men attans gott låter det. :fakta
 
Akrapovic utan db-killer är det som låter bäst... :tummenupp

Leo Vince SBK har inte samma dova muller men väger ungefär lika lite som akra men kostar knappt en 1/3... :)

Wings har jag inte sett eller hört på ngn 950/990 men det ska ju vara snarlikt akra men kosta hälften så det är vad jag tror åker på min hoj i vinter...
 
jag funderar på att skaffa mig en 990 sm till våren och givetvis så måste man ju sätta på slipon...:confused:

Känner flera som är mycket nöjda med Wings, t ex Frolomp här på tråden. Riktigt bra finish, gediget hantverk och mycket prisvärda grejor med gött ljud är mitt intryck. Själv fick jag tag på ett Akra-kit för samma peng som Wings (ca 6 tkr), vilket gjorde valet enkelt...:D
 
Hur tycker ni det är att köra utan varvräknare ? Man vänjer väl sig förmodligen vid det, men tycker det är märkligt att dom inte har någon. Riktigt rolig hoj annars men störde mig lite på att där inte fanns någon varvräknare. Går det att montera dit i efterhand ?
 
Jag tycker faktiskt det är lite störande, men man vänjer sig. Tror faktiskt att det finns en kille i denna tråd som har monterat en varvräknare. Tråden är ju lång , men testa sök i tråden kanske?
 
Hur tycker ni det är att köra utan varvräknare ? Man vänjer väl sig förmodligen vid det, men tycker det är märkligt att dom inte har någon.


På tal om varvräknare:
Jag har kappseglat på olika båtar i många år. Alla som är ready-to-race-utrustade har elektroniska vindinstrument som visar sann resp. skenbar vindstyrka, vindriktning, vindvinklar mm som behövs för att pressa max fart ur båt och segel under alla förhållanden. När jag funderade på att skaffa det till min egen mer cruisingbetonade båt sa en en kompis så här: "Känner man inte hur mycket och från vilket håll det blåser ska man fan inte vara på havet."
Ligger nåt i det...:D

Jag har aldrig saknat varvräknare vare sig på bana, gata eller långtur men antar att det är en annan historia om man är van vid det sen tidigare. Om jag minns rätt fanns det på min allra första hoj, en Zündapp KS 125, men det var ohyggligt länge sen och den visade väl sällan annat än maxvarv i alla fall...:3freak
 
Hur tycker ni det är att köra utan varvräknare ? Man vänjer väl sig förmodligen vid det, men tycker det är märkligt att dom inte har någon. Riktigt rolig hoj annars men störde mig lite på att där inte fanns någon varvräknare. Går det att montera dit i efterhand ?

Visst går det, har en typ monterad men som andra sagt: man vänjer sig att vara utan för jag har märkt att jag sällan tittar på den. Mest nytta av den har jag när man leker på bakhjulet och kommer för högt upp i varv, ställt in den så alla dioder blinkar vid 8000 rpm.

Liten byggtråd på det: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=188114
 
Visst går det, har en typ monterad men som andra sagt: man vänjer sig att vara utan för jag har märkt att jag sällan tittar på den. Mest nytta av den har jag när man leker på bakhjulet och kommer för högt upp i varv, ställt in den så alla dioder blinkar vid 8000 rpm.

Liten byggtråd på det: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=188114


Fin lösnining annars :tummenupp

Har set 950 med super dukens instrument. Ser inte klokt ut :rolleyes:
 
Akrapovic utan db-killer är det som låter bäst... :tummenupp

Leo Vince SBK har inte samma dova muller men väger ungefär lika lite som akra men kostar knappt en 1/3... :)

Wings har jag inte sett eller hört på ngn 950/990 men det ska ju vara snarlikt akra men kosta hälften så det är vad jag tror åker på min hoj i vinter...

Jag kör 950 med Wings, är ingen egentlig skillnad mot Ackra, har största insatserna i för att kunna smyga över gårsplaner och förbi bommar utan att retas för mycket.
Den låter som domedagen själv när man kör utan insatser:yoparty:banana

Många som kör 950SE gör om till 2-1, sparar vikt och ser bra ut, har inte sett det på någon 950/990 SM/SMR, varför inte bli först?

http://forum.soe.se/attachment.php?attachmentid=38511&d=1245765442
http://forum.soe.se/attachment.php?attachmentid=40972&d=1253252306
 
Beställde du dom direkt från Wing's??

Tänkte försöka fixa till "röven" på hojjen i vinter så ett mindre baklyse typ 690 SMC ska på & mindre blinkers men jag kör nog vidare med 2-2... :)
 
Nä jag förmodar att det är som dom flesta säger att man vänjer sig vid att köra utan varvräknare, blev bara lite paff när jag var och provkörde en 950 smr att den saknade varvräknare. Har nog aldrig kört en hoj utan det innan förutom cross då.
Ska nog inte behöva ha dit någon heller var mest nyfiken om det fanns som komplement.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top