KTM 950 SM (CNA 905) 2013-06-24 Vällingby

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Några tattare som tyckte att det var obehagligt att arbeta ihop till sin egen mc, beslutade sig för att istället använda sig av min KTM 950 SM.

Reg nr CNA 905
Kännetecken:
Helt original.
OK/Q8 dekaler på tanken
Skrapade fotpinnar efter banåkande (Lite rostiga längst ut där eloxeringen är bortskrapad)
Såphalt bakdäck, hoppas ni kör i kull!

Om du ser den, meddela polisen eller ring xxxxxxx

Hojen med största sannolikhet upphittad tillsammans med tjuvarna. Både hoj och tjuvar i dålig kondition.
 
Last edited:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Håller koll i krokarna. Ganska nyligen en 525 som blev stulen i Vällingby också. Min 690 blev jag av med i Nockebyhov förra året. Buset huserade då i Tumba.
 

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
ktm-950-supermoto-3.jpg

Såg precis (ca 15.00) En ktm iprincip identisk med bilden ovan i korsningen lövstavägen/smedshagsvägen med två helt svartklädda filurer med bandana för ansiktet, solglasögon, ingen hjälm och munkjackor köra mot åkermyntan utan regplåt. Enligt tjejen som var påväg mot vällingby så åkte de åt de hållet 15min senare.

Är ingen offroad/motard-åkare direkt så jag vet inte exakt modell, men den var i mina ögon identisk med den ovan iaf (950)

Nu är det mycket polisbilar som åker runt här också, vet inte om det har med herrarna ovan att göra men de körde som idioter verkligen, fel sida av vägen osv osv
 

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
Last edited:

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
Nu har man tydligen konstaterat att hojen var stulen enligt SvD. Satt ingen regplåt på men se bild ovan i mitt tidigare inlägg, vet inte vilka färgsättningar 525 SM förekommer i men en sån saknas från vällingby också såg jag.
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Lite OT men:
Såg att tomtarna jag förmodligen såg senare har klotat
http://www.aftonbladet.se/incoming/article17088794.ab
http://www.dn.se/sthlm/mc-av-vagen-i-hog-fart-kopplas-till-hotsituation/

Sätter min gamla sukka på att hojen var snodd. Oavsett så hoppas jag att föraren har slangat vidare till himlen(eller motsvarande) då de körde +100 på gångvägar, mitt i en lekpark, fel sida av vägen mm mm

Så man hoppas dom dör? :7peta (Straff är nog det mest männskliga)
 

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
Jo det gör jag faktiskt. Mina 2 ungars dagis ligger ett stenkast från olycksplatsen, plus att de körde på gängvägar, fel sida, mitt i en lekpark mm mm. Så ja. Hellre dom en mina barn.
 

Lassesthlm

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2011
Ort
Vällingby
Hoj
Aprilia Tuono-14, Monster 1100 EVO, BMW F800R CF, Yamaha TT600, KTM 525 stulen, BMW 1150R Rockster, XT-500, Suzuki GS-1000, Honda 750, Honda 125.
Var det en 525:a min var klassisk orange/svart, bild finns i separat tråd under stulet-uphittat
 

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
Var det en 525:a min var klassisk orange/svart, bild finns i separat tråd under stulet-uphittat

Nej det var inte samma, hojen jag såg (99% att det va den som krascha) var helsvart med orange logo endast, bilden jag posta högst upp e väldigt lik, är nästan hundra på att det var dubbla dämpare på den också, vet inte om de kan vart en 690? Är inte så kunnig på KTM
 

Onewall72

Medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z900 2018
Man kan ju alltid hoppas att de får lida lite extra för att de inte kan hålla fingrarna i styr och ge fan i andras prylar.
Tyvärr kan man nog inte räkna med att de lär sig en läxa. :huvet
 

Lassesthlm

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2011
Ort
Vällingby
Hoj
Aprilia Tuono-14, Monster 1100 EVO, BMW F800R CF, Yamaha TT600, KTM 525 stulen, BMW 1150R Rockster, XT-500, Suzuki GS-1000, Honda 750, Honda 125.
Jag var just där och tittade men hela området var avspärrat så jag fick inte komma fram för att se vad för slags hoj det var.
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Har inte hört något från polisen angående att det skulle vara min hoj. Å andra sidan är det kanske inte högsta prio för dem att meddela mig.

Till eventuella flashbackare som läser här:
Hojmodellen är lite svårkörd om man inte kan köra ordentligt, däcken som sitter på är hala om de inte värms upp ordentligt. Nu tror jag inte olyckan hänt p.g.a dem utan verkar vara mer ett fall av skit bakom styret.
 
Last edited:

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
En bekant hade tydligen sett dessa dagen innan då han satt vid Åkermyntan och käkade, gled in i centrum med åtdragna luvor och bandanas. Han tänkte är det något rån pågång eller vad ska nu hända, sen drog de men kom snart tillbaka med blåljus efter sig åt andra hållet. Sen gick det som det gick en dag senare.. Färdiglekt. :yoparty
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Har nu varit på platsen och hittade en del saker som tyder på att det var min hoj.

Verkar vara en typisk mållåsningsolycka, bromsspår från bakdäck rakt mot en stubbe och lite krossad plast begravd i marken 10m efter det. Verkar inte ens ha försökt att svänga, så vi kan väl anta att de var noobs på något med mer effekt än en stulen moppe.

Det som retar mig mest nu, är att de kommer att fortsätta att kosta mig pengar via landstingsskatten....

Tack till alla som höll ögona öppna.
 
Last edited:

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Har nu varit på platsen och hittade en del saker som tyder på att det var min hoj.

Verkar vara en typisk mållåsningsolycka, bromsspår från bakdäck rakt mot en stubbe och lite krossad plast begravd i marken 10m efter det. Verkar inte ens ha försökt att svänga, så vi kan väl anta att de var noobs på något med mer effekt än en stulen moppe.

Det som retar mig mest nu, är att de kommer att fortsätta att kosta mig pengar via landstingsskatten....

Tack till alla som höll ögona öppna.

Hur gick det?
Var det din moppe som gick en alltför tidig död tillmötes..?
Vad hände med ingenjörerna i huvtröja och bandana?
 
Last edited:

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Hur gick det?
Var det din moppe som gick en alltför tidig död tillmötes..?
Vad hände med ingenjörerna i huvtröja och bandana?

Utredaren har inte behagat kontakta mig än, men har på annat sätt fått bekräftat att det är min hoj.

Om förövarna är det någon som påstår sig vara deras "brusha" som hävdar deras oskuld i flashbacktråden det hänvisas till tidigare i tråden. Besök gärna för lyteskomiken....Verkar inte vara den skarpaste kniven i lådan..

Om jag förstått saken rätt från andra kontakter än polisen, så är mc-stölden inte det mest intressanta att utreda när det kommer till klantarslenas verksamhet. De verkar vara, föga framgångsrikt, inblandade i lite allt möjligt.
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top