Ktm 950 Adv.

När jag jobbade på Ride i umeå hade vi en 950s demohoj med gualdi system på.. bland den roligaste hojen jag kört.. den går att busa med, köra skogsvägar samt att den går ruskigt fort på vägen + 200 :yoparty . Polaren köpte en vanlig 950 nu i höst och han är helnöjd.. Jag kan iaf rekomendera den hojen.

D-MAN 660 skrev:
När jag jobbade på Ride i umeå hade vi en 950s demohoj med gualdi system på.. bland den roligaste hojen jag kört.. den går att busa med, köra skogsvägar samt att den går ruskigt fort på vägen + 200 :yoparty . Polaren köpte en vanlig 950 nu i höst och han är helnöjd.. Jag kan iaf rekomendera den hojen.

Blir väl en sån när man är 40+ då kanske... hehe

Jag har gått och kärat ner mig totalt i den. Så krümm att det inte finns! Det blir i alla fall min nästa hoj, utan tvekan. :bredställpågrussmiley

En bekant till mig har en 950 och han är super nöjd.

Han tyckte den va kanon att grusbusa med, dra landsväg helt ok !

Tydlgen duktigt med effekt. Han hade öppnat luftburken (tydligen bra att göra), tror inte han hade monterat några nya bössor, men det va på gång.

:tummenupp :banana :rofl :hihi :D

Fråga.. Brukar inte MC tidningarna testa 950 Adventure tillsammans med BMW´s R1200GS?? Den skall ju vara riktigt trevlig både på grus och väg.. Sen att den är ful som stryk är ju en annan diskussion..

Har testat... LC8an är en helt underbar :) hoj!

Att provköra den när man kör @ är ingen bra idé.

amullo skrev:
Fråga.. Brukar inte MC tidningarna testa 950 Adventure tillsammans med BMW´s R1200GS?? Den skall ju vara riktigt trevlig både på grus och väg.. Sen att den är ful som stryk är ju en annan diskussion..

Man köper inte en GS för att den är snygg, utan för vad man kan göra med den. Har jag inte visat det på våra körningar tillsammans i somras? :hihi

Jag har provat KTM 950 också, en ganska rejäl provtur, mest på asfalt. Mitt val stod mellan den och 1200GS (hade även AT som ett snikalternativ). GSen är klart mycket bättre på asfalt mest tack vara suverän fjädring och bromsar, skönare körställning samt (vilket förvånade mig lite) skönare och mjukare motorgång. Prestanda är rätt likvärdiga. KTMen är nog lite bättre i ren terräng fast å andra sidan vem tar ut en sån kluns i terrängen? Då vill man ju ha en lättare stånka typ KTM LC4 eller nåt.

950

Montera Akra slipon,öppna luftburken,höj nålarna ett steg och montera 165/170 munstycken så har du 98kusar på hjulet och 89Nm i vrid..
Kan även rekomendera ett kugg mindre fram.

K-Micke skrev:
Man köper inte en GS för att den är snygg, utan för vad man kan göra med den. Har jag inte visat det på våra körningar tillsammans i somras? :hihi

Jo´rå. Det visade min herre med besked. Jag var ganska inne på att byta bort min SP mot en Multistrada, men det är ju en ren gathoj med aspirationer på enbart lättare gruskörning.. Personligen gillade jag framför allt körställningen och den kontrollen man fick på småvägar. Tyvärr fick den stryka på foten mot 748, främst pågrundav banegenskaperna.

Lantz skrev:
Montera Akra slipon,öppna luftburken,höj nålarna ett steg och montera 165/170 munstycken så har du 98kusar på hjulet och 89Nm i vrid..
Kan även rekomendera ett kugg mindre fram.
Hmm....
Det låter ju inte helt fel :tungan :tungan :tungan :tungan :tungan :tungan

inte jag.. vågade inte ens prova den av rädsla för att krasha kåpor o sånt...

Azzurro skrev:
Har du sett serien "Long Way Round" med Ewan McGregor? I den første episoden tester de Ktm 950 og Bmw R1150 GS. De velger til slutt Bmw'n og kjører jorden rund med den. Hvis du planlegger samme ferd tror jeg Bmw'n er det beste valget.

Du kan ladda ner serien her:
http://www.digitaldistractions.org/torrents.php

Eller kjøpe den hos Amazon.co.uk
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0006B3UE6/qid%3D1099568628/ref%3Dpd%5Fka%5F1/202-6392508-1175015

Här finns lite kommentarer kring valet mellan GS och Adventure i Long way round.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=57691&page=1&pp=10

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=56419&highlight=round

Azzurro skrev:
Har du sett serien "Long Way Round" med Ewan McGregor? I den første episoden tester de Ktm 950 og Bmw R1150 GS. De velger til slutt Bmw'n og kjører jorden rund med den. Hvis du planlegger samme ferd tror jeg Bmw'n er det beste valget.

Var det inte så att dom ville ha KTM'en men att en tjomme därifrån, KTM asså, inte trodde att dom skulle klara projektet och därmed inte ville sponsra ?!?!

Sen.......Azzurro <-> Blue ....... Har ni dålig fantasi eller..... :hihi

x

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back