KTM 790 Adventure R

Vad tyckte du om kopplingen ? Har från två som beställt en r hört att dom är missnöjda med att dom inte har hydraulkoppling utan vajer och att den är märkbart mer tungjobbad

Det är nog ett tecken på hur bra den är om det är det första man klagar på..

När jag körde S så tänkte jag inte på det över huvud taget och då är jag inte hantverkare.. Körde visserligen inte långt och inte på en smal kuperad skogsstig men nej. Inte en tanke på det.

Vad tyckte du om kopplingen ? Har från två som beställt en r hört att dom är missnöjda med att dom inte har hydraulkoppling utan vajer och att den är märkbart mer tungjobbad

Börja med att köra en vecka med en gammal BMW R90S så kommer de att tycka att kopplingen är som på en moped.

Buy quality, cry once.

Börja med att köra en vecka med en gammal BMW R90S så kommer de att tycka att kopplingen är som på en moped.

:Bugar nu var det kanske inte en fråga som var aktuell , ville veta hur mycket trögare än den hydrauliska den upplevdes då jag redan vet två som tyckt den var märkbart trögare än maguran som dom annars har österrikarna .
Har bara hojar med vanlig vajer i garaget nu så det var mer om sniklösningen av ktm var uppenbar jag var nyfiken på för billigare lösning är det ju

Har kört 35mil på den vanliga och lika långt med R:en nu, kopplingen är väldigt lättjobbad, känns som en hydraulisk fast med bättre känsla!

Är inne på att sälja min 1290 GT och köpa en 790 R....

FB har inte provkört. Dom har översatt KTM:s pressrelease till svenska. ;)

...och dessutom med nån slags automatfunktion: "500 enheter"...:glömdet

Tycker 110 är ganska saftigt begärt efter 1000 mil. Men men.

Och pengarna i näven innan provkörning.
Säkrast så för efter provkörningen kanske dags för lite "raceservice"
eller intresset har bara upphört.....

Jaha ja, blev inte många rätt där inte... Så den skulle inte ens göras i 500 ex? :va

Verkar som rallyversionen kommer att kosta 205900 i sverige (!) Det är inre bara Ducati som kommit på att prisdifferentiering med specialversioner är ett väldigt enkelt sätt att öka vinsten. :lol:lol:lol

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show