Ktm 690

Min lille Duke!

902543_10151597398490491_1662319911_o.jpg
 
Har lite svårt för utseendet på nya 690 duke, men lägger man lite tid på andra färger och tillbehör blir den ju faktiskt helt okej!

Personligen så gillar jag nog förra generationen mer, men med massa lull-lull så blir denna med fin! Det som står kvar på önskelistan är helsystem från Akra, orangea gaffelkronor, orangea kraschbågar och byta ut massa motordetaljer mot orange.
Fixar nog helsystem nästa år och passar på att slänga in en öppen luftburk :) Kanske den börjar närma sig 80häst iaf, vilket är helt okej på 140kg!
 
Fixar nog helsystem nästa år och passar på att slänga in en öppen luftburk :) Kanske den börjar närma sig 80häst iaf, vilket är helt okej på 140kg!

ja, det beror väl på hur man definierar "närma sig".. det är väl knappt över 70 hk från början o för att nå en effektökning på 15 % upp till 80 så krävs det nog ytterligare tusenlappar i lull-lull :tummenupp
 
ja, det beror väl på hur man definierar "närma sig".. det är väl knappt över 70 hk från början o för att nå en effektökning på 15 % upp till 80 så krävs det nog ytterligare tusenlappar i lull-lull :tummenupp

Hela akra systemet går på nästan 10k lätt räknat, öppen luftfilterbox runt 1-2k och en mappning sen för 1k :) Får se ifall jag sparar ihop en liten budget till nästa år så slänger jag in en ny kamaxel med :)
 
Några snabba. Hittar inte det jag söker efter.
När blev 690 SMC 690kubik? Eller är det bara SMC-R som är på 690kubik?

Är extremt sugen på att byta upp mig från 660SMC. Vet inte ifall de extra kubiken från 654 till 690 märks speciellt.

Tack!
 
Köpte en KTM SM-R 2008 i helgen som gått 530 mil, läst lite över servicen och hade för mig det var olje och filterbyte på 500 och ventilkoll först vid 1000. Stämmer detta eller skall ventiler även justeras vid 500?
 
Köpte en KTM SM-R 2008 i helgen som gått 530 mil, läst lite över servicen och hade för mig det var olje och filterbyte på 500 och ventilkoll först vid 1000. Stämmer detta eller skall ventiler även justeras vid 500?

De ska justeras var 1000e mil.
Vad fick du ge för den? är i säljtankarna för min SMR.
 
Ok men vad skönt att höra, kanske kan ta det lugnt då... skrivs så mycket olika så man blir ju lite orolig haha!
Tippar bara ur oljan och skickar i två nya oljefilter då? Nått annat man bör tänkta på? Hur mycket olja går det i?
Köpte den för 43000, såg väldigt välskött ut, annat avgassystem.
 
Okej... Berätta för mig... Hur går ni tillväga för att få upp 690 SM på bakhjulet på 3ans växel o uppåt? Jag kopplar upp den utan problem på 2an men hastigheten är ju värdelös på 2an. 3an vill verkligen inte. Jag vet att min teknik suger så tips välkomnas. Vore ju jävligt gött om den gick att få upp på 4an oxå!:D

Har märkt att den nästan går med på min vilja när man släpper av o drar på igen på 3an men kopplar ni då oxå eller rycker?

Har gått ner en lugg fram, tycker det blev grym skillnad men kanske borde gå upp lite bak oxå?
 
Tja!

Jag går i tankarna kring att byta upp till en 690 SMC. Kör i dagsläget en 660SMC. Fick möjligheten att köra en 690 SM igår (alltså hackspettsmodellen). Den kändes tyngre vilket den är samt inte lika rapp. Motorn borde vara i stort sett samma (men undantag för 690SMC R). Eller?
690n jag körde var dessutom nerdrevad till 16kugg fram, vilket många verkar rekomendera.

Men till frågan, Hur stor skillnad är det på en 690 SM och en 690 SMC?
 
Någon som har bra tips på att köpa 690 delar, gärna webbshop.
ska ha tag på ny koppling, bromspads o lite div.

några förslag som är snälla mot plånboken?

/P
 
Tja!

Jag går i tankarna kring att byta upp till en 690 SMC. Kör i dagsläget en 660SMC. Fick möjligheten att köra en 690 SM igår (alltså hackspettsmodellen). Den kändes tyngre vilket den är samt inte lika rapp. Motorn borde vara i stort sett samma (men undantag för 690SMC R). Eller?
690n jag körde var dessutom nerdrevad till 16kugg fram, vilket många verkar rekomendera.

Men till frågan, Hur stor skillnad är det på en 690 SM och en 690 SMC?

Till och med 15 kuggar fram :tummenupp
 
Köpte ett serviskit till min 690 sm-r -08 på lelles.
Första gången som jag servar 500 mil, nyss inhandlad.
Fick 3 st 1 litersflaskor men gick ju bara i 1.8?
Nått jag missat? Är bara ett ställe som ska fyllas?
 
Köpte ett serviskit till min 690 sm-r -08 på lelles.
Första gången som jag servar 500 mil, nyss inhandlad.
Fick 3 st 1 litersflaskor men gick ju bara i 1.8?
Nått jag missat? Är bara ett ställe som ska fyllas?

Du har inte missat något det var samma när ja ringde å beställde till min, dom sa att det ingick 3L, men ja sa till dom skicka 2L å detta var ett år sedan, har dom inte ändrat det ännu:confused::confused:
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top