Ktm 690

jag køpte min på hojtorget før 71 papp.
och det ær en auktoriserad ktm førsæljare.:banana
men jag får vænta till april, men det spelar inge større
roll før vægarna ær nog bar nog først då.
Jo det är ju samma för alla ÅF dessutom.
Det finns ett par firmor som har dem inne just nu, de är dock inte sugna att diskutera priset alls.
Jag handlade av Karlströms då jag vart bäst bemött där i kombination med att de justerade priset och att det är "lagomt" långt bort.

En smula vår ;) nytt dekalkit...

Nytt dekal kit...

Bifogat

• IMAG0040.jpg
    IMAG0040.jpg
    245.7 KB · Visningar: 324
Vart fick du tag på dekalkitet? Verkar ha utgått ur KTMs sortiment då handlarna bara får upp "ej tillgänglig". Har ringt runt till några olika handlare i Sverige men ingen har det hemma på hyllan...:huvet

någon som har watt talet på orginal blinkerserna i huvet?

Edit: 10w om någon undrar :)

Last edited:
Tror att jag har problem med auto-decompen som flera tidigare här. Min fråga är; hur jävligt är det att konstatera fel och åtgärda om det visar sig vara strul med detta? Tänkte på om man ska försöka sig på det själv eller vad man ska lägga på servicekostnader o så :huvet

Vakna lite nu tråden :) någon som har koll på hur ofta MC-firmor som inte är KTM-ÅF är kapabla att mappa 690-maskiner?

köpte hoj idag :yoparty en 690 SM med 400 mil på mätaren, utrustad med wings-burkar och lite tillsnyggad i arslet :)

elproblem...

Halloj!!
Jag har en 690 sm -07 som killen som hade den innan mig har varit å klippt lite i kablaget under sadeln... Kan nån hjälpa mig hur jag ska ansluta kablarna igen??
Jag tror kontakten är till för att avläsa felkoderna?? Nu sitter det ett 12 voltsuttag där istället...amatörmässigt!!

Bifogat

• DSC_0043.jpg
    DSC_0043.jpg
    237.9 KB · Visningar: 100
  • DSC_0039.jpg
    DSC_0039.jpg
    246 KB · Visningar: 90
har min på verkstad men när den kommer hem om någon vecka så kan jag ta en bild så får du se hur det ska se ut :)

TriumphCenter Söder i Stockholm skall börja kränga och mecka KTM. Kan rekommendera dem, som gammal Trajjapilot. Trevliga killar i verkstan!

Och DinMc skall sälja Triumph ... vart är världen på väg :)

Halloj!!
Jag har en 690 sm -07 som killen som hade den innan mig har varit å klippt lite i kablaget under sadeln... Kan nån hjälpa mig hur jag ska ansluta kablarna igen??
Jag tror kontakten är till för att avläsa felkoderna?? Nu sitter det ett 12 voltsuttag där istället...amatörmässigt!!

Haha jävla lallare som har haft hojen innan ....

Bytte batteri på min 690 SMR. Och nu blinkar FI lampan efteråt och den vill inte starta alls. Men tändningen går ingång som vanligt. Batteriet är helt nytt och nyladdat. Någon som har en aning vad det kan vara ?

Bytte batteri på min 690 SMR. Och nu blinkar FI lampan efteråt och den vill inte starta alls. Men tändningen går ingång som vanligt. Batteriet är helt nytt och nyladdat. Någon som har en aning vad det kan vara ?

kolla så du inte har råkat dra ur styrboxen som ligger lite dumt uppe på batteriet.
ja tyckte de var jäkligt trångt och knöligt när ja bytte på min:gnissla

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...