Ktm 690

Jag undrar om någon vet var man kan köpa/beställa kraschpuckar till 690:n. Inte "Sliders" de som sitter på hjulaxlarna, utan en puckar som sitter vid motorn? Tacksam för svar!
 
Jag har r&g på min vid motorn, finns i något annat märke också kommer dock inte ihåg vilket märke.
 
Jag undrar om någon vet var man kan köpa/beställa kraschpuckar till 690:n. Inte "Sliders" de som sitter på hjulaxlarna, utan en puckar som sitter vid motorn? Tacksam för svar!

jag beställde direkt ifrån R&G. sålde dock minna. tyckte dom tog i benen när jag körde.
 
Något speciellt jag borde kolla efter när jag kollar beg. på 690 SM? Och hur är det med service intervallerna? Hört många skräck historier.
 
Att man knappt kan åka ut och köra innan man måste göra dyra och jobbiga besök hos verkstaden :( Det är mc-handlare som skrämt upp mig.

Rätta mig om ja har fel.....Men det är väl 500mil mellan servicarna på dessa hojar.
Å då klarar ja mig hela sommaren i alla fall:tummenupp
Hade en KTM 525a innan Å då snackar vi service, måste vara något sånt "MC-handlaren" tänker på

Något speciellt jag borde kolla efter när jag kollar beg. på 690 SM? Och hur är det med service intervallerna? Hört många skräck historier.

Spana in detta 5000mila testet:tummenupp
http://sites.google.com/site/690wiki/home/690-sm/filarkiv
 
Last edited:
Att man knappt kan åka ut och köra innan man måste göra dyra och jobbiga besök hos verkstaden :( Det är mc-handlare som skrämt upp mig.

Störtlöjligt :fakta

Min har gått lite drygt 700 mil varav minst 600 är bana. Det enda jag drabbats av är att fått byta lameller en gång.
 
Ingen som har en 690 duke till salu? Är kanske på jakt efter en om jag får 675 daytonan såld, eller om nån vill byta?
 
Nu är de hojköp på gång.

Sålt min tunga yama xt660x och det lutar åt 690 smr eller en 660. Hört att 690 smr är lite väl slö och "svårare" att få upp på slangen. Låter ju som min gamla xtx :S
690 smr och 660 ligger ju i samma prisklass, men 690n är ju modernare.
Vad tycker ni, det ska ju vara för lekats skull man köper hoj :)
 
Nu är de hojköp på gång.

Sålt min tunga yama xt660x och det lutar åt 690 smr eller en 660. Hört att 690 smr är lite väl slö och "svårare" att få upp på slangen. Låter ju som min gamla xtx :S
690 smr och 660 ligger ju i samma prisklass, men 690n är ju modernare.
Vad tycker ni, det ska ju vara för lekats skull man köper hoj :)

Har haft båda. Mer pulver i SMC, men betydligt bättre komfort på
SMR. I övrigt känns hojarna väldigt lika att hantera. Bara att välja =)
 
Nu är de hojköp på gång.

Sålt min tunga yama xt660x och det lutar åt 690 smr eller en 660. Hört att 690 smr är lite väl slö och "svårare" att få upp på slangen. Låter ju som min gamla xtx :S
690 smr och 660 ligger ju i samma prisklass, men 690n är ju modernare.
Vad tycker ni, det ska ju vara för lekats skull man köper hoj :)

köp en 690 smc om du har råd. annars 660 smc.
 
Den är ju så otroligt mycket snyggare med SMC:ns framlampa och framskärm och med uppdragna pipor så man kan knappt tro att det är samma hoj. Att inte alla gör så med sina SM:ar går mig fullständigt förbi. Det är det första jag skulle göra och så blir det en högdragen SC-pipa så är det redan en 800%-ig förbättring av utseendet. Och vikten är minskad med 9kg på kuppen. :yoparty

Ngn som har bytt till EXC-lampan?
 
Någon som ska till kinnekulle med AP den 19-20 Juli?
Jag bokade just en plats och den ska bli kul att testa med 690:n
 
Läst i "Allt om MC" idag att den nya 2012an av 690smc-r hade helt ny motor med 690cc? Hade inte föra årets modell det med eller är det bara jag som blivit lurad av handlare??
 
Back
Top